PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ...> تاپیک جامع رنگ کردن مو <...



MiNaZ
Thursday 5 February 2009-1, 02:22 PM
اولين قدم براي رنگ کردن مو
Level (سطح): درجه روشن کننده تيرگي يک رنگ را نشان مي دهد . هر رنگي مي تواند از رنگ روشن تر يا تيره تر ساخته شود. بنابراين تغيير درجه مي تواند با اضافه کردن يک رنگ تيره و يا روشن انجام شود. رنگ هاي مو، هم طبيعي و هم مصنوعي، بين درجه 1-10 طبقه بندي مي شوند. 1 نشان دهنده رنگ سياه و 10 نشان دهنده روشن ترين بلوند مي باشد.
رنگدانه مو : رنگدانه مو ملانين ناميده مي شود و مسئول رنگ موي شماست. دو نوع ملانين در موي شما يافت مي شود. Emplaning ، معمول ترين نوع مي باشد و سايه هاي قهوه اي تا مشکي به مو مي دهد. Phaeomelanin که تونهاي بلوند و زرد و حنايي و قرمزرنگ را به مو مي دهد. نبود رنگدانه توليد رنگ سفيد (خاکستري) مي کند.
درجات رنگ مو : 1- سياه، 2- قهوه اي خيلي تيره، 3- قهوه اي تيره، 4- قهوه اي، 5- قهوه اي متوسط، 6- قهوه اي روشن، 7 – بلوند تيره، 8- بلوند روشن، 9- بلوند خيلي روشن، 10، بلوند پلاتيني روشن

MiNaZ
Thursday 5 February 2009-1, 02:29 PM
وقتي كه موي فعلي تان از رنگي كه انتخاب كرده ايد تيره تر است دكلره كننده ها:
طراحي شده اند تا رنگ مصنوعي و شيميايي را از موهاي شما پاك كنند. اين دكلره كننده ها براي روشن كردن موهايي با رنگ طبيعي موثر نخواهند بود.

شستشوي يك رنگ و پاك كردن يك رنگ:
اين دو اصطلاح يكي نيستند. شستشوي رنگ در پايان عمل رنگ زدن انجام مي شود تا رنگ هايي را كه جذب مو نشده اند از روي پوست سر ما پاك كند. اما پاك كردن رنگ بردن رنگ مومي باشد و معمولا وقتي كه مي خواهيم رنگ روشن تري بگذاريم اين عمل را روي مو انجام مي دهيم.

MiNaZ
Thursday 5 February 2009-1, 02:30 PM
اگر مو بعد از استفاده از يك پاك كننده مو قرمز شد وقتي كه رنگ غالب مو سفيد است (بيشتر مو سفيد شده ) :
از جايي كه سفيد ترين موها را دارد شروع كنيد . رنگي با يك درجه تيره از رنگ مورد نظر تان استفاده كنيد. به خاطر نبود رنگ در تارهاي مو رنگي كه مي گذاريد روشن تر به نظر مي رسد.

موي رنگ شده (موي زرد كمرنگ) :
رنگدانه هاي طلايي يا قرمز يا كم دارد يا اصلا ندارد. بياد داشته باشيد هايلايت ها از رنگ هايي با تون هاي گرم ايجاد مي شوند.

MiNaZ
Thursday 5 February 2009-1, 07:17 PM
رنگ کردن موهای سفید



بیشتر خانمها وقتی شروع به رنگ کردن موهاشون میکنند که موهاشون شروع به سفید شدن میکند.آدمها وقتی پیر میشوند رنگدانه های مو هاشونو و پوست صورتشونو از دست میدهند. برای همین رنگ پریده بنظر میایند. اشتباه خیلی ها از اینجا شروع میشود که سعی میکنند با رنگهای تیره یا با ارایش های تیره ٫رنگ از دست رفته را بدست بیاورند. .

با مشتری خود روراست باشید. اگر فکر میکنید رنگ پسند انها مناسبشان نیست بگویید. ولی سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که او را نرنجاند. مثلا بجای اینکه بخندید و بگویید نه به شما نمیاد. برایش توضیح دهید رنگ های دیگر بیشتر مناسب رنگ پوستشان هست و بیشتر بهشان میاید.




همیشه سعی کنید واقع بین باشید برای خودتان دردسر درست نکنید و به مشتری قولهای الکی ندهید.برایش بگویید سفیدی مو نشان بدی نیست نشان دهنده یک دوره از زندگی ادمهاست و همه یکروز موهاشون سفید میشود. تا حالا این رنگو داشتید از این ببعد یک رنگ دیگر دارید.





رنگ کردن برای اولین بار




از مشتری بپرسید از چه خانواده ای از رنگها خوشش می اید. قبلا چه رنگهایی داشته. ببینید چند درصد از مو هایش سفید شده است. چند وقت به چند وقت میخواد رنگ کند. بعضی موقعها شما نیاز ندارید که همه مو را رنگ کنید. خودتان را مثل یک نقاش تصور کنید. شما دارید یک اثر هنری خلق میکنید. مشتری شما با اثر هنری شما همه جا ظاهر خواهد شد. هیچوقت در رنگ کردن عجله نکنید. همیشه یک هنرمند واقعی هست که نقاشیهایش اثر جاودانه میشود. مطمعن هستم شما هم بارها از مشتری هایتان شنیدهاید که با شوق و ذوقی از رنگ کس دیگر یا حتی خودشان که سالها پیش داشته اند برایتان نقل کرده اند.

در بعضیها تک رنگ خوب و مناسب دیده میشود در بعضیهای دیگر مخلوطی از رنگها. شما میتوانید از روش کاموفلش استفاده کنید. یعنی رنگی و فرمولی را مخلوط کنید و بصورت هایلات فویلی دورو بر جایی که سفید شده استفاده کنید که همه فکر کنند مدل مو هست. سفیدیها با رنگ مخلوط میشود این کمک میکند تا فرد احتیاج نداشته باشد که زود بزود رنگ کند و از طرف دیگر وقتی مو رشد میکند بد دیده نشود.


اگر مشتری موهایش بلوند هست یا دوست دارد بلوند کند رنگهای اش یا خاکستری پوشش نمیدهند. بهترین کار استفاده از رنگهای neutral هست.





اگر مشتری سفیدی زیاد دارد استفاده از رنگهای قرمز مهارت خاصی میخواهد. اگر رنگ خیلی روشن باشد مو نارنجی در میاید. بهتر است که یک درجه تیره تر از رنگ انتخابی استفاده شود. اگر باز هم مطمعن نیستید برای امتحان یک تیکه از پشت سر را رنگ کنید.





برای استفاده ار رنگ های قهوه ای مواضب باشید زیادی تیره نکنید. چون شما میتوانید دوباره مو را تیره کنید ولی خیلی سخت مو را بتوانید روشن کنید. در خیلی از رنگها قهوه ای تیره به سیا هی میزند.





برای رنگ کردن موهای خشن از یک درجه رنگ تیره تر از رنگ انتخابی استفاده بکنید. برای اینکه این مو ها رنگ را به راحتی جذب نمیکنند. همیشه از مشتری هایتان فیدبک بخواهید و در کارت رکورد کنید.


در انتها به مشتریتان اموزش دهید که چگونه از موهایشان مواظبت کنند. کی دوباره برای رنگ برگردند. به او پیشنهاد شامپو و نرمکننده مناسب بدهید. با اینکار هم میتوانید مشتری را برای دفعه بعد وقت بدهید و هم اگر جزو سالنهایی هستید که فروش محصولات مو و زیبایی دارید محصول خود را بفروشید.

منبع آکادمی آرایشگران

MiNaZ
Monday 9 February 2009-1, 05:34 PM
رنگ مو
امروزه رنگ مو با تنوع فراوان محصولات آرایشی و کارخانه های متفاوت با سلیقه های متفاوت تولید می شود ولی تقریبا همه ی آنها اصولی را برای شناسایی رنگ مو رعایت می کنند.


http://www.style-hair-magazine.com/images/haircolorchart.jpg



پایه های رنگ مو
رنگها در ده پایه هستند که به ترتیب عبارتند از:


مشکی پرکلاغی = 1


مشکی طبیعی = 2


قهوه ای سوخته = 3


قهوه ای متوسط = 4


قهوه ای روشن =5


بلوند تیره = 6


بلوند متوسط = 7


بلوند روشن = 8


بلوند خیلی روشن = 9


بلوند خیلی خیلی روشن یا پلاتینه = 10



پایه ی رنگ را عمق رنگ نیز می گویند و تن سایه ایست که روی مو می افتد . به تن رفله و سایه هم می گویند.
مثلا N6 و A6 هر دو یک پایه هستند ولی تن N6 بلوند تیره و تن A6 بلوند تیره ی خاکستری است.


http://tbn0.google.com/images?q=tbn:S3X97kcu5AsUvM:http://z.about.com/d/beauty/1/5/k/G/haircolor5.JPG

شرابی با تن بنفش
توجه داشته باشید که هنگام انتخاب رنگ مو پایه ی موی خود فرد نیز بسیار مهم است . رنگهایی که بر روی کاتالوگها می بینید همه بر روی موهای دکلره شده امتحان شده است حتی مشکی پر کلاغی . بنابراین یک فرد آسیایی با پایه ی رنگ تیره هرگز توقع نداشته باشد که رنگ انتخابی بر روی موهایش دقیقا همان رفله را ایجاد کند. اگر دقیقا همان رنگ و رفله را می خواهید موهای شما نیاز به دکلره یا رنگ مو آن هم در چند مرحله است . موهای اروپایی ها به علت اینکه پایه ی روشن دارند تقریبا از پایه ی پنج به بالا رنگ مو همان رفله را ایجاد می کند. اگر دقت کرده باشید در خانم هایی که موهای سفید بیشتری دارند رفله ی رنگ انتخابی بسیار نزدیک به رنگ کاتالوگ مو است نسبت به خانمی که رنگ موی مشکی یا قهوه ای سیر دارد.
ادامه دارد...

MiNaZ
Monday 9 February 2009-1, 07:09 PM
پایه های رنگ موبنابر این رنگها در پایه های 1 تا ده می توانند وجود اشته باشند. بعضی از رنگها فقط در چند پایه ی روشن وجود دارند. این موارد بر حسب سلیقه ی کارخانه ی تولید کننده متفاوت است.

نحوه ی استفادهاز اکسیدان در پایه های متفاوت:
برای پایه ی مو از 1 تا 4 از اکسیدان 6% یا همان اکسیدان شماره ی 1 استفاده می کنیم.
برای پایه ی مو از 5 تا 10 اکسیدان شماره ی 9% یا اکسیدان شماره ی 2 استفاده می کنیم .
اکسیدان شماره ی 3 یا 12% مخصوص دکلره است . ولی در رنگهای بالا یعنی پایه ی 9 و 10 هم می توانیم استفاده کنیم. ( در رنگ مو زیاد توصیه نمی شود )

موهای سفید و رنگ کردن آنها:
بعضی افراد موهای سفید بسیار دارند ولی این موهای سفید بدون هیچ مشکلی رنگ مو را قبول می کند . در واقع موی این دسته افراد پذیرش رنگ دانه های مو را به آسانی قبول می کند بنا براین مشکل خاصی در رنگ کردن مو ندارند. دسته ی دوم که روی سخنم با آنها می باشد دارای موهای سفیدی هستند که رنگ مو را قبول نمی کنند. این گرو همیشه به خاطر داشته باشند که از اکسیدان شماره ی 1 یا 6% استفاده کنند. حتی اگر پایه ی رنگ انتخابی آنها بسیار روشن باشد. در این صورت رنگ کمی تیره تر می شود ولی نتیجه رضایت بخش است. اگر در این صورت هم جواب نداد مقداری رنگ خالص بر روی مو گذاشته و به مدت 5 یا ده دقیقه صبر کنید و بعد مو را باز با اکسیدان شماره 1 رنگ کنند . در این صورت نیز نتیجه رضایت بخش است.
بهتر است از رنگهای گروه طبیعی و زیتونی استفاده کنید. زیرا این دو گروه قدرت و ماندگاری بیشتری نسبت به رنگهای دیگر دارند.

مثلث رنگ و اهمیت آن

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:6gvTGIhu4glSdM:http://static.howstuffworks.com/gif/hair1.gif

سه رنگ قرمز ، زرد و آبی رنگهای اصلی هستند یعنی ما نمی توانیم آنها را ایجاد کنیم ولی بقیه ی رنگها از ترکیب این سه رنگ ایجاد می شود.

از ترکیب سه رنگ اصلی زرد ، قرمز ، آبی به نسبت مساوی رنگ سیاه بوجود می آید و اگر تمام رنگهای اصلی و ترکیبی در یک رنگ وجود داشته باشد آن رنگ سفید به نظر می آید.

رنگ خاکستری ترکیبی از رنگ سیاه و سفید است . رنگ خاکستری وقتی بسیار روشن باشد به رنگ سفید و وقتی بسیار تیره باشد به رنگ سیاه نزدیک می شود. رنگهای طبیعی دارای مقداری رنگ خاکستری می باشند.

رنگی که رنگ اصلی را خنثی کند رنگ فرعی نامیده می شود . از ترکیب دو رنگ اصلی کنار هم رنگی میانشان ایجاد می شود. که این رنگ فرعی رنگ اصلی مقابل خود را خنثی می کند .


http://www.style-hair-magazine.com/images/haircolorwheel.gif
بنا براین
اگر رنگی تن نارنجی داشت برای خنثی کردن تن نارنجی از رنگی استفاده می کنیم که در آن تن آبی وجود داشته باشد مثل مشکی یا خاکستری.

بنابراین اهمیت دانستن مثلث رنگ برای آرایشگرها بسیار مهم است زیرا می تواند رنگ دلخواه مشتری را ایجاد نماید یا رنگ ایجاد شده ی فعلی را اصلاح کرد و به مقصود مورد نظر مشتری نزدیک کرد.

رنگهایی که تن قرمز ، نارنجی ، مسی ، طلایی دارند رنگهای گرم و رنگهایی که تن بنفش ، آبی ، سبز ، داشته باشند رنگهای سرد محسوب می شوند .


http://tbn0.google.com/images?q=tbn:fpmrVSGnoslXoM:http://restlessreader.com/images/Hair090907.jpg http://tbn0.google.com/images?q=tbn:X4sjvTmy-uS-YM:https://napi.net-flow.com/stephaniechu.com/images/hair-color_07_result.jpg

یک رنگ گرم یک رنگ سرد
رنگهای گرم با رنگهای سرد و بالعکس هرگز ترکیب نمی شوند . ما نمی توانیم آنها را با هم بکار ببریم . از ترکیب آنها رنگی زشت و نازیبا ایجاد می شود.

ردیف اول هر کاتالوگی سری رنگهای طبیعی است که با N شروع می شود . می تواند به صورت عدد خالص و ممیز نیز ذکر شود یا یک ععد خالص و ممیز و صفر بعد از ممیز به عنوان مثال 0/2 که پایه ی رنگ مشکی طبیعی است.

توجه : در بعضی از کاتالوگها رنگ مشکی پر کلاغی از سری طبیعی حذف شده و به گروه دودی اضافه شده است . در این صورت یک شماره از شماره ی رنگهای طبیعی کاسته می شود.


http://tbn0.google.com/images?q=tbn:PJeKHsyzzIS3vM:http://www.stylesbyjulie.com/images/blue_black_color_on_hair.jpg

مشکی پر کلاغی
به غیر از رنگهای طبیعی بقیه ی رنگها رنگ فانتزی هستند .
فرق رنگهای طبیعی با فانتزی:
- قدرت پوشش دهندگی موهای سفید را دارند
- قابل ترکیب با تمام سری رنگها هستند .

چند نکته ی مهم :
هیچگاه رنگها با تن های متفاوت را با هم ترکیب نکنید زیرا ایجاد بی نظمی م یکند .
هیچ گاه بیشتر از دو یا سه رنگ را با هم مخلوط نکنید زیرا رنگ ثبات لازم را پیدا نمی کند .
هیچگاه رنگهای کارخانه های متفاوت را با هم ترکیب نکنید چون هر کارخانه ای فرمول مخصوص به خود را دارد .
در صورت نیاز رنگهایی را که اختلاف تن و پایه ی آنها زیاد نباشد را می توان در شرایط خاص مطرح شده ی زیر با هم ترکیب کرد .
- سری سرد در یک پایه مثلا C8 + A8 + N8
- سری گرم در یک پایه R7 + V7
- سری N با هر رنگی ولی با یک پایه ترکیب می شود . N9 + C9

MiNaZ
Tuesday 10 February 2009-1, 02:22 PM
دکلره و رنساژ


دکلره یا دکلراسیون به عملی گفته می شود که نتیجه ی آن پراکنده کردن و خارج کردن پیگمنت های طبیعی مو ( منظور موی رنگ نشده است ) از ساختمان مو بوده و رنگ مو را روشن می شود. چنانچه بخواهیم موی طبیعی را بیشتر از چهار درجه روشن تر نمائیم ابتدا باید موها را دکلره کرده و بعد از آن رنگ انتخابی را استفاده نمایید.
اگر عمل دکلره بر روی موی رنگ شده انجام بگید به آن دکاپاژ می گویند .

اثر روشن کننده ها روی مو:
مواد دکلره در مو اثر کرده ابتدا پولکهای روی مو ( کوتیکول مو ) را از یکدیگر باز کرده و وارد ساختمان مو می گردد . سپس به تدریج پیگمنتهای رنگی مو را پراکنده و از داخل مو خارج می سازد . مقدار تغییر رنگی که در مو بوجود می آید بستگی به مقدار پیگمنتهای طبیعی مو و مدت زمانی که عامل روشن کننده روی مو عمل می کند دارد .


http://bp0.blogger.com/_sXI8Dr0DFV0/RqW9BvXfDVI/AAAAAAAABwA/9APjnfsqe9M/s400/JULY+-+Natural+hair+color+Levels+101.jpg (http://bp0.blogger.com/_sXI8Dr0DFV0/RqW9BvXfDVI/AAAAAAAABwA/9APjnfsqe9M/s1600-h/JULY+-+Natural+hair+color+Levels+101.jpg)


پایه های رنگ موی طبیعی
دکلره بر روی موهای طبیعی و غیر طبیعی :
1-چنانچه مو طبیعی باشد پس از دکلره از رنگ تیره به رنگ زرد خیلی روشن و تا پلاتینه تغییر می کند.
2-چنانچه قسمتی از موها رنگ شده باشد و یا دریچه های مو خیلی ریز باشد ممکن است پس از دکلره رنگ مو به قرمزی یا نارنجی بزند.
3-چنانچه مو قبلا به وسیله ی رنگهای گیاهی یا خضاب و حنا و رنگهای تیره ی شیمیایی رنگ شده باشد ، هنگام دکلره پیگمنتهای رنگی به سختی از ساختمان مو خارج می شوند و پیگمنتهای زد و آبی در موقع خروج با هم ترکیب شده ایجاد رنگ سبز پر طاووسی می کند.

محصولات دکلره در تنوع و مارکهای متفاوت در بازار است . به تک تک آنها اشاره نمی کنم ولی محصولات اورال پاریس و ولا و شوارتسکف هنوز محصولاتی قابل اطمینان هستند.
در هر صورت پودر های دکلره ار هر مارک به دو نوع تقسیم می شود .
1-پودر دکلره ی سفید که ضعیف تر عمل کرده و بر روی موهای حساس و نازک و رنگ شده استفاده می شود.
2-پودر دکلره ی آبی که قوی تر از پودر دکلره ی سفید بوده و برای موهای طبیعی و سالم کاربرد دارد.

اگر مو مشکی طبیعی ( در کل رنگ تیره ) بود از پودر آبی و اگر رنگ طبیعی مو روشن بود از دکلره ی ضعیف استفاده می کنیم.
توجه : هنگام دکلره مدام باید مو را کنترل کرد اگر تکه ای از مو را برداشتید و کشیدید اگر کش آمد بلافاصله باید مو رابشویید زیرا مو دیگر مقاومت ندارد و مکث بیشتر باعث سوختگی مو می شود.

پایه های دکلره ی مو به ترتیب زیر است :

1-قرمز
2-قرمز نارنجی
3-نارنجی قرمز
4-نارنجی

اگر رنگ مو به هر یک از چهار مرحله ی بالا رسید ( پایه موی فرد مشکی طبیعی در نظر گرفته شده است ) می گوییم مو در حد دکلره ی ضعیف رنگ باز کرده و مو دیگر بیشتر از این مقاومت نداشته است . بنا براین قبل از شروع دکلره بر روی موهای مشتری او را کاملا آگاه کنید و هرگز قول یک مش یا دکلره پلاتینه را به او ندهید . بگویید بستگی دارد چقدر موهایتان مقاومت داشته باشد. زیرا در صورت سوختگی مو اولین کسی که به شما اعتراض می کند خود مشتری است. پس بهتر است قبلا او را از مراحل دکلره و ساختمان مو و مقاومت مو آگاه کنید. بعد از دکلره مو را رنساژ و بعد ویتامینه. می کنیم
رنگهای انتخابی برای این پایه ها می تواند شامل قهوه ای متوسط ( پایه ی چهار ) بلوطی ، مسی ، آکاژو ، فندقی تیره و قهوه ای صدفی باشد .

5-نارنجی زرد
6-زرد نارنجی
7-زرد ( پایه ی زرد را پاستیل نیز می گویند )

به این سه پایه دکلره ی متوسط می گوید . رنگهای آکاژو ، قهوه ای روشن ، بلوند تیره ، رنگهای خاکستری پایه ی پنح و شش می تواند رنگهای انتخابی باشد.

8-زرد روشن
9-زرد خیلی روشن
10-11-12- پلاتینه تا سفید می باشد و جدید به سطوح رنگ اضافه شده است .ولی در کل همان ۹ پایه لحاظ می شود.

به این دو پایه دکلره ی قوی می گویند . بلوند روشن . بلوند طلایی . بلوند خاکستری و بلوند زیتونی می تواند از رنگهای انتخابی باشد.

http://bp3.blogger.com/_sXI8Dr0DFV0/Rqk-efXfEPI/AAAAAAAAB3Q/GIMD9CqsVTQ/s320/killercutscolors581.jpg (http://bp3.blogger.com/_sXI8Dr0DFV0/Rqk-efXfEPI/AAAAAAAAB3Q/GIMD9CqsVTQ/s1600-h/killercutscolors581.jpg)

منبع:زیباکده

MiNaZ
Tuesday 10 February 2009-1, 02:26 PM
برای دکلره ی کامل موی سر : مانند نحوه ی رنگ کردن مو عمل می کنیم با این تفاوت که به غیر از موهای کوتاه مانند کرنلی ، برای ساقه ی مو از اکسیدان 9% و برای ریشه ی مو از اکسیدان 6% استفاده می کنیم . بعد از عمل دکلره ی کامل رنساژ نمی کنیم بلکه مو را رنگ می کنیم. ویتامینه مو بعد از عمل دکلره هرگز فراموش نشود.


http://bp2.blogger.com/_sXI8Dr0DFV0/Rqk-ePXfENI/AAAAAAAAB3A/bdLoXQA3xxE/s320/killercutscolors552.jpg

مقایسه ی سطوح رنگ و دکلره
این تصویر بطور گویا سطوح دکلره و سطوح رنگ مربوط به آن را نشان می دهد.

عمل همپایه کردن :
بر روی موی دکلره شده ی بلند انجام می شود . روی موی کرنلی اگر دکلره کنیم مشکلی پیش نمی آید ولی اگر مو بلند باشد دکلره بر روی موی خیلی بلند فرق دارد . موی خیلی بلند را در سه مرحله دکلره می کنیم . طول مو را به سه قسمت تقسیم می کنیم . اول تکه ی پائین بعد تکه ی بالا و بعد تکه ی بالاتر . یک تفاوت رنگ ایجاد می شود . بعد از عمل دکلره رنگی که می گذاریم باید مطابق قسمت تیره باشد .یعنی اگر دکلره به پایه ی هفت برسد از رنگ شماره ی شش استفاده می کنیم . برای دکلره ی رنگ شرابی باید حد اقل یک ساعت صبر کنیم تا مثلا به حد نارنجی زرد برسد بعد می توانیم از رنگ C4 استفاده کنیم .

رنساژ:
برای رنساژ کردن یک شماره تیره تر از پایه ی دکلره کار می کنید . مثلا اگر پایه ی دکلره به شش برسد رنساز پایه ی پنج استفاده می کنیم

فرمول رنساژ بطور کلی :


30 سی سی آب + 15 سی سی رنگ ( معادل یک چهارم تیوپ ) + 15 سی سی اکسیدان 1 = محلول رنساژ


رنساژ کرم = N8 اگر دکلره ضعیف تر باشد
رنساژ کرم = N9 اگر دکلره قوی و پلاتینه باشد

رنساژ کرم – کاهی – استخوانی
آب + اکسیدان 1 + N9
برای ایجاد رنگ کاهی به اندازه ی یک نخود از واریاسیون نقره ای استفاده کنید .


http://bp2.blogger.com/_Pd5YeDbbPgQ/Rk7XB71flYI/AAAAAAAAAIg/jgwvllYwFOI/s320/curly_hairstyle.jpg




رنساژ طلایی :
آب + اکسیدان 1 + G9


http://bp1.blogger.com/_Pd5YeDbbPgQ/Ro4mafNsKII/AAAAAAAAAag/uCXdPAMqYO8/s320/long+hairstyle.jpg


رنساژ خاکستری :
آب + اکسیدان 1 + A9

http://bp2.blogger.com/_Pd5YeDbbPgQ/Rn4meP6WQ8I/AAAAAAAAARg/xHYUmPn8Kf0/s320/girl.jpg

رنساژ دودی :
آب + اکسیدان 1 + C9


http://www.hairstylesplus.com/longhairstyles/3s.jpg
رنساژ نقره ای : رنساژ نقره ای حتما باید پایه ی دکلره به بالاترین پایه یعنی پلاتینه برسد
آب + اکسیدان 1+ واریاسیون نقره ای + C9


http://tbn0.google.com/images?q=tbn:Y4bJQdpo9YqEJM:http://bp0.blogger.com/_sXI8Dr0DFV0/RqkHPvXfEGI/AAAAAAAAB2I/gQ5Dby7rgNs/s400/killercutscolors577.jpg
رنساژ صورتی :
آب + اکسیدان 1 + V9


http://tbn0.google.com/images?q=tbn:MYRefgTZd24dTM:http://homepage.ntlworld.com/ke1th.harr1s0n/Static/PSlessons/Adjustment%2520layers/Original-400---Curves2.jpg
http://bp0.blogger.com/_Pd5YeDbbPgQ/Ro4maPNsKGI/AAAAAAAAAaQ/LnXY_PzeY_w/s320/long+hair+half+up.JPG


رنساژ زیتونی :آب + اکسیدان 1 + M9


http://www.hairstylesplus.com/longhairstyles/19s.jpg
توجه : اگر بخواهیم شدت تن زیتونی و طلایی و دودی را زیاد کنیم از واریاسیون های مربوط استفاده می کنیم .

همه ی این رنساژ ها در اندازه و مقدار از فرمول کلی رنساژ تبعیت می کنند . مدت مکث رنساژ ده دقیقه است ولی اگر رنساژ در پنج دقیقه هم جواب داد می توانیم مو را بشوییم . نحوه ی زدن رنساژ بر روی کلاه مش یا بطور کلی بر مو مانند شامپو زدن است .

MiNaZ
Tuesday 17 February 2009-1, 05:44 PM
روش های جدید برای پاک کردن رنگ های تیره و شرابی
برای بلوند کردن و روشن کردن این موها نباید از دکلره قوی یا اکسیدان قوی استفاده کنیم چون با این کار موها مقاومت خودشون رو از دست میدهند و قبل از اینکه به رنگ دلخواه برسند ممکنه بسوزند. لوازم کار تفاوتی ندارند ولی نوع مواد متفاوتند.باید بسته به مقاومت مو و میزانی که میخوایم روشن کنیم از اکسیدان 1 یا نیم و پودر دکلره ضعیف با قدرت روشن کنندگی 5 یا 7 درجه استقاده می کنیم .
(اکسیدان نیم با مارک bes در بازار هست و بیشتر مارک ها پودر ضعیف دارند و میتونید از راهنمایی فروشنده البته فروشگاه های معتبر استفاده کنید.) در چند مرحله مو رو روشن میکنیم.در هر مرحله میتوانیم اکسیدان رو قوی تر کنیم و بعد از شستن موها رو با نرم کننده یا ویتامینه بشوریم و خوب خشک کنیم و دوباره مواد درست کرده و به مو می زنیم. بهتره برای این کار از حرارت استفاده نکنیم چون این کار مو رو ضعیف میکنه و ما برای کار کردن روی موهای شرابی و تیره و ضعیف به مقاومت مو احتیاج داریم در مراحل آخر وقتی مو تا حدی جواب داد و روشی شد از رنگ ها به صورت رقیق شده با آب برای شک وارد کردن به مو و از بین بردن قرمزی یا زردی میتونیم استفاده کنیم مثلا برای از بین بردن زردی رنگ بنفش (v5) را با آب زیاد و چند قطره اکسیدان مخلوط کرده و روی مو میزنیم و ماساژ داده و سریع میشوریم و داخل رنساژ هم میتونیم از رنگ 000 برای روشن تر شدن استفاده کنیم و یا بصورت جداگانه با اکسیدان 3 مخلوط به صورت خیلی غلیظ و روی مو زده بعد از یک ربع تا نیم ساعت بشوریم.برای کم کردن قرمزی هم از رنگ زیتونی تیره (m3)میتونیم استفاده کنیم.
این کار احتیاج به مهارت داره و ممکنه زمان زیادی (7 یا 8 ساعت) طول بکشه و افرادی که تا بحال با مواد دکلره کار نکردن و تجربه ندارند بهتره این کار رو به یک آرایش گر ماهر بسپرند.هر چند که ممکنه هزینه این کار بسیار گران باشه ولی مهم اینکه سلامت موهاتون رو حفظ کنید.چون هنوز بسیاری از سالن ها با استفاده از مواد نا مرغوب و عدم مهارت به موهای مشتری آسیب های شدیدی میرسونند.باز هم تاکید می کنم که داشتن یک موی سالم قهوه ای رنگ خیلی بهتر از داشتن موی بلوند ناسالم !

MiNaZ
Saturday 28 February 2009-1, 10:03 AM
http://z.hubpages.com/u/265989_f260.jpg

یک چهره با انواع لایتها

لو لایت (low light) : بطور کلی مفهوم آن این است که بر روی موهای روشن ، تکه های تیره در می آوریم. این کار می تواند با فویل یا کلاه مش انجام شود. . لو لایت بر روی موهای اروپائی ها به آسانی با رنگ انجام می شود که نتیجه ی آن بسیار زیباست. بر روی موهای آسیایی ها بیشتر مواقع ای کاربرد دارد که مو بسیار روشن شده و زردی زیاد آن نوعی زنندگی ایجاد کرده است. در این صورت آرایشگر می تواند با پیشنهاد لولایت چهره ی مشتری را از یکنواختی درآورد و با ایجاد رفله های تیره ، نوعی سایه روشن زیبا بر روی موی مشتری ایجاد کند . که نتیجه ی آن در مرحله ی اول جوانتر شدن چهره ی فرد و در مرحله ی دوم موهای روشن یکنواخت ، درخشان تر به نظر می رسد و جذابیت چهره بیشتر می شود.
رگه های تیره می تواند از پایه های 3 و 4 از هر سری رنگ و به دلخواه با توجه به رنگ چهره و موی مشتری انتخاب شود . این کار به سلیقه ی فرد بستگی دارد . به عنوان پیشنهاد می توانید از سری رنگهای گرم طلایی و شکلاتی از پایه های 3 یا 4 بر روی موهای بلوند و روشن استفاده کنید. نوعی هارمونی زیبا ایجاد می کند .
همچنین از کاربردهای لولایت زمانی است که فرد مو را بلوند کرده و حالا رشد یک یا دو سانتی ریشه دارد. می توانید هم رنگ ریشه ی مو تکه های باریک تیره در بیاورید . اگر رنگ ریشه ی مو تیره است از پایه ی قهوه ای متوسط و قهوه ای روشن استفاده کنید. بدین ترتیب تا مدتی طولانی تر موهایتان همچنان زیبا و مرتب و فانتزی به نظر می رسند. ( البته اگر مشتری مایل نباشد که ریشه ها را دویاره دکلره و رنگ کند. )



http://tbn0.google.com/images?q=tbn:56BGm12E8nwPwM:http://www.salonpink.net/webimages/service.jpg

های لایت (high light) : های لایت برعکس لولایت است . یعنی بر روی موهای تیره رگه های روشن تر در می آوریم. در های لایت با رنگ تا حدود سه درجه و با دکلره تا هشت درجه مو را روشن تر می کنند و تکه های بسیار روشن مثل انواع بلوند های دودی ، زیتونی، کاهی ، مرواریدی و رنگهای خاص مانند مسی ، صورتی، قرمز، سورمه ای .... ایجاد می کنند.
اگر تفاوت رنگ موی پایه و تکه های انتخابی تا حدود 3 درجه باشد ( که توسط رنگ مو ایجاد می شود ) به آن در اصطلاح عموم های لایت و اگر این تفاوت رنگ تا هفت درجه باشد به آن مش می گویند. ( که با استفاده از دکلره ایجاد می شود ).



http://www.style-hair-magazine.com/images/newhaircolor2.jpg

این تصویر نشان دهنده ی های لایت و لولایت است. های لایت با بلوند روشن و لو لایت با رنگ قهوه ای پایه ی ۳
سان لایت: به دو حالت ایجاد می شود .
1-در این روش زمینه ی مو بسیار روشن است و روی این موی بسیار روشن باز تکه های روشن تر در می آویم . در این نوع سان لایت از دو رنگ استفاده می شود. رنگ بلوند بسیار روشن و نارنجی البته پایه ی ضعیف نارنجی ( از رنگ ژله ای نارنجی روشن استفاده می کنیم ) .
2-در این روش بیضی بالای سر(از رستنگاه تا تاج سر) بلوند ( دکلره ) می شود که پهنای آن بسته به سلیقه ی شخصی افراد است . بهتر است که زمینه ی مو بسیار روشن باشد زیرا هارمونی زیبا ایجادمی کند ولی عده ای هم بر روی موهای پایه ی متوسط یا تیره این نوع سان لایت را نیز دوست دارند. من خودم شخصا حالت دوم ( یعنی بر وری موهای تیره ) این مدل را نمی پسندم. البته سلیقه ی افراد متفاوت است و فرم و استیل مو و آرایش هر فرد با توجه به سن و سال و شخصیت اجتماعی افراد فرق می کند.



http://tbn0.google.com/images?q=tbn:qYsfm05Vqs1TiM:http://www.hairdresserwellingborough.co.uk/images/sunlight_RSSize%28125x150%29.jpg http://tbn0.google.com/images?q=tbn:yysQkSZcTImwbM:http://bp2.blogger.com/__0gwU4syRjQ/RldXIcewNZI/AAAAAAAAATc/VB3WjEdCdvg/s320/HPIM1391.JPG http://www.style-hair-magazine.com/images/newhaircolor4.jpg

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:1iYvaGav_llguM:http://www.hairstyles-pictures.com/pictures/coloraccent2_46426.jpg
مون لایت ( moon light) :
مون لایت عکس سان لایت است و تکه زیرین مو بلوند شده ( یا بوده ) و بیضی بالای سر تیره می شود. .

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:iva_r3rl7g-gsM:http://bp1.blogger.com/_sXI8Dr0DFV0/R-692BY97cI/AAAAAAAAKIM/mw39-d6VBOI/s400/hair%252Bcolour987.jpg http://tbn0.google.com/images?q=tbn:sQe6TCZfUzx_KM:http://www.style-hair-magazine.com/images/foilhighlightslarge1.jpg

نوعی مون لایت فانتزی
هاف لایت (half light ) :
از روستگاه مو تا فرق سر و تا گودی گردن مو را به دو قسمت تقسیم می کنیم . (دورست مانند وقتی که می خواهید موهای خود را دو گوشی کنید ) سپس یک طرف موی سر را به یک رنگ و طرف دیگر را به رنگ دیگر می کنیم . ( در فیلم 101 سگ خالدار خانمی که نصف موهایش به رنگ مشگی و نصف دیگرش به رنگ سفید است . در واقع هاف لایت کرده است ) ولی این نوع هاف لایت تقریبا در اجتماع کاربرد خاصی ندارد مگر در فیلم ها و بعضی افراد خیلی خاص !
نوع دیگر هاف لایت وجود دارد که نقریبا بسیار استفاده می شود و تقریبا زیباست . در این نوع هاف لایت طول مو را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنند و قسمت پایین مو را بلوند یا روشن تر می کنند. اگر رنگ زمینه ی مو همخوان با نیمه ی روشن شده باشد زیبایی خاص خودش را دارد. ( مثلا اگر موی فرد پایه ی 5 یا 6 زیتونی باشد و نیمه ی روشن شده بلوند زیتونی ، نوعی هارمونی زیبا و دلچسب ایجاد شده است. این نوع هاف لایت با بعضی از شینیونها بسیار زیباست.


http://www.style-hair-magazine.com/images/newhaircolor7.jpg

مووی لایت (movie light) :

یک کار بسیار فانتزی است که مستطیل بالای سر را جدا کرده و دکلره می کنیم سپس به 3 تا 7 قسمت افقی تقسیم کرده و توسط رنگ های فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ کرده و می شوییم که به شکل رنگین کمانی روی موها قرار می گیرد. .

در نوع ساده تر موی لایت در قسمت مستطیل جلوی سر بعضی تکه ها کرم و بعضی تکه ها قرمز هستند که پس از سشتشو و استحمام عملا همه ی تکه های کرم قرمز می شوند.

http://z.hubpages.com/u/265003_f260.jpg

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:HvLs1_jYyanCVM:http://www.hairstylescolour.com/hair_colour_styles.jpg

MiNaZ
Tuesday 7 April 2009-1, 11:27 AM
اگر شما قبل از باردار شدن موهایتان را رنگ کرده اید احتمالا می‌خواهید بدانید که آیا این کار درست بوده است یا نه ، آیا آسیبی به شما و جنین شما خواهد رساند یا نه؟

متاسفانه پاسخ آسان و صریحی برای این سوال وجود ندارد. پوست کف سر بسیار جاذب است هنگام رنگ کردن مقدار کمی از مواد شیمیایی رنگ وارد جریان خون شما می‌شود. دانشمندان در مطالعات و آزمایشاتی که بر روی حیوانات انجام داده اند ، مواد شیمیایی مو را با ناقص الخلقه شدن نوزادان مرتبط دانسته‌اند. به هر حال ، این مساله وقتی پیش می‌آید که دفعات رنگ زدن‌ها بسیار زیاد باشد و موهای شما زیاد در معرض رنگ شیمیایی قرار بگیرند. در عین حال بر اساس مطالعاتی که بر روی انسان‌ها انجام شده رنگ کردن مو هنگام بارداری مطمئن و بدون خطر می‌باشد و هیچگونه آسیبی به جنین وارد نمیکند.
اما واقعیت این است که هنوز تحقیقات پایان نیافته و جواب صددرصد و مشخصی برای این سوال وجود ندارد. بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند خانمهای باردار برای رنگ کردن موهایشان تا سه ماهه دوم یا سوم صبر نمایند. چون سه ماهه اول زمان شکل گیری جنین و پیشرفت سلولهای اولیه جنین می‌باشد و جنین بسیار حساس و آسیب پذیر است. در ضمن ترجیحا می‌توانید به جای رنگ کردن کل موها از "های لایت" کردن استفاده کنید زیرا‌های لایت نیاز زیادی به رنگ و مواد شیمیایی ندارد و کمتر هم با پوست سر تماس دارد در نتیجه پوست کف سر رنگی نمی شود. این روش می‌تواند تا حدی مطمئن تر از رنگ کردن تمام موها باشد .

آیا زنان باردار مجاز به استفاده از کرمهای ضدآفتاب هستند؟

هیچ دلیل ثبت شده ای وجود ندارد که مواد شیمیایی موجود در کرمهای ضد آفتاب که از طریق پوست جذب می‌شوند به هر میزانی که باشد به مادر یا به جنین آسیبی رسانده باشد. اگر شما بخواهید که بیش از حد محتاط باشید می‌توانید از یک نوع کرم ضدآفتاب غیرشیمیایی استفاده نمایید.

Bauokstoney
Thursday 11 June 2009-1, 04:51 PM
چند توصيه مهم در رابطه با رنگ کردن مو



http://www.birtak.com/arayesh/photos/hair1.jpgرنگ کردن موهاي طبيعي با رنگ طبيعي:
در مورد موهايي که تا به حال رنگ نشده اند از پشت گردن و يا از فرق سر از جايي که مو ميرويد.

رنگ کردن پايين مو ها که کمرنگ شده اند:
براي رنگ کردن از همان رنگ معمولي استفاده کنيد فقط براي نوک موها که داراي خلل و فرج مي باشند تا رنگ را در خود نگه دارد از يک درجه تيره تر با مقداري رنگ طلايي يا زرد که رنگ روشن به مو ميدهد.

انتهاي موها رنگ نخواهد گرفت:
معمولا به خاطر اينکه داراي منفذ و خلل هاي بسياري هستند و بايد قبل از گذاشتن رنگ اين منافذ از رنگ پر شوند . رنگ مورد نظرتان را و يا رنگ يک درجه تيره تر را انتخاب و بدون اکسيدان آن را بر روي نوک موهايتان بگذاريد. سپس موها راخشک کنيد. بعد رنگ ها را طبق معمول بر روي مو ها بگذاريد تا رنگ تثبيت شود.

در تابستان رنگ موها ثابت نيستند:
به علت تاثيرات مخرب خورشيد ، گرما و يا آب .شما مي توانيد براي درست کردن خلل و فرج مو و نرم کردن موي خود از نرم کننده هاي مو استفاده کنيد.

وقتي موي بلوند در اثر مواد شيميايي موجود در استخر شنا سبز مي شود:
با استفاده ازرنگهای گرم (قرمز يا طلايي) اين مشکل بر طرف مي شود. همچنين شما مي توانيد از شامپوهاي براق کننده و شفاف کننده هم استفاده نماييد.

يک زمينه سبزمو:
وقتي که يک رنگ با پايه هاي آبي ،به موي زرد و يا طلايي زده شود در نتيجه رنگ سبز مي شود. با جانشين کردن يک رنگ با پايه بنفش رنگ طبيعي تري خواهد داد.

استفاده از يک رنگ روشن کننده قبل از رنگ قرمز:
هرگز رنگي بالاتر و تيره تر از نارنجی بدست نخواهد آمد.

وقتي که بلوند قرمز روشن کمرنگ شده و تبديل به نارنجي مي شود:
مقدار کمي رنگ طلايي، قرمز براي هايلايت کردن اضافه کنيد.

خطوط صورتي در موهاي سفيدي که با رنگ قرمز رنگ شده:
به مقداري رنگ قهوه اي طبيعي به همان درجه و تون و يا تيره تر نياز داريم. از پشت سر شروع به رنگ زدن مي کنيم وبعد آن رنگي که رنگ قهوه اي به آن اضافه شده به قسمت هاي خط مويي که صورتي شده اند مي زنيم.

وقتي که موي فعلي تان از رنگي که انتخاب کرده ايد تيره تر است:
به يک دکلره کننده نياز داريم تا رنگ قبلي را به سطح و درجه برابر با رنگ انتخابي برساند و رنگ دلخواه بدست بيايد.

دکلره کننده ها:
طراحي شده اند تا رنگ مصنوعي و شيميايي را از موهاي شما پاک کنند. اين دکلره کننده ها براي روشن کردن موهايي با رنگ طبيعي موثر نخواهند بود.

شستشوي يک رنگ و پاک کردن يک رنگ:
اين دو اصطلاح يکي نيستند. شستشوي رنگ در پايان عمل رنگ زدن انجام مي شود تا رنگ هايي را که جذب مو نشده اند از روي پوست سر ما پاک کند. اما پاک کردن رنگ بردن رنگ مومي باشد و معمولا وقتي که مي خواهيم رنگ روشن تري بگذاريم اين عمل را روي مو انجام مي دهيم.

اگر مو بعد از استفاده از يک پاک کننده مو قرمز شد:
براي خنثي کردن تون گرم ناخواسته اي که در مو ايجاد شده مي توانيم يک رنگ با تون يا زمينه خاکستري يا بنفش به آن اضافه کنيم.

وقتي که رنگ غالب مو سفيد است (بيشتر مو سفيد شده ):
از جايي که سفيد ترين موها را دارد شروع کنيد . رنگي با يک درجه تيره از رنگ مورد نظر تان استفاده کنيد. به خاطر نبود رنگ در تارهاي مو رنگي که مي گذاريد روشن تر به نظر مي رسد.

موي رنگ شده (موي زرد کمرنگ):
رنگدانه هاي طلايي يا قرمز يا کم دارد يا اصلا ندارد. بياد داشته باشيد هايلايت ها از رنگ هايي با تون هاي گرم ايجاد مي شوند.

مويي که سريعا در حال سفيد شدن است:
استفاده از رنگ هاي روشن تر رنگ مطلوب تري خواهد داد چرا که موهاي سفيدي که دوباره رشد کرده و با موهاي رنگ کرده مخلوط مي شوند کمتر مشخص مي شوند.

نرم کردن موي سفيد:
اگر موهاي سفيد شما خيلي زبر و مقاوم در برابر رنگ باشد شايد لازم باشد که قبل از رنگ کردن آنها را نرم کرد. به راهنمايي هاي سازندگان رنگها توجه کرده و هميشه قبل از گذاشتن رنگ موهايتان را خشک نماييد. رنگي که بر روي موي خيس يا مرطوب گذاشته شده باشد رقيق شده و نتيجه رنگ رضايت بخش نخواهد بود .

موهاي سفيد مقاوم حاشيه سر:
اول اين منطقه و اين موها بايد رنگ شوند و پس از اتمام رنگ کردن دوباره بايد رنگ شوند. احتمالا يک تون تيره تر بايد به اين ناحيه و موهايش زده شود.

پوشاندن رگه هاي سفيد طبيعي در موها:
از يک تون تيره تر از رنگ طبيعي استفاده نماييد و مدت زمان رنگ کردن را هم افزايش دهيد.

يک زمينه سبز بر موي سفيد يا زرد کمرنگ:
اضافه کردن مقدار کمي رنگ قرمز يا طلايي رنگ سبز را از بين خواهد برد.

نارنجي آتشين در موهايي که از قبل روشن شده اند:
هنگاميکه رنگ موي شما به اندازه کافي تيره نباشد اين رنگ در موهايتان ايجاد مي شود. رنگ شما بايد از درجه رنگ موي شما تيره تر و يا هم رنگ موي شما باشد.

Bauokstoney
Thursday 11 June 2009-1, 04:52 PM
كدام رنگ براي موي شما مناسب*تر است؟



http://www.birtak.com/arayesh/photos/haircolor3.jpgرنگ كردن مو از گذشته*هاي دور متداول بوده است. يونانيان باستان از صابون*هاي زبر و بي*رنگ*كننده و حنا براي تغيير رنگ موهاي خود استفاده مي*كردند. چنين اقدامي در ميان آنان نشانة شجاعت و شهامت تلقي مي*شد. روميان رنگ*هاي تيره را بيشتر مي*پسنديدند. آنها رنگ تيره را با جوشاندن پوست گردو و تره*فرنگي به دست مي*آوردند.

در دنياي مدرن نيز بازار رنگ*مو همچنان داغ است. بر اساس آمار، 75 درصد از زنان امريكايي از رنگ*مو استفاده مي*كنند. در سال 1950، تنها 7 درصد از زنان اين كشور موهاي خود را رنگ مي*كردند كه آن هم براي پوشاندن موهاي سفيد بود.
در چند دهة پيش، عامة مردم از رنگ*مو استفاده نمي*كردند و زنانِ با موهاي رنگ*شده اسباب تمسخر سايرين بودند. اين روزها مردان هم به تبعيت از زنان براي پوشاندن موهاي سفيد خود از رنگ*مو استفاده مي*كنند. اما انتخاب نوع رنگ*مو و فن استفاده از آن به موضوعي گيج*كننده بدل شده است.

Bauokstoney
Thursday 11 June 2009-1, 04:52 PM
اولين قدم براي رنگ کردن مو



http://www.birtak.com/arayesh/photos/hair1_150.jpg:Tone نشانگر گرم يا سرد بودن رنگ است. رنگ هاي گرم (هايلايت کننده ها) قرمز، نارنجي و زرد هستند. رنگهاي سرد خاکستري، آبي، سبز و بنفش هستند.

Level (سطح): درجه روشن کننده تيرگي يک رنگ را نشان مي دهد . هر رنگي مي تواند از رنگ روشن تر يا تيره تر ساخته شود. بنابراين تغيير درجه مي تواند با اضافه کردن يک رنگ تيره و يا روشن انجام شود. رنگ هاي مو، هم طبيعي و هم مصنوعي، بين درجه 1-10 طبقه بندي مي شوند. 1 نشان دهنده رنگ سياه و 10 نشان دهنده روشن ترين بلوند مي باشد.
رنگدانه مو : رنگدانه مو ملانين ناميده مي شود و مسئول رنگ موي شماست. دو نوع ملانين در موي شما يافت مي شود. Emplaning ، معمول ترين نوع مي باشد و سايه هاي قهوه اي تا مشکي به مو مي دهد. Phaeomelanin که تونهاي بلوند و زرد و حنايي و قرمزرنگ را به مو مي دهد. نبود رنگدانه توليد رنگ سفيد (خاکستري) مي کند.
درجات رنگ مو : 1- سياه، 2- قهوه اي خيلي تيره، 3- قهوه اي تيره، 4- قهوه اي، 5- قهوه اي متوسط، 6- قهوه اي روشن، 7 – بلوند تيره، 8- بلوند روشن، 9- بلوند خيلي روشن، 10، بلوند پلاتيني روشن.

Bauokstoney
Thursday 11 June 2009-1, 04:53 PM
انتخاب رنگ*موي مناسب



http://www.birtak.com/arayesh/photos/haircolor.jpgيافتن رنگ*موي مناسب ساده نيست انتخاب رنگ دلخواه از روي كاتالوگ رنگ فروشگاه و خريداري آن اقدامي نادرست است. رنگ*مو را با توجه به رنگ طبيعي مو، رنگ چشم و پوست خود انتخاب كنيد. رنگي كه مي*بينيد حاصل بازتاب نور از روي رنگدانه*هاي رنگ*شده است. بنابراين، يك رنگ يكسان روي موهاي مختلف رنگ درجة ده مو را روشن و درجة يك آن را تيره مي*كند. رنگ موي سياه، نور كمي را منعكس مي*كند و اين درست برخلاف عملكرد رنگ موي بور است.

وقتي كه رنگ موهاي خود را روشن مي*كنيد، هالة گرمي از رنگ*هاي زرد و قرمز دور شما ديده مي*شود. به ياد داشته باشيد كه تركيب رنگ*هاي زرد و قرمز، رنگ نارنجي را توليد خواهد كرد، نه رنگ دلخواه شما را. بهترين رنگ*ها براي كساني كه پوست گندمگون و برنزه دارند رنگ*هاي شيري، گل*بهي، مسي، كرم نخودي، قهوه*اي، زرد سوخته، قهوه*اي مايل به قرمز، قهوه*اي مايل به طلايي، و رنگ*هاي آبي، سبزآبي، فندقي، عسلي، سبز كاهويي و زرد است. براي چشم*هاي كهربايي يا به رنگ قهوه، رنگ*موهاي طلايي با هاي*لايت قرمز، قهوه*اي طلايي، قهوه*اي عسلي، فندقي، مسي و قهوه*اي سوخته مناسب است.
در مورد پوست*هاي روشن، هاي*لايت آبي*قرمز و براي پوست*هاي صورتي و سرخ، رنگ كرم گلي، زيتوني تيره و قهوه*اي تيره با ساية آبنوسي جلوة خاصي ايجاد خواهد كرد. براي چشم*هاي آبي روشن، آبي خاكستري، آبي تيره، سبز تيره، قهوه*اي و مشكي، بهترين رنگ*مو ارغواني با هاي*لايت شرابي، پلاتيني، خاكستري، قهوه*اي، قهوه*اي تيره، مشكي و شيري است.
انتخاب رنگ*مو به مرغوبيت رنگ، سليقه و خواستة شما و مدت زماني كه مي*خواهيد آن رنگ روي موهايتان باقي بماند بستگي دارد.اغلب زنان از رنگ*هاي تيره شروع مي*كنند و هر بار، رنگ يك درجه روشن*تر از قبل را برمي*گزينند. اگر رنگ*موي انتخابي موهاي سفيد شما را پوشش نمي*دهد، از رنگ مرغوب*تر و يك درجه بالاتر از رنگ موي اصلي خود استفاده كنيد.

Bauokstoney
Thursday 11 June 2009-1, 04:53 PM
http://www.birtak.com/arayesh/photos/hair2.jpgاين بخش از مو مي تواند توسط عوامل زير آسيب ببيند يعني رنگ مو دوام زيادي نخواهد داشت و موها ***نده، خشک و تيره شده و شانه کردن موها ديگر آسان نخواهد بود.

1- اکسيدان هاي خيلي قوي
2- برس کشيدن و خشک کردن
3- فر کردن ها و شامپوهاي بدون ثبات،
موي نرم : موهاي نرم نسبت به موهاي زبر و ضخيم تر زودتر صدمه مي بينند. جذب مواد شيميايي در مو های نرم سريعتر و محصولات آرايشي بهداشتي زودتر و بيشتر بر موهاي نرم اثر مي کند و واقعيت اين است که موي های نرم لايه هاي کورتيکل کمتري دارند و گاهي لايه ها خود نازکتر هستند. آرايشگران بايد هنگام رنگ کردن موهاي نرم به اين مساله توجه کنند.
موي زبر: موهاي زبر از نظر قطور تر از موهاي نرم هستند . موهاي زبر لايه هاي کورتيکل بيشتري دارند و گاهي هم لايه ها خود مي توانند قطورتر باشند. اين نوع مو گاهي اوقات در برابر رنگ موها و دکلره کننده ها مقاومت مي کنند.

Bauokstoney
Tuesday 6 April 2010-1, 11:13 PM
آموزش فرمول رنگ مو (عسلی,زیتونی،….)
http://www.persianv.com/beauty/khabar/images322122.jpgبرای رنگ کردن مو به رنگ زیتونی کافیست مو را تا پایه ۸ (زرد روشن ) دکلره کنید ( برای دکلره ترجیحا از پودر دکلره کلاینر استفاده کنید ) بعد از اینکه مو ها روشن شد موها را آبکشی نموده و سپس رنگ ۰-۸ ایگورا (سری N) را با أب و چند قطره (۳-۴ قطره اکسیدان ) مخلوط کنید

(عسلی,زیتونی،....) مد فشن دختر روز زنان دختران
فرمول رنگ مو صورتی (رنساژ صورتی )
۱۰ سانتیمتر بلوند دودی روشن ۸٫۱ + ۱۰ سانت واریاسیون دودی ۰/۱۱ + ۳ سانت قهوه ای قرمز متوسط ۴٫۶۶ + ۳۰ سی سی اکسیدان نمره یک
فرمول رنگ مو قرمز (رنساژ قرمز )
۱۰ سانت بلوند قرمز تیره ۶٫۶۶ + ۲ سانت واریاسیون قرمز + ۳۰ سی سی اکسیدان نمره یک
فرمول رنگ مو نقره ای _ یخی (رنساژ نقره ای یخی)
۱۰ سانت بلوند نقره ای C9 + سه سانت واریاسیون نقره ای ۰/۲۲ + ۳ سانت واریاسیون خاکستری + ۳۰ سی سی اکسیدان نمره یک
فرمول رنساژ دودی
۱۰ سانت بلوند روشن ۸٫۰ + ۱۰ سانت واریاسیون دودی ۰/۱۱ + ۳۰ سی سی اکسیدان نمره یک
فرمول رنگ مو دودی
برای رنگ کردن مو به رنگ دودی :نصف تیوپ بلوند دودی روشن ۸٫۱ + ۵ سانت واریاسیون دودی ۰/۱۱ + ۴۰ سی سی اکسیدان نمره یک
فرمول رنگ مو شکلاتی
نصف تیوپ بلوند شکلاتی تیره ۶٫۷ + یک سوم تیوپ قهوه ای شکلاتی ۴/۷ + ۲۰ سانت بلوند مسی تیره ۶/۴۴ + ۶۰ سی سی اکسیدان نمر ه یک
توجه مهم : برای رنساژ حتما موها را دکلره کنید
آموزش رنگ مو عسلی
۱۰ سانت بلوند روشن شماره۷ به علاوه ۱۰ سانت بلوند طلایی روشن ۸٫۳ به علاوه ۳۰ سی سی اکسیدان نمره یک البته توجه داشته باشید که این رنگ مو تنها روی موهای دکلره شده با پایه ۸ یا ۹ (زرد خیلی روشن ) در میاد .
فرمول رنگ مو زیتونی
برای رنگ کردن مو به رنگ زیتونی کافیست مو را تا پایه ۸ (زرد روشن ) دکلره کنید ( برای دکلره ترجیحا از پودر دکلره کلاینر استفاده کنید ) بعد از اینکه مو ها روشن شد موها را آبکشی نموده و سپس رنگ ۰-۸ ایگورا (سری N) را با أب و چند قطره (۳-۴ قطره اکسیدان ) مخلوط کنید طوریکه به حالت ماست شل در بیاید رنگ را به مو بزنید حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و رنگ را با نرم کننده و آب بشویید.

Bauokstoney
Thursday 9 December 2010-1, 04:45 PM
دانستني هاي مفيد در مورد رنگ كردن مو




امروزه استفاده از رنگ مو در دنيا گسترش چشمگيري يافته به طوري كه استفاده از رنگ مو نيز همانند عطر در فصول مختلف تغيير مي‌كند.
در حال حاضر با شروع فصل تابستان متقاضيان به سمت رنگ روشن گرايش پيدا مي‌كنند، اما با تغيير فصل و شروع سرما رنگ‌هاي تيره جانشين رنگ روشن مي‌شود.
گاهي براي پوشاندن تار‌هاي سفيد مو يا زيبا‌تر جلوه دادن موها از رنگ‌هاي شيميايي استفاده مي‌شوداين رنگ‌ها با انواع و اقسام مارك‌ها و بسته‌بندي‌ها و با كاربرد‌هاي مختلف در بازار وجود دارند، اما پزشكان به اين نتيجه رسيده‌اند كه رنگ كردن بيش از حد مو مي‌تواند سلامتي انسان را به مخاطره بيندازد.
نتيجه تحقيقات جديد نشان مي‌دهد آن دسته از افرادي كه بيش از 9 بار در سال مو‌هاي خود را با رنگ‌هاي شيميايي رنگ مي‌كنند، بيشتر در معرض ابتلا به نوعي سرطان خون قرار دارند.
به گفته پزشكان، مردم معمولا 6 تا 8 بار در سال از رنگ مو استفاده مي‌كنند، اما اگر اين ميزان به بيش از 9 بار برسد، احتمال دچار شدن به اين نوع از سرطان هم 60درصد افزايش مي‌يابد.
رنگ‌هاي مو اصولا به دو دسته طبيعي و شيميايي تقسيم‌بندي مي‌شوند كه رنگ موهاي طبيعي يا گياهي از برگ گياهان حاوي رنگدانه مانند حنا، روناس، خضاب، بابونه، ايديگو و موارد ديگر به دست مي‌آيند. به اين صورت كه مثلا در مورد حنا (Henna) برگ اين گياه ابتدا خشك سپس پودرشده و به صورت خمير در آمده و روي مو گذاشته مي‌شود. البته حنا را مي‌توان به صورت منفرد يا در تركيب با گياهان ديگري مثل اينديگو و بابونه هم استفاده نمود. مزيت رنگ موهاي گياهي، طبيعي بودن و ايمني نسبي آنها است، اما رنگ موي طبيعي تنوع لازم را ندارند و نتايج آن غير قابل پيش‌بيني است، همچنين دريچه‌هاي مويي كه با اينگونه مواد رنگ شده مسدود مي‌شود. بنابراين دكلره و بي‌رنگ كردن مو بسيار مشكل و گاهي نشدني خواهد شد. از اين رو دسترسي به رنگ‌هايي با پايه روشن در آينده امكان‌پذير نخواهد بود، اما رنگ موهاي شيميايي، اين گونه رنگ‌ها از مواد شيميايي ساخته مي‌شوند. بزرگترين مزيت رنگ موهاي شيميايي تنوع رنگ‌ها و عيبشان ايمني كمتر خصوصا در فرمولاسيون‌هاي غيراستاندارد است.
رنگ موها، اصولا به 3 دسته تقسيم‌بندي مي‌شوند: موقت، نيمه دائمي و دائمي. رنگ‌موهاي موقت، سطح مو را رنگ مي‌كنند و به بدنه مو (شفت) نفوذ نمي‌كنند. دوام اين رنگ‌ها به اندازه حداكثر يك يا 2 بار شست و شو است. رنگ‌موهاي نيمه‌دائمي، به بدنه موها نفوذ مي‌كنند، اما واكنش شيميايي حين رنگ شدن موها اتفاق نمي‌افتد. رنگ حاصل از اين نوع، بين 5 تا 10 بار شست‌وشو دوام مي‌آورد. رنگ‌موهاي دائمي، با انجام واكنش شيميايي، رنگي دائمي پديد مي‌آورند كه معمولا با شست‌وشو از بين نمي‌رود.
عوارض استفاده از رنگ مو
با توجه به تمايل روز افزون نسل جوان به استفاده از انواع رنگ‌هاي شيميايي بر روي موها، محققان در مورد استفاده از اين گونه رنگ‌ها و عوارض سوء آنها هشدار دادند. رنگ‌كردن مو مي‌تواند منجر به آلرژي و علايم جدي در افراد شود.
گاهي اوقات رنگ كردن مو سبب ايجاد آلرژي مي‌شود كه خارش و قرمزي پوست سر از آن جمله‌اند و در مواردي با سوزش نيز همراه است و گاهي اوقات حتي منجر به تورم مي‌شود.
رنگ كردن مو منجر به حساسيت پوست و امراض پوستي مانند اگزما در صورت و قسمت پيشاني خواهد شد و گاهي اوقات خون مردگي در سر را نيز در پي خواهد داشت. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه حدود دو سوم رنگ موها شامل مواد شيميايي است، در صورتي كه اين مواد شيميايي اگر از 6‌درصد بيشتر باشد براي پوست سر بسيار مضر خواهد بود. از اين رو رنگ‌هاي طبيعي به دليل نداشتن مواد شيميايي براي پوست سر بسيار مفيدتر است.
گفتني است كه بر خلاف تصور رايج، رنگ‌هاي تيره، پرخطرتر بوده و ريسك ابتلا به سرطان را تا 50درصد بالا مي‌برند. از سويي ديگر گروهي از محققان هم اعلام كرده‌اند آرايشگراني كه به طور مداوم در تماس با رنگ‌هاي شيميايي هستند، در معرض ابتلا به سرطان مثانه قرار دارند.
از همين رو توصيه مي‌شود اين افراد هنگام تماس با رنگ‌هاي شيميايي از دستكش‌هاي ضخيم و مقاوم استفاده كنند.
از سوي ديگر استفاده زياد از رنگ مو باعث خشكي، شكنندگي و ريزش موي سر در زنان مي‌شود. وضعيت طبيعي مو با استفاده از رنگ مو دچار تغيير مي‌شود به طوري كه استفاده زياد از رنگ مو موجب خشكي و شكنندگي مو مي‌شود؛ همچنين ريزش منطقه‌اي موي سر با استفاده زياد از رنگ مو اتفاق مي‌افتد.
توصيه‌هاي ويژه براي كاهش خطر
1.هرگز رنگ مو را بيشتر از زمان تعيين‌شده، روي موهاي خود نگه نداريد.
2.بعد از طي مدت مقرر، حتما پوست سرتان را به دقت با آب بشوييد.
3.هنگام استفاده از رنگ مو، از دستكش استفاده كنيد.
4.دستورالعمل روي بسته‌بندي رنگ مو را به دقت رعايت كنيد.
5.از مخلوط كردن 2 نوع رنگ مو خودداري كنيد؛ چرا كه با اين كار ممكن است واكنش شيميايي اتفاق افتد و ماده خطرناك تازه‌اي پديد آيد.
6.قبل از هر بار استفاده از يك نوع رنگ مو، حتما كمي از آن را روي پوست دست‌تان امتحان كنيد و درصورت عدم‌بروز واكنش حساسيتي، مانند قرمزي و تحريك، آن را روي موها به كار ببريد.
7.ابروها و مژه‌هاي خود را با رنگ‌موهاي شيميايي رنگ نكنيد.
8.سعي كنيد رنگ كردن موها را تا حد امكان و تا زماني كه بالا رفتن سن، آنها را خاكستري كرده است، به تعويق بيندازيد. حنا، به‌عنوان يك رنگ طبيعي جايگزين بدون عارضه، براي رنگ كردن سالم موها توصيه مي‌شود. رنگ‌هاي حاوي استات سرب نيز بر انواع ديگر ترجيح دارند.
تاريخچه رنگ مو
رنگ كردن مو از گذشته‌هاي دور متداول بوده است. يونانيان باستان از صابون‌هاي زبر و بي‌رنگ كننده و حنا براي تغيير رنگ موهاي خود استفاده مي‌كردند. چنين اقدامي در ميان آنان نشانه شجاعت و شهامت تلقي مي‌شد. روميان رنگ‌هاي تيره را بيشتر مي‌پسنديدند. آنها رنگ تيره را با جوشاندن پوست گردو و تره فرنگي به دست مي‌آوردند. در دنياي مدرن نيز بازار رنگ مو همچنان داغ است. بر اساس آمار، 95‌درصد از زنان از رنگ مو استفاده مي‌كنند. در چند دهه پيش، عامه مردان از رنگ مو استفاده نمي‌كردند و مردان با موهاي رنگ‌شده اسباب تمسخر سايرين بودند. اين روزها مردان هم به تبعيت از زنان براي پوشاندن موهاي سفيد خود از رنگ مو استفاده مي‌كنند.

Bauokstoney
Wednesday 30 November 2011-1, 11:52 PM
http://mamisite.com/images/resized/images/stories/copy-of-ytey_200_177.jpg



همه افراد علاقه دارند كه موهاي زيبا و سالم داشته باشند و از آنجايي كه انسان به تنوع نيز گرايش دارد رنگ ها و مدل هاي مختلف مو را مي آزمايد. سوالي كه براي خانم ها پيش مي آيد، اين است كه:
آيا مي توان با داشتن رنگ هاي مختلف روي موها آنها را سالم نگه داشت؟ ج: يكي از مهمترين نكات در مورد سلامت مو اين است موها به هر رنگ و مدلي كه باشند بايد مرتب تقويت شده و چك شوند. موهاي طبيعي كه فاقد رنگدانه شيميايي يا گياهي هستند با تغذيه سالم ،كوتاهي و شستشوي مرتب و استفاده حداقل از حرارت سشوار يا اتو و... سالم و درخشان مي مانند. ولي در مورد موهاي رنگ ، فر ،دكلره ويا صاف شده بصورت شيميايي بايد مراقبت هاي مرتب زير نظر متخصصين صورت گيرد و نكته بسيار مهم اين است كه اين افراد نبايد از تقويت كننده ها و رنگ هاي گياهي استفاده كنند زيرا مواد شيميايي و گياهي در تضاد هستند و استفاده از اين مواد با هم باعث پوسيدگي و خرد شدن تدريجي موها مي شود.
استفاده از رنگ ها ، اكسيدان و پودر هاي دكلره نا مرغوب داراي آمونياك بالا و همچنين انجام رنگ و مش و ساير خدمات پيرايشي توسط افراد غير متخصص باعث ريزش ، پوسيدگي و آسيب هاي جدي به ساقه و ريشه مو ميشود كه در بسياري از موارد قابل بازگشت و ترميم نيست. سوال ديگري كه مطرح است اين ميباشد كه استفاده از مواد مراقبت از مو مانند: ويتامينه ها، نرم كننده،ماسك مو و ماده كراتين چقدر مفيد است؟ ج: اگر انجام خدمات رنگ و مش وفر و... بصورت صحيح باشد، به علت اينكه در حين انجام PH مو تغييرپيدا كرده و دريچه هاي ريز روي ساقه مو باز ميشود با استفاده از نرم كننده و ويتامينه ها ميتوان اين دريچه ها را بست و PH مو را به حالت نرمال برگرداند. ولي در مورد ماده كراتين كمي متفاوت است. اين ماده ساختاري شبيه به پروتئين داخل مو به همين نام دارد كه به گفته سازندگان آن با ورود به ساختار مو توسط حرارتجايگزين ماده اصلي از دست رفته شده و از شكستن و خرد شدن مو جلوگيري مي كند. اين سرويس كه كمي هم گران است در مورد موهايي كه بصورتشيميايي آسيب ديده و ساقه آن خرد و شكننده و زبر شده اند كاربرد دارد و كمكي به توقف ريزش مو نمي كند.

afariinesh
Wednesday 17 July 2013-1, 12:37 PM
سلام.ممنون از آموزشای خیلی خوبتون.من 1سوال داشتم شما 1 مویی در نظر بگیرید که ساقه دکلره شده ریشه 5 سانت در اومده رنگ گذاشته شده روی ریشه و ریشه به رنگ قهوه ای در اومده و باز دوباره ریشه طبیعی مو به اندازه 3سانت در اومده.یعنی در اصل این مو 3رنگ شده.برای یکدست کردن این مو باید چیکار کنیم؟اگه رنگ روشن 6 یا 7 بخواد؟