لطفا قبل از ايجاد تاپيک در انجمن پارسیان ، با استفاده از کادر رو به رو جست و جو نماييد
فاکس فان دی ال دیتا
صفحه 1 از 151 123451151101 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 1208

موضوع: بانک مقالات مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات it

  1. Top | #1
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.45
    حالت من : Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,855 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض بانک مقالات مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات it

    پيگيري کنيد، ايميل‌تان خوانده شده يا نه!



    تصور کنيد که ايميل مهمي را توسط آتلوک براي کسي فرستاده‌ايد و مي‌خواهيد مطمئن شويد که آيا ايميل‌تان توسط گيرنده، خوانده شده است يا نه. اگر گيرنده نيز مانند شما از آتلوک استفاده کند، مي‌توانيد از وي تقاضاي "رسيد" کنيد، بنابراين دقت کنيد که هر دو طرف ( فرستنده و گيرنده ) بايد از آتلوک استفاده کنند و مهم نيست که Account آنها از چه سروري است.
    براي تقاضاي رسيد در هنگام تايپ ايميل مطابق شکل 1روي گزينه Options کليک کنيد.

    پارسیان (شاپرزفا)

    شکل1

    مطابق شکل 2 و در پنجره‌اي که باز مي‌شود تيک مربوط به Request a read receipt for this message را بزنيد و ايميل را ارسال کنيد.

    پارسیان (شاپرزفا)

    شکل2

    وقتي گيرنده، ايميل را براي خواندن باز مي‌کند، پنجره‌اي مانند شکل 3 دريافت مي‌کند. با زدن گزينه Yes يک رسيد براي فرستنده ارسال مي‌گردد.

    پارسیان (شاپرزفا)

    شکل3

    هنگاميکه اين رسيد به دست‌تان برسد، ايميلي مانند شکل 4 را دريافت خواهيد کرد که در متن آن ساعت و تاريخ خوانده شدن ايميل را مشاهده مي‌کنيد.

    پارسیان (شاپرزفا)

    شکل4
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  2. 2 کاربر مقابل از Bauokstoney عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Admin (Tuesday 18 May 2010-1), rahim20 (Monday 8 February 2010-1)

  3. Top | #2
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.45
    حالت من : Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,855 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض

    سيستم عامل گوگل(Google Chrome OS)




    با سیستم عامل گوگل، رایانه را با سرعت تلویزیون روشن کنید

    گوگل مدعی است سیستم عامل کروم از چنان سرعتی برخوردار است که باعث می شود رایانه ها در کمتر از ۷ ثانیه روشن شده و آماده بهره برداری شوند. این سرعت تا بدان حد زیاد است که با مدت زمان لازم برای روشن شدن یک تلویزیون و مشاهده آن برابری می کند.
    پارسیان (شاپرزفا)
    سیستم عامل نوپای گوگل موسوم به کروم که بر مبنای فناوری نوپای “Cloud Computing” طراحی شده. همچنین اطلاعات را بر روی وب ذخیره می کند و طراحی آن کاملا متن باز است، اما تنها بر روی رایانه های کوچک و سبک نت بوک قابل استفاده خواهد بود.

    به گزارش فارس به نقل از رویترز، کروم اولین بار چهار ماه قبل به طور آزمایشی در دسترس برخی متخصصان قرار گرفت و رقیبی جدی برای تولیدات مایکروسافت و اپل تلقی می شود. این سیستم عامل در نگاه اول شباهت زیادی با یک مرورگر دارد و با هدف تشویق مردم به استفاده گسترده تر از اینترنت طراحی شده است.

    با این حساب زنگ خطر برای سیستم عامل های سنتی مانند ویندوز مایکروسافت از هم اکنون به صدا درآمده است

    تصاویر واقعی Google Chrome OS را با کیفیت بالا

    پارسیان (شاپرزفا)


    پارسیان (شاپرزفا)

    منوی ابزارهای سیستم عامل گوگل (Chrome OS Application Menu)

    پارسیان (شاپرزفا)

    پنجره پخش فیلم و موسیقی (Chrome OS Media Browser)

    پارسیان (شاپرزفا)

    هر تغییری که شما در سیستم عامل خود بوجود می آورید مانند نوشتن یک متن و یا افزدن یک فایل مستقیماً در شبکه Sync می شود.

    پارسیان (شاپرزفا)

    نویسندگان وبلاگ TechCrunch که در همایش معرفی Chrome OS شرکت کرده بودند.

    پارسیان (شاپرزفا)

    تغییر بین Tab های Chrome OS که بسیار مشابه به آن چیزی است که در ویندوز ۷ انجام می شود.
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  4. 2 کاربر مقابل از Bauokstoney عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Admin (Tuesday 18 May 2010-1), Archlord45 (Monday 15 November 2010-1)

  5. Top | #3
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.45
    حالت من : Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,855 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض

    پادکست چیست ؟

    پادکست چیزی شبیه یک شوی تلویزیونی است که با فرمت صدا منتشر میشود و شاید یک وبلاگ است که با فرمت صدا ایجاد میشه و نه بصورت متن. پادکست ها نیز مانند وبلاگ ها دارای موضوعات مختلفی هستند . ورزشی ، علمی ، تاریخی ، طنز ، خبری و غیره

    چیزی که در مورد پادکست ها جالب است حالت صوتی آن ها است که علاوه بر دارا بودن جذابیت شنیداری شما را قادر میسازد تا آن را روی کامپوتر خود دانلود کنید و بعدا آن را روی PC و یا MP3-player خود گوش کنید. وقتی شما صدای شخص گوینده را به جای فونت های کامپیوتر میشنوید ، حس نزدیک تری نسبت به گوینده پادکست دارید که در متون یک وبلاگ به راحتی حس نمیشود. همین موضوع باعث رشد سرویس های بزرگی شده است که به شما پادکست رایگان میدهند.

    سرویس های رایگان پادکست

    پرشین کست : اولین سرویس پادکست فارسی است که علاوه بر یک وبلاگ جمع و جور، یک پادکست نیز به شما میدهد که فایل های صوتی گفتارهای خود را درآن آپلود کنید و دیگران علاوه بر دیدن متن وبلاگ شما ، صدای شما را نیز بشنوند . شما میتوانید برای صدای پس زمینه پادکست خود از موسیقی های ملایم استفاده کنید تا پادکست جذاب تری داشته باشید.

    چگونه پادکست خود را در موتور های جستجو ثبت کنیم ؟

    سایت یاهو بزرگترین سرویس جستجو و ثبت پادکست ها را راه اندازی نموده است و شما را قادر میسازد تا در میان میلیون ها پادکست جستجو کنید . همچنین در این سایت شما میتوانید براحتی پادکست خود را با موضوع خاصی ثبت کنید. برای ثبت پادکست خود به آدرس podcasts.yahoo.com/publish مراجعه کنید و لینک فید پادکست خود را وارد کنید تا پادکست های شما نیز در نتایج جستجوی یاهو ظاهر شوند.
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  6. Top | #4
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.45
    حالت من : Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,855 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض

    شرکت سیسکو (Cisco)

    شركت سيسكو سيستمز (Cisco Systems) يك شركت آمريكايي توليد كننده تجهيزات شبكه است كه مركز آن در شهر سن‌خوزه در ناحيه معروف به دره سيليكوني در ايالت كاليفرنيا جاي دارد.

    شرکت سیسکو (Cisco)اين شركت محصولات مربوط به شبكه و ارتباطات را طراحي مي‌كند و محصولات خود را با سه نام تجاري: سيسكو، لينك‌سيس(LinkSys) و ساينتيفيك آتلانتا (Scientific Atlanta) به فروش مي‌رساند.
    در آغاز، سيسكو فقط مسيرياب ‌(Router) ‌هاي چند پروتكل توليد مي‌كرد، ولي امروز محصولات سيسكو را در همه جا از اتاق نشيمن گرفته تا شركت‌هاي ارايه‌دهنده خدمات شبكه مي‌توان پيدا كرد.
    پارسیان (شاپرزفا)

    شركت سيسكو هم اكنون با 51480 كارمند، داراي بازده 48/28 ميليارد دلار در سال 2006 و سود خالص 58/5 ميليارد دلار است. شركت سيسكو در سال‌2003 موفق به دريافت جايزه رياست جمهوري "ران براون" براي كيفيت عالي در روابط كارمندان و جامعه گرديد.
    معاون ارشد شركت سيسكو يك ايراني‌تبار به نام محسن معظمي است. "لن بزاك" و "سندي لرنر" (داراي مدرك ليسانس از دانشگاه ايالتي كاليفرنيا، فوق‌ليسانس اقتصاد سنجي از دانشگاه كلرمونت و فوق‌ليسانس علوم كامپيوتر از دانشگاه استنفورد)، زوجي كه در بخش كامپيوتر دانشگاه استنفورد كار مي‌كردند، سيسكو را در سال 1984 تاسيس كردند.
    بزاك نرم‌افزار مسيرياب‌هاي چند پروتكل را كه توسط "ويليام ياگر" (يك كارمند ديگر كه كار را سال‌ها پيش از بزاك آغاز كرد) نوشته شده بود، تكميل كرد. با وجود اين كه سيسكو نخستين شركتي نبوده كه مسيرياب طراحي و توليد مي‌كند، اما اولين شركتي بود كه يك مسيرياب چند پروتكل موفق توليد كرده كه اجازه ارتباط ميان پروتكل‌هاي گوناگون شبكه را مي‌دهد.
    از زماني كه پروتكل اينترنت IP به يك استاندارد تبديل شد، اهميت مسيرياب‌هاي چند پروتكل كاهش يافت. امروزه بزرگترين مسيرياب‌هاي سيسكو براي هدايت بسته‌هاي IP و فريم‌هاي MPLS طراحي شده‌اند. در ‌1990 ، شركت به سهامي عام تبديل شد و سهام آن در بازار بورس NASDAQ عرضه گرديد. بزاك و لرنر با دريافت ‌ 170ميليون دلار از شركت جدا شدند. زمان انفجار اينترنت در 1999، سيسكو شركت سرنت (Cerent) واقع در كاليفرنيا را به‌قيمت ‌7 ميليارد دلار خريد. اين شركت گرانترين خريد سيسكو در آن زمان بود (تنها خريد گرانتر مربوط به ساينتيفيك آتلانتا است). در اواخر مارس2000، سيسكو با ارزش مالي بالغ بر 500 ميليارد دلار ارزشمندترين شركت جهان به‌شمار مي‌آمد و در سال ‌2007، با ارزشي بالغ بر ‌165ميليارد دلار همچنان يكي از ارزشمندترين شركت‌ها بوده است.
    سيسكو با خريد شركت‌هاي ديگر، توسعه داخلي و همكاري با ديگر شركت‌ها، به بازار بسياري از ديگر قطعات شبكه (مانند سوييچينگ اترنت (Ethernet)، دسترسي از راه دور، مسيرياب‌هاي شعبه‌اي، شبكه خودپرداز بانك‌ها (ATMs)، امنيت، ديواره آتش، تلفن اينترنتي و ...) دست يافته است. در سال ‌2003، سيسكو شركت خوشنام لينك‌سيس، توليدكننده سخت‌افزار شبكه‌هاي كامپيوتري را خريد و آن را به برترين توليدكننده قطعات مربوط به كاربران عادي تبديل كرد.
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  7. Top | #5
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.45
    حالت من : Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,855 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض

    معرفي وب 3

    تجربه‌اي كه در مواجهه با اينترنت به هر كاربر دست مي‌دهد،به طور پيوسته در طول زمان تغيير مي‌كند. تاكنون استفاده از وب، فقط شامل مشاهده صفحه‌هاي وب مي‌شد. بي‌شك درك اين تغييرشكل و يافتن مسير آن، مي‌تواند ما را به درك جديدي از آينده فناوري وب برساند.
    معرفي وب 3وب 1.0
    وب در ابتدا يك سري صفحه‌هاي ايستا بود كه بين‌شان چيزي به‌نام پيوند (لينك) وجود داشت كه قابليت انتقال از يك صفحه به صفحه ديگر را فراهم مي‌كرد. بعد از مدتي، صفحه‌هاي پويا اين بحث را كامل كردند و بعد پايگاه‌هاي داده، ‌كوكي‌ها و اطلاعات شخصي، نمونه‌هاي نوين‌تري از فناوري وب بودند. ‌
    پارسیان (شاپرزفا)

    وب 2.0
    وب 2.0 جنبه‌هاي روانشناسي جديدي را به وب اضافه كرد. در وب 2/0 كاربر ديگر مصرف‌كننده داده نيست، بلكه مي‌تواند توليدكننده نيز باشد. ‌ ‌
    در وب 2/0 شما ديگر فقط يك صفحه خام را مشاهده نمي‌كنيد، ‌صفحه مي‌تواند درست همانند برنامه‌ها، اطلاعات شما را به‌روز كند، بي‌آن‌كه مجبور باشيد صفحه را مجددا بياوريد. دغدغه تعداد صفحه‌ها در وب‌سايت از بين رفته است. در وب 2/0 تمام بخش‌هاي يك وب‌سايت مي‌تواند به‌خروجي سندهاي ‌XML‌ تبديل شود. ‌ ‌
    وب 2/0 سايت‌هاي مختلفي در اختيار ما مي‌گذارد كه اجازه مي‌دهند هر چه مي‌خواهيم به ‌آن‌جا بفرستيم. متن بنويسيم يا مثل سايت ‌Flickr‌، تصوير آپلود كنيم. مثل يوتيوب ويدئومان را بفرستيم و با كمك سايت‌هايي چون فيس‌بوك بتوانيم دوستان‌مان را هر لحظه كنار خود داشته باشيم. ‌ ‌

    وب 3
    اگر يك خطي از سمت وب 1 به وب 2 بكشيد و آن را ادامه دهيد، به‌جايي مي‌رسيد كه احتمالا با اين فناوري به آن خواهيم رسيد. در كل به‌نظر مي‌رسد به‌سمتي برويم كه اينترنت نابود شود. قطعا ديگر چيزي به‌نام «آن بيرون» وجود خارجي نخواهد داشت، همانطور كه اسكات مك‌نيلي ‌(Scott McNealy‌)، مديرعامل سان مايكروسيستمز در سال‌هاي قبل عنوان كرد:‌«كامپيوتر همان شبكه است.» ‌ ‌

    پهناي باند 24ساعته
    بسياري از مردم امروزه پهناي باند 24 ساعته Hour Broadband) 24)در اختيار دارند كه به‌زودي اينترنت با سرعت بالا در اختيار همگان قرار خواهد گرفت. از اين‌رو، فضاي ديسك‌ها ارزان خواهد شد، مي‌توانيد به سادگي ويدئوها، موسيقي‌ها و غيره را روي شبكه ذخيره كنيد، بي‌آن‌كه مجبور باشيد به ديگران پول بدهيد كه براي‌تان اين كار را بكنند. ‌ ‌به آنجا مي‌رويم كه هرچيزي كه در كامپيوتر خود مي‌نويسيد به‌طور آني درجهان پخش مي‌شود. بدون اين‌كه نيازي داشته باشيد تا فضاي خاصي بخريد يا به زبان خاصي مسلط باشيد! درواقع مي‌نويسيد و همه مي‌بينند!

    استقلال كامپيوترها
    شبكه‌هاي هميشه متصل و كامپيوترهاي قابل حمل كه استفاده‌شان روزبه‌روز بيشتر مي‌شود، نشان از يك چيز دارد: مردم ديگر تنها از يك نقطه نسبت به بررسي ايميل‌ها يا پيام‌هاي خود اقدام نمي‌كنند. ‌ اگر تنها لازمه كار با كامپيوتر، دسترسي به مدارك و مجموعه‌اي از ابزاري است كه به‌آن‌ها نياز روزمره داريد، مي‌توانيد تمام مدارك خود را آنلاين ذخيره كنيد و روي حافظه‌هاي فلش حمل كنيد. اگر فقط مي‌خواهيد به متن‌هايتان دسترسي داشته باشيد مي‌توانيد آنها را بطور آنلاين ذخيره كنيد، يا روي يك حافظه با خود داشته باشيد يا حتي تركيبي از هردو. كه آن بستگي به احتياجات شخصي خودتان دارد.

    معرفي وب 3.0
    مي‌توانيم جنبه‌هاي تجربيات اجتماعي وب 3.0 را به‌صورت زير توصيف كنيم:
    ‌نخست اين‌كه اصلا نيازي نيست جايي برويد، مگر آن‌كه بخواهيد پارامتري را به‌طور پيش‌فرض نصب كنيد. هر كجا كه كامپيوترتان حضور داشته باشد، شما هم همانجايي‌ايد. اطلاعات بر مبناي جستجوهايي كه انجام مي‌دهيد، ‌به‌سوي شما سرازير خواهد شد.
    ‌دوم، هيچ صفحه‌اي وجود ندارد. اطلاعات بسته‌هايي جداگانه از داده‌اند. مي‌توانيد اين داده‌ها را با هم ادغام كنيد يا هر كاري كه صلاح مي‌دانيد انجام دهيد. ‌ ‌
    ‌‌سوم، هيچ وب‌سايتي وجود ندارد. وب‌سايت‌هاي فعلي براي چشم انسان مضرند و همانند فهرست‌اطلاعات عمل مي‌كنند كه با كمك ‌XML‌ قابل دسترسي است. جز اين استثناها (كه جزو كتاب به شمار نمي‌روند) بخش‌هاي كوچك و مستقلي وجود دارند كه نسبت به عرضه محصولات يا بازي‌ها اقدام مي‌كند.
    چهار، بوجود آوردن اطلاعات مانند نوشتن ايميل يا نوشتن يك متن، براي همه با يك كامپيوتر ميسر مي‌شود. و در آخر تمام تعاريف وب تغيير خواهند كرد و ديگر به اين مفهوم نخواهند بود. مثلا وقتي كه مي‌گوييد درحال صحبت كردن با تلفن هستيد به اين معني است كه شما در خانه تلفن داريد.

    واسط وب 3.0
    واسط كلاسيك وب 3.0 شامل 4 نوع پايه‌اي برنامه كاربردي است:
    يك برنامه براي شكل دادن به ‌feed‌هاي شما با استفاده از مثال‌هاي زنده. جستجوهاي ذخيره شده مي‌توانند اول نتايج قبلي را براي شما بياورند. درواقع نتايج براساس علايق شما مرتب مي شوند. شما مي‌توانيد منابع خود را دسته‌بندي كنيد. اين برنامه، قرار است جايگزين ابزارهاي جستجوي كنوني شود.
    ‌‌يك برنامه براي اينكه ‌feed‌ها و يا نتايج جستجوي خود را ببينيد كه شامل هرچيزي مي شود كه با شناسه‌ شما مشخص شده است. دكمه‌هايي هم وجود دارد كه مي‌توانيد اطلاعات را فيلتر كنيد و يا هركار ديگري انجام دهيد. اين نرم‌افزار نيز قرار است جايگزين تمام برنامه‌هاي ديداري مانند ايميل، مرورگرها و غيره شود.
    ‌يك يا چند برنامه براي نوشتن، ويرايش عكس يا متن، ساخت صفحه‌گسترده‌ها و غيره. دكمه‌هايي وجود دارد كه شما با استفاده از آنها مي‌توانيد بگسترانيد، برچسب بزنيد، ذخيره كنيد و يا خيلي از كارهاي ديگر. اين برنامه مانند واژه‌پردازهاي معاصر، عكس‌پردازها و ديگر نرم‌افزارهاي سازنده است. چيزي كه در اينجا مهم است، اينست كه خروجي همه آنها متن‌هايي با شاخه بندي مناسب براي كنترل سطوح مختلف توزيع‌هاي بازي‌ها است. ‌ ‌
    شما بايد قادر باشيد اگر لازم باشد، تمام داده‌هاي خود را از فرمت يك برنامه به هر فرمتي كه مي‌خواهيد تغيير دهيد.

    آينده
    در كل ما منتظر روزي هستيم كه احساسات در استفاده از كامپيوتر حذف شود. زماني كه تجهيزات ما خاموش و روشن مي‌شوند، قابل حمل و پايدار مي‌شوند و با دكمه‌هاي برجسته براي توابع اصلي مي‌آيند، زماني است كه ما در راهي براي گذار به دوره بعدي هستيم.
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  8. Top | #6
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.45
    حالت من : Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,855 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض

    آشنايي با کنترل سطح دسترسي در شبکه

    نویسندگان : سيامک گودرزي و رضا محمددوست
    شايد شما براي سنجش اعتبار کاربر در شبکه و همچنين ارزيابي امنيت و کنترل دسترسي شبكه، راه کارهاي گوناگوني به‌کار برده‌ايد. اما با فناوري Network Access Control) NAC) همه اين موارد در يک راه حل منفرد گرد هم مي‌آيد.
    آشنايي با کنترل سطح دسترسي در شبکهNAC متشکل از سه بخش متمرکز بر کاربر، مبتني بر شبکه و کنترل دسترسي است. شرح اين مفاهيم بسيار مهم است به همين جهت در ادامه به توضيحاتي در رابطه با آنها مي‌پردازيم.

    پارسیان (شاپرزفا)

    متمرکز بر کاربر
    مفهوم متمركز بر كاربر، NAC را از ساير روش‌هاي کنترل دسترسي متمايز مي‌کند، مانند آنچه که شما در Firewall ممکن است به آن برخورد کرده باشيد. در ديوار آتش، کنترل دسترسي براي هدف نهايي طراحي شده است. به اين معني که چه کاري بايد انجام شود و چه کاري نبايد انجام شود، و اين که شما کي هستيد براي آن مهم نيست و مهم تنها فعاليتي است که شما مي‌خواهيد انجام دهيد و بررسي اين که براي انجام يک کار چه فعاليتي را مي‌خواهد انجام دهد. و زماني که سوالي در رابطه با آنكه شما کي هستيد در ديوار آتش مطرح مي‌شود، فقط از شما نشاني IP را مي‌خواهد.
    NAC کاملا متفاوت است و تمرکز آن روي کاربر است و سياست امنيتي خود را براساس هويت کاربر تعريف مي‌کند.
    بخش متمرکز بر کاربر ايجاب مي‌کند که حداقل کاربر معتبر و مجاز باشد.
    به‌عبارت ديگر سياست در NAC براي اجازه دادن به کاربر بر مبناي اين است که کاربر توسط يک مکانيسم تعيين شده، هويتش تاييد شود. يک راه‌حل NAC تکامل يافته، توانايي طرح چندين متد براي تعيين هويت کاربر را داراست. که اين طرح‌ها شامل تکنولوژي‌هايي همچون 802.1x، اعتبار‌سازي بر‌اساس آدرس فيزيکي و غيره است.
    قسمت دوم اين بخش در NAC، توانايي داشتن اطلاعات دستگاه‌هاي کاربران به‌همراه هويت کاربر است که روي‌هم‌رفته سياست کنترل دسترسي آنها است. پايگاه متمرکز بر کاربر، نيازمند ارزيابي وضعيت امنيتي دستگاه‌هاي کاربران و گزارش‌هاي آن است. براي اين کار نرم‌افزاري بر دستگاه کاربر نصب مي‌شود. اين ارزيابي‌ها شامل بررسي به‌روز آنتي‌ويروس کاربر و يا فعال بودن آن است، رويکردهاي ديگري همچون اسكن خارجي هم براي اين کار متداول است.
    بخش نهايي، که بزرگترين قسمت از کنترل دسترسي متمرکز بر کاربر را شامل مي‌شود، اطلاعات محيطي است و شامل داده‌‌هاي جمع‌آوري شده توسط راه‌حل NAC در رابطه با محيط است. مانند متدهاي دسترسي (براي مثال بي‌سيم، سيمي و VPN)، مکان دسترسي، نوع ابزار و زمان است.

    مبتني بر شبکه
    مفهوم دوم در اين تعريف، مبتني بر شبکه است که به‌معناي هر راه‌حل NACاي است که بايد در شبکه قرار گيرد و مي‌تواند در درگاه‌هاي ورودي شبکه (مانند سوييچ، يا تجهيزات VPN)، يا در سطوح بالاتر (مانند ديوارآتش) و يا در دستگاه‌هاي امنيتي درون شبکه‌اي (مانند پل، و هسته شبکه) قرار گيرد. بايد توجه شود در هيچ جايي در كلاينت و يا ميزبان نهايي اين بخش از NAC جاي ندارد (اجزاي ديگر NAC در اين قسمت استفاده مي‌شوند).

    کنترل دسترسي
    آخرين مفهوم، کنترل دسترسي است و بدين معناست که شما به ميزبان‌ها و سرويس‌هايي که براساس سياست مدير شبکه تعيين مي‌شود محدود هستيد، که اين کار با تاييد هويت کاربر و وضعيت امنيتي در نقطه پاياني است که بررسي مي‌شود.NAC مي‌تواند به سطوح مختلفي تقسيم شود و حتي مي‌تواند شامل ترکيبي از تکنولوژي‌ها باشد که با هم کار مي‌کنند. متداول‌ترين مکانيسم اجراي آن، go/no-go ، فيلتر بسته‌ها، کنترل دسترسي VLAN، فايروال وضعيت‌ها است. اين کنترل‌ها مي‌توانند در جهت دسترسي به منابع و يا در راه حل‌هاي اصلي ديگري به‌کار روند.

    عناصر توسعه NAC
    مهم‌ترين قسمت در فهميدن پروژه NAC قبل از اعمال هر تغييري در شبکه پاسخ دادن به 5 پرسش آورده شده در زير است. تا زماني که فرد به اين سوال‌ها پاسخ ندهد، نمي‌تواند به يک متدولوژي براي انجام توسعه دست يابد، پاسخ دادن به اين سوال‌ها مسير را براي يک توسعه موفق هموار مي‌کند. پيش از اجراي يک طرح NAC به اين سوال‌ها به‌‌طور حتم بايد پاسخ داده شود:
    - سياست امنيتي شما چيست؟
    - اين قوانين چقدر براي شما مهم هستند؟
    - وضعيت سطوح مختلف کاربران کاملا مشخص شده است؟
    - چه دستگاه‌هايي (لپ‌تاپ، ابزارهاي سيار و....) کانون توجه توسعه NAC در سيستم شما است؟
    - مي‌خواهيد از چه روشي براي اعتبارسنجي استفاد كنيد؟
    - با موارد نامعتبر چگونه برخورد مي‌کنيد؟
    - چگونه سياست امنيتي براي تعيين هويت کاربر و کنترل دسترسي‌ها را اعمال مي‌کنيد؟
    - ويژگي‌هاي امنيتي مربوط به کاربران نهايي مورد نظر شما چيست؟
    - چطور کاربران و دستگاه‌هايي (مانند مهمان‌ها يا چاپگرها) که نمي‌توان بررسي کرد را اداره مي‌کنيد؟
    - مي‌خواهيد اين بررسي به‌شکل پيوسته ادامه پيدا کند يا فقط در زمان login کردن؟
    - چگونه NAC با شبکه فعلي شما يکپارچه گردد؟
    - با چه روش‌هايي مي‌توان NAC را به‌صورت آرام و بدون قطعي شبکه به سيستم افزود؟
    - چگونه يک جامعيت يکپارچه فيزيکي برقرار شود؟
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  9. کاربر مقابل از Bauokstoney عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    Admin (Sunday 13 December 2009-1)

  10. Top | #7
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.45
    حالت من : Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,855 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض

    اينترنت چگونه شكل گرفت؟

    40 سال پيش لن كلين راك و گروهش در دانشگاه UCLA، آزمايش برروي سيستمي را آغاز كردند كه بعدها به اينترنت امروزي تبديل شد؛ به همين مناسب در اين گزارش به مرور رويدادهاي تاثيرگذار در شكل‌گيري و توسعه اينترنت پرداخته شده است.
    اينترنت چگونه شكل گرفت؟در دوم ماه سپتامبر سال 1969 دو رايانه در دانشگاه كاليفرنيا لس‌آنجلس در نخستين آزمايش شبكه نظامي آرپانت اطلاعات بدون معني را مبادله كردند. نخستين اتصال بين دو سايت - دانشگاه UCLA و موسسه پژوهشي استنفورد در منلوپارك كاليفرنيا - در 29 ماه اكتبر همين سال انجام گرفت اگرچه اين شبكه پس از دو حرف اول logon از كار افتاد. دانشگاه‌هاي سانتا باربارا و يوتاه بعدا به اين شبكه پيوستند.
    پارسیان (شاپرزفا)

    اما در سال 1970 آرپانت صاحب نخستين Node ايست كوست در بالت، برانك و نيومن در كمبريج شد و سال 1972 ري تاملينسون با انتخاب نماد @ به‌عنوان راهي براي مشخص كردن آدرس ايميل متعلق به سيستم‌هاي ديگر، ايميل را به شبكه آورد و سال 1973 نيز آرپانت در انگليس و نروژ صاحب نخستين Nodeهاي بين‌المللي شد.
    سال 1974 سالي بود كه وينت سرف و باب خوان تكنيك ارتباطي به نام TCP طراحي كردند كه با فراهم سازي امكان ارتباط بين شبكه هاي متعدد، اينترنت واقعي را به‌وجود آورد. اين مفهوم بعدا و پيش از به‌كارگيري رسمي در اول ژانويه 1983 به TCP/IP تقسيم شد.
    تا اينكه در سال 1983 سيستم نام دامنه پيشنهاد شد. ايجاد پسوندهايي مانند com ،.gov. و edu. در اواخر اين سال اتفاق افتاد و در سال 1988 يكي از نخستين ورم‌هاي اينترنت به نام موريس هزاران رايانه را از كار انداخت.
    كوانتوم كامپيوتر سرويس كه بعدها به AOL شهرت يافت در سال 1989 سرويس امريكا آنلاين را براي رايانه‌هاي مكينتاش و Apple II معرفي كرد و 1990 تيم برنز لي World Wide Web را خلق كرد كه راهي براي كنترل از راه دور رايانه‌ها در مركز پژوهش هسته‌اي سازمان اروپا -سرن- بود.
    در سال 1993 مارك آندرسن و همكارانش در دانشگاه ايلينويز موزائيك را ايجاد كردند كه نخستين مرورگر وب براي تركيب كردن تصاوير گرافيكي و متن در يك صفحه واحد بود و با اين نرم‌افزار كه استفاده از آن راحت بود وب به سوي جهان باز شد.
    سال 1994 نيز آندرسن و سايرين در گروه موزائيك شركتي را براي طراحي نخستين مرورگر تجاري كه نت اسكيپ نام گرفت تشكيل داده و توجه مايكروسافت و ساير طراحان را براي بهره‌برداري از توان تجاري وب برانگيختند. دو وكيل آمريكايي نيز هرزنامه را كه تبليغ خدمات حقوقي آن‌ها بود به جهان معرفي كردند.
    اما سال 1995 آمازون درهاي مجازي خود را گشود و تصويب قانوني در آمريكا كه هرزه‌نگاري آنلاين را محدود مي‌كرد.
    1998 سالي بود كه گوگل از پروژه‌اي كه در خوابگاه استنفورد آغاز شده بود، تشكيل شد. دولت آمريكا نظارت سياست‌هاي نام دامنه را به سازمان تخصيص نام‌ها و ارقام اينترنتي -آيكان- واگذار كرد. وزارت دادگستري و 20 ايالت آمريكا از مايكروسافت شكايت و اين شركت را متهم به سوءاستفاده از موقعيت برتر در بازار براي محدود كردن رقابت نت اسكيپ و مرورگرهاي ديگر كردند.
    در سال 1999 نپستر اشتراك‌گذاري فايل را معروف كرد و جمعيت اينترنتي جهان از مرز 250 ميليون نفر گذشت. سال 2000 هم سالي بود كه رونق اقتصادي dot-com دهه 90 با تنزل شركت‌هاي فن‌آوري دچار فروپاشي شد و Amazon.com ، ebay و سايت‌هاي ديگر در يكي از نخستين استفاده گسترده از حمله داس كه با روان كردن ترافيك غيرواقعي مشاهده سايت را غيرممكن مي‌كند، از كار افتادند.
    سال 2002 جمعيت اينترنتي جهان از مرز 500 ميليون نفر گذشت و در 2004 مارك زوكربرگ فيس بوك را در دانشگاه هاروارد پايه‌گذاري كرد و 2005 سايت اشتراك گذاري ويديوي يوتيوب راه‌اندازي شد تا جمعيت اينترنتي جهان در سال 2006 از مرز يك ميليارد نفر عبور كند.
    2007 هم سالي بود كه اپل آيفون را معرفي كرد كه دسترسي بي‌سيم به اينترنت را به ميليون‌ها نفر معرفي كرد و در سال 2008 جمعيت اينترنتي جهان از مرز 1.5 ميليارد نفر و جمعيت اينترنتي چين از مرز 250 ميليون نفر گذشت و آمريكا را به عنوان دارنده بيشترين كاربران اينترنت پشت سرگذاشت. همچنين طراح نت اسكيپ به عمر اين مرورگر خاتمه داد با اين حال فايرفاكس كه از اين مرورگر ريشه گرفته همچنان قدرتمند است. شركت‌هاي هواپيمايي بزرگ به‌كارگيري خدمات اينترنت در هنگام پرواز را شدت بخشيدند.
    سرانجام سياتل پست اينتليجنسر در سال 2009 نخستين روزنامه بزرگ تمام اينترنتي شد و گوگل طراحي سيستم عامل رايانه‌يي رايگان مبتني بر اينترنت را اعلام كرد و دنياي فن‌آوري همچنان در اين عرصه هرروز شاهد خلق ابداعات و اتفاقات جديدتر است.
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  11. کاربر مقابل از Bauokstoney عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    Admin (Sunday 13 December 2009-1)

  12. Top | #8
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.45
    حالت من : Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,855 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض

    آشنایی با گوگل

    گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی با بیش از ۲۰ میلیون درخواست خدمات روزانه می‌باشد.آشنایی با گوگل
    علاوه بر جستجو در صفحات اینترنتی، خدماتی چون جستجوی در تصاویر، دو دانشجوی دکترای دانشگاه Stanford، یعنی لری پیج و سرجی برین ، گوگل را در سال ۱۹۹۸ تأسیس کردند. این شرکت خصوصی در ماه جون ۱۹۹۹ / تیر ۱۳۷۹ رسمأ با سرمایه تأسیس ۲۵ میلیون دلار معرفی شد. این شرکت همراهانی را چون کلاینر پرکینز کاوفیلد و سیکوال کپیتال را پیدا کرد. گوگل سرویس و خدمات عمومی اصلی خود را در وب‌ سایت خود در
    کد:
    www.google.com
    ارائه می دهد. این شرکت همچنین سرویس جستجوی پیشرفته را برای فراهم سازی اطلاعات محتوایی نیز ارائه می دهد.

    پارسیان (شاپرزفا)

    شعار و هدف گوگل
    شعار رسمی گوگل «شرارت ممنوع» است که «هرگز بد نباشید» هم معنی می‌شود. هدف اعلامی گوگل از طرف بنیان گذاران آن «لری و سرگئی»، عبارت از سامان دادن تمامی اطلاعات دنیا است.


    فناوری گوگل
    فناوری متحول جستجوی گوگل و طراحی اینترفیس مطلوب برای کاربران، گوگل را به عنوان بخشی از ماشین‌های جستجوی نسل جدید تبدیل کرده‌است. فراتر از استفاده از فناوری کلمات کلیدی، گوگل براساس فناوری رتبه صفحه (PageRank) نیز پایه‌گذاری شده، که این فناوری باعث می‌شود تا نتایج مهم‌تر در یک جستجو بالاتر دیده شوند.
    رتبهٔ صفحهٔ یک سنجش معقول را برای اعتبار صفحات وبی که بر اساس معادله برابر ۵۰۰ میلیون متغیر و بیش از ۲ بیلیون شرایط محاسبه شدند را ایفا می‌کند. رتبه صفحه از ساختار پیوند عظیم وب به عنوان ابزار سازماندهی استفاده می‌کند. وجود یک پیوند از صفحه A به صفحه B به عنوان یک امتیاز توسط گوگل تفسیر می‌شود. با مجموع این امتیازها، گوگل تشخیص می‌دهد که کدام صفحه مهم‌تر است. همچنین گوگل این صفحات را تجزیه و تحلیل می‌کند.
    مجتمع گوگل با داشتن بیش از ۱۵۰ هزار سرور،روش‌های جستجوی خودکار انسداد اینترفیس دستی است. بر خلاف ماشین‌های جستجوی دیگر، گوگل ساختاربندی شده تا نتایج جستجوی را به بهترین شکل برای تجارت ارائه دهد. یک جستجوی گوگل راهی‌است برای جستجوی وب‌گاهی با کیفیت مطلوب و بالا.
    البته در بررسی‌های به عمل آمده در پاره‌ای از موارد مشخص شده که تارنامه‌های بالای لیست گوگل در صفحهٔ اول، براساس بیشترین بازدید کننده انتخاب نشده، بلکه حامیان مالی گوگل از درجه اهمیت بیشتری برای قرار گرفتن در بالای لیست جستجو برخوردار می‌شوند.


    گروه مدیریت
    * دکتر اریک ا. اشمیت، رییس کل و رییس هیأت مدیره
    * لری پیج، کمک مؤسس و رییس، محصولات
    * سرجی برین، کمک مؤسس و رییس، تکنولوژی
    * امید کردستانی، معاون رییس، توسعهٔ تجاری و فروش
    * وینی روسینگ، معاون رییس مهندسی
    * سیندی مک کفری، معاون رییس، ارتباطات
    * جوان بردی، معاون رییس، خدمات جستجو
    * تیم آرمسترونگ، معاون رییس، فروش آگهی
    * اورس هولتزل، شخص گوگل
    * کریگ سیلور اشتاین، مدیر تکنولوژی

    معنی گوگل
    گوگل بر گرفته شده از کلمه Googol که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که توسط میلتون سیروتا پسر خواهر ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایی اختراع شده‌است. این موضوع «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن»، در واقع نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.

    محصولات
    * جی میل (Gmail)
    * نوار ابزار گوگل (Google Toolbar)
    * گوگل مپ (Google Map)
    * گوگل ارت (Goole Earth)
    * گوگل تاک (Google Talk)
    * گوگل داکز
    * گوگل ویدئو (Google Video)
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  13. 3 کاربر مقابل از Bauokstoney عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Admin (Sunday 13 December 2009-1), hamid125 (Saturday 25 September 2010-1), سلمان محمدی (Sunday 18 April 2010-1)

صفحه 1 از 151 123451151101 ... آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

پارسیان (شاپرزفا) مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •