لطفا قبل از ايجاد تاپيک در انجمن پارسیان ، با استفاده از کادر رو به رو جست و جو نماييد
فاکس فان دی ال دیتا
صفحه 1 از 8 12345 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 64

موضوع: بانک مقالات زنان

  1. Top | #1
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.50
    حالت مـن:
    Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,850 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض بانک مقالات زنان

    بانک مقالات زنان
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  2. Top | #2
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.50
    حالت مـن:
    Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,850 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض خانواده و اسراف

    خانواده و اسراف
    کلوا و اشربوا ولاتسرفوا ان الله لا یحب المسرفین
    بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید همانا خدا اسرافکاران را دوست ندارد.1
    اسراف در فرهنگ لغات به معنای افراط ، ولخرجی ،تلف کردن مال و زیاده روی کردن راگویند.2
    و اما درحرمت اسراف و مذموم بودن آن هیچ بحث و گفتگویی نیست ولی مهم اینست که چگونه زیاده روی و اسراف راشناسایی کنیم وچگونه به میانه و اعتدال را سر لوحه خود قرار دهیم. علی ـ علیه السلام ـ راه تشخیص و تمیز آن را به ما نشان داده وبرای شخص اسرافکار سه نشانه ذکر می فرمایند : « طعامی که در خور او نیست می خورد ، لباسی که در خور او نیست می پوشد و متاعی که در خور او نیست می خرد.»3 بنابراین مهمترین عامل شناخت مرز وحد میان اسرافکار و غیر آن شأن و موقعیت اقتصادی افراد است یعنی چنانچه خوراک ،پوشاک و وسایلی که فرد استفاده می کند فراخور وضعیت اقتصادی وی باشد اسراف نبوده و در غیر این صورت نام مسرف در مورد او تحقق می پذیرد . ( البته این قید شأن و موقعیت مربوط به اصل استفاده وسایل و متاع مورد نیاز است به این معنا که استفاده شخص متمول از وسایل گران قیمت و خوردنیهای رنگارنگ اسراف محسوب نمی شود تا زمانی که در حد نیاز و جزء وسایل زندگی او باشدو الا چنانچه همین فرد به مصرف گرایی بی رویه روی آورد مثل استفاده از چندین نوع غذا در یک نوبت و یا خرید وسایلی که هیچگاه به کار نمی آید یقینا عمل او اسراف محسوب می شود.)اسراف یکی از گناهان کبیره است که چون سایر گناهان برای مبارزه با آن ابتدا باید عوامل پیدایش آن را شناخت و پس با آثار و عواقب سوء آن آشنا شد .
    علل پیدایش اسراف دو عامل ذکر شده است : 1ـ عامل اخلاقی 2ـ عامل روانی

    از جمله عوامل اخلاقی :
    الف : ضعف ایمان است . مهمترین عاملی که انسان را درمقابل منکر مقاوم کرده و از افتادن در ورطه گناه باز می دارد ایمان است و شخصی که دچار اسراف شده بی تردید ایمان در قلب او آنگونه که باید قوت نگرفته است .
    ب: پیروی از هوی نفس : « ان النفس لاماره بسوء الا ما رحم ربی »4
    نفس انسان هماره انسان را به بدی می خواند مگر اینکه خدا رحم کند و شخص مسرف کسی است که مغلوب نفس اماره گشته است .
    ج : کوته نظری : شخص مسرف گمان می کند هر چه پوشاک ، خوراک و وسایل زندگی اش در حد عالی باشد از ارزش و مقام بیشتری در اجتماع و در منظر سایرین برخوردار است.
    د: ریا : شخص مسرف برای تفاخر مبادرت به ولخرجی ، بذل و بخششهای بی مورد که نه خود و نه دیگران نیازی به آن می نمایدتا فقط به در چشم دیگران بزرگ جلوه کند.
    از جمله عوامل روانی :
    الف : تجمل گرایی و تجمل پرستی
    « حب الدنیا رأس کل خطیئه»انسانها زیباییها را دوست دارد. اما وقتی به حد افراط برسد که به مرحله پرستیدن و ستایش کردن نعمات دنیایی برسد.مسرف هرچه را که نی بیند آنرا از آن فرد بداند و در بدست آوردن آن تلاش کند این حالت مذموم است.
    ب : الگوهای نادرست رفتاری و کرداری :
    گاه مسرف اسراف کردن را از اطرافیان خود فرا می گیرد.
    اسراف مذموم است و در دین اسلام هم نکوهش شده اما زمانی ضرورت ترک این خصیصه در ما ایجاد خواهد شد که به قبح آن ایمان پیدا کنیم و آن میسر نخواهد بود تا زمانی که عواقب سوء آن برایمان روشن گردد . لذا برای ایجاد این حساسیت به ذکر چندین مورد از آثار سوء اجتماعی و آثار اخروی اسراف می پردازیم .
    آثار سوء اجتماعی :
    1ـ ترک برکت از سفره بندگان و سلب نعمت ازایشان . پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله) هر که در زندگی میانه روی کند خداوند او را نعمت دهد و هر که زیاده روی کند خدایش او را بی نصیب سازد.»5
    2ـ گسترش بی عدالتی و فقر :وقتی اسراف از خانواده به جامعه کشیده شود فقر و بی عدالتی بوجود می آید. بازار یک جامعه تابع عرضه و تقاضا است . وقتی اسراف پیش آمد فرهنگ مصرف گرایی بالا می رود . در نتیجه تقاضا زیاد می شود درحالیکه عرضه ثابت است . اینجاست که جامعه با مشکل اقتصادی روبرو خواهد شد . مسرفان در یک جامعه کالاهارا به هر قیمتی که باشدخریداری می کنند . فروشنده هم باسوء استفاده جنس و کالای خود را به بالاترین قیمت ممکن می فروشد لذا گرانی و تورم بوجود آمده در نتیجه اقشار کم درآمد جامعه قادر به بر آوردن مایحتاج زندگی خود نبوده و فقر دامنگیر آنان می گرددد . به دنبال فقر عدالت ازجامعه رخت بربسته ، فاصله طبقاتی و فساد اقتصادی که آثار مخرب آن بر همگان روشن است فراگیر می شود .

    آثار سوء اخروی:
    1ـ محروم شدن ازحب خداوند که در ابتدای بحث به آیه مورد نظر اشاره شد .
    « خداوند اسرافکاران را دوست ندارد .»
    2ـ مستجاب نشدن دعا : پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله ) دعای چهار دسته از امت من مستجاب نمی شود که یکی از آنها شخص مسرف است.6
    3ـ محروم شدن از هدایت پروردگار : « پس خداوند عمل فرعون را جلوی او زیبا جلوه داد تا از هدایت خدا محروم گردد و از راه راست بازداشته شود.»7
    4ـ دور بودن از شفاعت ائمه : امام جواد ( علیه السلام) به نقل از پدرانشان به نقل از امیر المؤمنین ( علیه السلام )فرمودند : کیفر خدا را کوچک نشمارید زیرا شفاعت ما به برخی از اسرافکاران تنها پس از سیصد هزار سال می رسد.8
    5ـ خوار شدن در قیامت : علی ( علیه السلام ) در نهج البلاغه می فرمایند : « آگاه باشید بخشیدن مال به آنها که استحقاق آن را ندارند ، زیاده روی و اسراف است و ممکن است در دنیا به او مقام بخشد،مال را بالا ببرد اما در آخرت او را پست خواهد کرد. و درمیان مردم ممکن است گرامی باشد اما در پیشگاه خدا خوار و ذلیل است.9
    پی نوشتها:
    1- سوره اعراف ، آیه 31 .
    2- محمد معین ، فرهنگ فارسی ، تهران ، امیر کبیر ، 1375 ، ج1 ، ص 266 .
    3- خصال ، ج 1 ، ص 110 .
    4- سوره یوسف
    5- حسن بن علی بن شعبه ، تحف العقول عن آل الرسول ، صادق حسن زاده ، ص 76 .
    6- حسن بن علی بن شعبه ، تحف العقول عن آل الرسول ، صادق حسن زاده ، ص 632 .
    7- سوره مومن ، آیه 41 .
    8- محمد باقر مجلسی ، بحار الانوار
    9- نهج البلاغه ، محمد دشتی ، خطبه 126 ، ص 240 .
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  3. کاربر مقابل از Bauokstoney عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    ndshams (Saturday 25 September 2010-1)

  4. Top | #3
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.50
    حالت مـن:
    Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,850 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض رفتار استاد شهيدمرتضي مطهري(ره) با همسرش

    رفتار استاد شهيدمرتضي مطهري(ره) با همسرش
    خوشبختانه در سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب، به دليل فراهم آمدن بستر حضور عيني و عملي بسياري از عالمان متعهد و مصلحان ديني در عرصه‌هاي مختلف اجتماع و طرح و تبيين نقطه نظرات آنان در جامعه و نيز چگونگي رفتار آنان با بانوان به ويژه همسر و دخترانشان، بسياري از ابهامات و شبهاتي كه در خصوص حقوق، وظايف و تكاليف زنان در جامعه وجود داشت، پاسخي روشن داده شد، كه مي‌بايست در تمامي شؤون زندگي فردي و اجتماعي ما به كار گرفته شود.
    در اين بخش، نگاهي كوتاه به نحوه رفتار پاره تن امام، استاد شهيدمرتضي مطهري با همسر گراميشان خالي از لطف نخواهد بود. همسر ايشان مي‌گويد:
    «در مدت 26 سالي كه با ايشان زندگي كردم، هميشه با يك حالت تواضع و آرامش با من رفتار مي‌كردند، با صداي متين و چهره خندان، به طوري كه من با يك ارادت و عشق خاصي كار مي‌كردم و علاقه شديد ايشان به من و محبت‌هايي كه مي‌كردند، مرا در انجام كارهاي منزل رغبت و شوق عجيبي مي‌بخشيد. من بسيار كم سن و سال بودم كه به منزل ايشان آمدم. ولي با همه آن كمي سن، هيچ وقت يادم نمي‌آيد كه از ايشان ناراحتي و رنجي ديده باشم. بسيار مهربان و با گذشت بودند، و به آسايش و راحتي من و بچه‌ها اهميت مي‌دادند. آنقدر با من صميمي و نزديك بودند كه رنج و ناراحتي مرا نمي‌توانستند تحمل كنند. يادم هست يك بار براي ديدن دخترم به اصفهان رفته بودم و بعد از چند روزي با يكي از دوستانم به تهران برگشتم. نزديكي‌هاي سحر بود كه به خانه رسيدم. وقتي وارد خانه شدم، ديدم همه بچه‌ها خواب هستند، ولي آقا بيدار است. چاي حاضر كرده بودند، ميوه و شيريني چيده بودند و منتظر من بودند. دوستم از ديدن اين منظره بسيار تعجب كرد و گفت: همه روحانيون اين قدر خوب هستند! بعد از سلام و عليك، وقتي آقا ديدند، بچه‌ها هنوز خوابند. با تأثر به من گفتند: مي‌ترسم يك وقت من نباشم و شما از سفر بياييد و كسي نباشد كه به استقبالتان بيايد.
    يك وقت هم من و ايشان به سفر كربلا رفته بوديم. وقتي به خانه برگشتم، دو سه تا از بچه‌ها خواب بودند. ايشان ناراحت شدند و با بچه‌ها دعوا كردند كه چرا وقتي مادرتان از سفر كربلا برگشته، همه شما به استقبالش نيامديد؟! بسيار مهربان بودند. بعد از چندين سال زندگي، همان مهر و محبت روزهاي اول ازدواج بين ما برقرار بود. روزهاي پنجشنبه و جمعه وقتي ايشان به قم مي‌رفتند، من لباس‌هايشان را مي‌شستم و مرتب مي‌كردم. اتاقشان را منظم مي‌كردم و منتظر مي‌ماندم تا برگردند. خلاصه هرچه از صفا و محبت و تقواي ايشان بگويم، كم گفته‌ام. ايشان از تمام مسائل خانه خبر داشتند و در بيشتر كارها به من و بچه‌ها كمك مي‌كردند. ايشان بزرگ‌ترين حامي و هادي من و بچه‌ها بودند. بيشتر صبح‌ها چاي درست مي‌كردند. در تمام طول زندگي به ياد ندارم كه به من گفته باشند يك ليوان آب به ايشان بدهم. از ظلم به زن‌ها بسيار ناراحت و منقلب مي‌شدند. هميشه مي‌گفتند: زن نبايد استثمار شود.
    رفتار محترمانه و صميمانه‌اي بين من و ايشان بود. ايشان به خانم‌ها خيلي احترام مي‌گذاشتند و هميشه مي‌گفتند زن در جامعه ما خيلي استثمار مي‌شود. يك بار كه براي معالجه مرحوم علامه طباطبائي قدس‌سرّه با ايشان به خارج از كشور رفته بوديم، عده‌اي از دخترها و خانم‌هاي دانشگاهي پيش ما آمدند و به آقا گفتند: علماي اسلام به زن‌هايشان چندان احترام نمي‌گذارند و اسم آن‌ها را هميشه با نام «بي‌ادبي!» و چيزهاي ديگر مي‌برند، آن‌ها را در هيچ كاري شركت نمي‌دهند.
    آقا جواب دادند: خير، اين‌طورها نيست؛ و خيلي از حقوق زن در اسلام صحبت كردند؛ از جمله گفتند: اسلام حق بسيار زيادي براي خانم‌ها قايل شده كه حتي مي‌گويد، وظيفه ندارد به بچه خودش هم شير بدهد، چه برسد به كارهاي ديگر.
    يادم هست وقتي ايشان كتاب «نظام حقوق زن» را مي‌نوشتند، گاهي راجع به اين موضوعات با من صحبت مي‌كردند. ايشان از رنج و ظلم به يك زن خيلي ناراحت مي‌شدند و آن را ننگي بر مردان مي‌شمردند و البته نظر ايشان را درباره زن مسلمان مي‌توانيد از لابلاي كتاب‌هايي كه نوشته‌اند، پيدا كنيد. من خودم پيش ايشان قرآن و عربي ياد گرفته‌ام. بچه‌ها هم عربي و درس‌هاي ديگر را از ايشان ياد گرفته‌اند. چند سالي بود كه من عربي را فراموش كرده بودم. همين اواخر ايشان يك كلاس در منزل براي ما گذاشته بودند كه من و دخترها و يكي از دامادها و نيز پسرها جامع‌المقدمات مي‌‌خوانديم. ايشان آن قدر مهربان بودند كه خدا مي‌‌داند. عاطفه و مهر عجيبي بين ما بود. در بين حرف‌هايشان از عرفا و مقرّبان درگاه خداوند و اولياي خدا حرف مي‌زدند و بدون اين كه مستقيماً با من حرف بزنند، به صورت مثال‌هاي ساده و پرمعنا مرا به تقوا و فضيلت دعوت مي‌كردند.
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  5. کاربر مقابل از Bauokstoney عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    ndshams (Saturday 25 September 2010-1)

  6. Top | #4
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.50
    حالت مـن:
    Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,850 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض زنی که به مقام رضای الهی رسید

    زنی که به مقام رضای الهی رسید
    روزی حضرت عیسی(ع) در مناجات خود به خدای عزوجل عرض کرد: پروردگارا! دوستی از دوستان خود را به من بنما. خطاب رسید: در فلان مکان برو. آن جا ما را دوستی است. او را دریاب. آن حضرت بدان مکان رفت. دید زنی که نه چشم دارد نه دست و نه پا، افتاده و مور و مگس بر وی جمع شده و ذکر زبانش این است: "الحمدلله علی نعمائه و الشکر الله علی الائه"
    آن جناب تعجب نموده، پیش رفت و بر او سلام کرد. آن زن گفت: علیک السلام یا روح الله!
    حضرت عیسی(ع) فرمود: ای زن! تو هرگز مرا ندیده ای. از کجا دانستی که من عیسی(ع) هستم؟
    گفت: آن دوستی که تو را به من راه نمود، مرا معلوم کرد.
    آن حضرت فرمودند: ای زن! تو نه چشم داری و نه دست و نه اندامی و تو تباه شده ای. به کدام نعمت شکر می کنی؟
    زن گفت: الحمدلله دلی دارم ذاکر. زبانی دارم شاکر و تنی دارم صابر. خداوند را به یگانگی یاد می کنم که هر چه آلات معصیت بوده از من گرفته. اگر چشم داشتم به نامحرم نظر می کردم و اگر دست می داشتم لقمه حرام بر می داشتم و می خوردم و اگر پا داشتم از پی لذات می رفتم. این نعمت است که خدا به من داده و به هیچ کس نداده است.
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  7. کاربر مقابل از Bauokstoney عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    ndshams (Saturday 25 September 2010-1)

  8. Top | #5
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.50
    حالت مـن:
    Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,850 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض ورزش بانوان

    ورزش بانوان
    بسمه تعالی
    هدف خداوند از خلقت انسان، تعالی و کمال اوست. انسان از دو بعد مادی و معنوی قابلیت رشد دارد. یکی از وجوه هویت انسان، وجه جسمانی اوست که در قبال حفظ، سلامت و رشد آن درپیشگاه خداوند مسئول است.
    در این میان ورزش، ابزاری اصولی و کارآمد برای سلامت جسم و پرورش روح انسان به شمار می آید.
    از طرفی ورزش بانوان از اهمیت خاصی برخوردار است. چراکه علاوه بر وجوه اشتراک آن با ورزش آقایان و تاثیر مشترکی که بر سلامت و نشاط در هر دو جنس زن و مرد دارد، با توجه به اوامر و نواهی دین، حدود و ضوابطی برای آن تعیین شده است.
    لذا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(س) ضرورت بازنگری جدی در امر ورزش بانوان بیش از پیش احساس می شود. فقه پویای اسلام بایدپاسخگوی احکام و شبهات به روز در این حوزه باشد. و از سوی دیگر اهتمام جدی در اجرای احکام از بدیهی ترین وظایف مسئولین مربوطه می باشد.
    **پس از انقلاب شکوهمند ایران و با حاکمیت اصول اسلامی بر اجتماع، شورای ورزش بانوان، امور ورزشی بانوان را عهده دار شد. در اسفندماه 1360 با تاسیس مدیریت امور ورزش بانوان، زمینه ای برای سامان بخشی و گسترش ورزش بانوان فراهم شد. ارتقاء این تشکیلات تا سطح معاونت سازمان تربیت بدنی و تشکیل انجمن های مختلف ورزشی راه را برای توسعه ورزش بانوان هموار ساخت. در سال1370 حرکتی تازه در ورزش زنان مسلمان در ایران به وقوع پیوست. و آن امکان حضور زنان در مسابقات ورزشی بود. با تصویب اساسنامه ای در بهمن ماه71 اولین دوره مسابقات بانوان کشورهای اسلامی در رشته های بدمینتون، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، تیراندازی، شنا، دو میدانی برگزار شد.
    بررسی میزان رشد ورزش بانوان در عرصه های داخلی و خارجی هرچند گواه پیشرفت ورزش بانوان ایرانی است اما نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که در مقایسه با ورزش آقایان- به دلیل محدودیت های اجتماعی و دیگر عوامل- از رشد مطلوبی برخوردار نیست. به طوری که با توجه به برابری تقریبی تعداد زنان و مردان در جامعه کنونی، مردان 8/6 برابر بیشتر از زنان ورزش می‏کنند.
    ** حتی در مسابقات مخصوص بانوان تنها عده معدودی از دختران می توانند در فعالیت های ورزشی شرکت کنند و جمع کثیری از آنان به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد، از پرداختن به ورزش محروم می مانند. عوامل اجتماعی تاثیر قابل ملاحظه ای بر قابلیت های ورزش بانوان ایرانی دارد. با توجه به احکام شرعی و تعبد اخلاقی و دینی خانواده ها دختران بعد از دوران کودکی نمی توانند در هر مکانی به ورزش بپردازند. در نتیجهفقر حرکتی در آنان ایجاد شده و باعث نزول عملکرد آنان در اثر کاهش قوای جسمی می‏شود. بدیهی است منع بانوان از ورزش مختلط، بایستی همراه با ایجاد فضا و برنامه ریزی لازم برای جداسازی و تفکیک جنسیتی اماکن ورزشی باشد. این در حالی است که تعداد چنین اماکن ورزشی برای بانوان به نسبت جمعیتی بسیار محدود است. این مسئله همت بیش از پیش مسئولین مربوط را می طلبد. اگر دوچرخه سواری بانوان در ملا عام جایز نیست؛ باید فضای سرپوشیده و مختص دوچرخه سواری برای بانوان فراهم باشد. در غیر این صورت بی تردید احکام به مرحله اجرا در نمی آیند.
    **نتایج تحقیقات نشان می دهد که دختران در سنین قبل از ازدواج کمتر به باشگاه های ورزشی روی می‏آورند ولی پس از ازدواج این امکان را پیدا می‏کنند که بیشتر در باشگاه های ورزشی به فعالیت بدنی بپردازند. در خصوص پسران این نتایج کاملاً برعکس است. پسران مجرد فرصت بیشتری برای ورزش کردن در باشگاه ها دارند، اما با تشکیل خانواده کمتر به این مهم می‏پردازند. عوامل فرهنگی و محدودیت های اجتماعی تأثیرات شگرفی در ورزش به جا گذاشته است. نتایج تحقیق نشان می‏دهد که در مجموع مردان بیشتر از زنان به ورزش روی می‏آورند.1 در حال حاضر مدارس، تقریبا تنها مکان مطمئن برای ورزش دختران دانش آموز به شمار می رود. این امر لزوم توجه ویژه مسئولین به ورزش مدارس را تشدید می کند. تشکیلات ورزش بانوان و دست‏اندرکاران ورزش مدارس باید بیش از گذشته به این امر توجه کنند تا از این طریق بتوان زمینه را برای رشد و توسعه ورزش در بین دختران آماده ساخت.
    خوشبختانه در سال های اخیر توجه مسؤولان نظام بیش از گذشته به این امر معطوف شده و بودجه‏های تخصیص یافته به یکباره افزایش چشمگیری داشته است. در نتیجه ساخت اماکن ورزشی مخصوص بانوان شتاب فزاینده‏ای گرفته و سالنهای ورزشی موجود، زمان بیشتری را به بانوان اختصاص داده اند. اما هنوز راه درازی تا مقصد مطلوب درپیش داریم.
    **نکته دیگر این که برخی ورزش ها حتی از نظر علمی با ویژگی ها و توانایی های زنان همخوانی ندارد. اما بی آن که به این امر توجه شود تمام هم و غم ها صرف رقابت در این رشته ها حتی تا مراحل جهانی می شود.
    مقام معظم رهبری می فرمایند: "زنان در محیط های سرپوشیده به ورزش بپردازند؛ اما چه لزومی دارد دختران ما در تمام مسابقات جهانی شرکت کنند؟! من نمی فهمم چرا؟ البته الان در این زمینه نمی خواهم دستوری بدهم؛ اما بررسی شود. برای جاهای مشخصی که هستند بفرستید تا بررسی کنند که زنان در چه حدودی خوب است شرکت کنند؟"
    انتظار این است که ایران و خصوصا زن مسلمان با پیشینه تمدن و فرهنگ سازی که دارد خود مرجع نقد برخی از این ورزش ها باشد. نه این که با حضور خود مهر تاییدی بر آن ها بزند. تصاویری که از برخی مسابقات ورزشی بانوان در جهان انعکاس می یابد حاکی از عدم امکان اطمینان به آن فضاهاست.
    ورزش بانوان قبل از هر چیز به فضاسازی نیاز داردو قبل از آن به فرهنگ سازی منطبق بر حدوددینی.
    در حال حاضر ورزش بانوان در ایران به رغم درخشش های جهانی، با چنین آسیب هایی مواجه است که توجه به آن ها رسالت اسلامی زنان محسوب می شود.
    جای آن دارد که نماینده ای از طرف مقام معظم رهبری برای پاسخ به شبهات مختلف وجود داشته باشد و در کنار آن به ارائه نظر مراجع به صورت صریح و به روز اقدام شود.. اینجاست که ضرورت پرداختن به آموزش ها و فرهنگ سازی های مربوط در امر ورزش بانوان، اصولی و برای همگان قابل اطمینان می گردد.
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  9. کاربر مقابل از Bauokstoney عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    ndshams (Saturday 25 September 2010-1)

  10. Top | #6
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.50
    حالت مـن:
    Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,850 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض وظايف دو جانبه زن و شوهر در خانواده

    وظايف دو جانبه زن و شوهر در خانواده
    در يك خانواده ، دوطرفى كهزندگى مشتركدارند،حقوقمتقابلنيز دارند. وقتى زن و شوهر، همچنين اوليا و فرزندان هر كدام وظيفه اىنسبت به طرف مقابل دارند، اگر آن را بشناسند و به آن عمل كنند، على القاعده نبايددر خانه مشكل و اختلافى پديد آيد.
    در سامان يافتن مساله حقوق و وظايف در خانوادهسه مرحله وجود دارد:
    اول : شناخت اين حقوق و وظايف
    دوم : عمل به آن وظيفه وتكليف
    سوم: مراعات دو جانبه اين حقوق
    اگر اين سه با هم در رفتار و معاشرت خانوادگىوجود داشته باشد، كار به بروز مشاجره و دعوا و شكايت و دادگاه و زندان و جدايى و... كشيده نمى شود و محلى براى نزاع نخواهد بود.
    بايد هم زن در برابر شوهرش مطيع ،صبور، متحمل ، قدردان و وفادار باشد، هم شوهر نسبت به همسرش بردبار، نيكوكار، قدرشناس ، احترام گذار و تامين كننده نيازهاى معيشتى و آسايش باشد.
    اگر صبورى وقناعت و پرهيز از پرخاش و بددهنى و بى احترامى خوب است ، بايد از هر دو سو باشد، نهآنكه يكى به خود حق بدهد هر چه خواست بگويد و هر چه خواست انجام دهد، ولى از طرفمقابل انتظار داشته باشد كه جز تسليم و سكوت و تحمل و ادب ، برخوردى نداشته باشد ودر مقابل هتاكيها و بى حرمتيهاى او حتى پاسخى معمولى هم ندهد! نكته مهم ، پذيرش درسويه اين حقوق و مراعات آنها از دو طرف است . اين حقوق ، در كتابهاى تربيتى واخلاقى و حديثى فراوان و متعدد است .
    در احاديث آمده است كه : زن از شوهر خويش ،فرمانبردارى داشته باشد، بى رضايت او كارى نكند و جايى نرود، نسبت به او حالت تمكينداشته باشد، شوهر را نيازارد، او را اندوهگين نسازد، در خانه خدمت كند، شوهر دارىنمايد، رضايت او را از هر جهت جلب كند، چراغ روشن كند، غذا بپزد، خانه را مرتب كند،وقتى شوهر مى آيد از او استقبال كند و آنگاه كه از خانه بيرون مى رود بدرقه اش كند،خود را براى غير شوهرش نيارايد، بى اجازه و رضايت او در اموالش دخل و تصرف نكندو... (34)از سوى ديگر بر عهده مرد است كه لوازم زندگى وخوراك و پوشاك و مسكن را تهيه كند، در حد توان بر خانواده اش وسعت و گشايش دهد،احترام زن را نگه دارد و از آزار و ضرب و شتم او بپرهيزد، خود را براى همسرش آراستهو مرتب سازد، بخشى از وقت خود را صرف رسيدگى به كارهاى خانه و انس با خانواده كند،با مدارا و خوش زبانى برخورد كند و... طبيعى است كه اگر زن و شوهر، هر دو به اينوظايف عمل كنند، خانه و خانواده اى خواهند داشت با صفا، آرام ، گرم و با محبت كهزمينه رشد اخلاقى و تعالى فرهنگى خود و فرزندانشان نيز فراهم خواهد بود.
    رسولخدا (صلى الله عليه و آله ) فرمود:خيركم ، خيركم لاهله و اناخيركم لاهلى(35)؛ بهترين شما كسى است كه نسبت به خانوادهاش بهتر باشد و من بهترين شمايم نسبت به خانواده ام .

    از سوى ديگر آن حضرتفرموده است :لا تودى المراة حق الله عزوجل حتى تودى حق زوجها(36)؛ زن هرگز حق خدا را ادا نمى كند مگر آنكهحق همسرش را ادا كرده باشد. يعنى حقگزارى نسبت به خداوند نيز وابسته به رعايت حقوقشوهر است و اگر در اين زمينه قصور و خلاف باشد، نمازها و عبادتها و حقوق الهى همچندان ارزش و اعتبارى ندارد.

    اگر در روايات است كه : زن ، محبت خويش را نسبت بهشوهر ابراز كند و خويش را براى او بيارايد و سخنان دلپسند بگويد تا در چشم و دلشوهرش جاى بگيرد، اين را هم گفته اند كه شوهر، در بيرون از خانه حريم نگاهها وارتباطهايش را نگه دارد و به نواميس ‍ ديگران چشم ندوزد و چون از سفر باز مى گرددبراى همسرش سوغاتى بياورد و هديه بدهد و نيازهاى عاطفى و جنسى او را بر آوردو...
    اگر همسران پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله ) به سفارش قرآن كريم ، بهزندگى با قناعت و زاهدانه آن حضرت مى ساختند، آن حضرت نيز در كارهاى خانه كمك مىكرد، از هر چه مى خوردند مى خورد و هرگز از هيچ غذايى بد نمى گفت . اين است مفهومعدل و انصاف در زندگى مشترك و خانوادگى . مراعات دو جانبه نسبت به حقوق متقابل زن وشوهر، رمز دوام و استحكام بنيان خانواده و تقويت انس و الفت در ميان همسران است .
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  11. کاربر مقابل از Bauokstoney عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    ndshams (Saturday 25 September 2010-1)

  12. Top | #7
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.50
    حالت مـن:
    Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,850 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض ویژگیهای همسر نمونه

    ویژگیهای همسر نمونه
    اين سؤ ال برای همه مطرح است كههمسر نمونهكيست و زن يا شوهر ايده آل و مطلوب ، چه ويژگيهايى بايد داشته باشد؟ این پرسشهای مهماز سؤالات اساسى در گزينش همسر است .به این معنا که در گام نخست و آغاز كار-و حتی در مورد كسانىهم كه ازدواج كرده اند و مدتى از پى نهادن اين بنا و بر پا ساختن اين خيمه گذشته وصاحب فرزند نيز شده اند-آشنايى با اينشاخصها ومعيارها، مناسب و مفيد است ، زيرا با عينيت بخشيدن به آنها درزندگى مشترك ، مى توانند به سلامت و استحكام بنيان خانواده خويش ، كمك كنند.

    پيشاز آنكه به خصوصيات مثبت و ارزشى همسر اشاره شود، بد نيست كه با چهره منفى ونكوهيده همسر ناشايست هم آشنا شويم و خانواده هاىناسالمرا بشناسيم . در اين زمينه روايات بسيار است و در اين احاديث افراد ، ازازدواج با فاسق ، بد اخلاق ، شراب خوار، عقيم ، احمق و سفيه ، مجنون ، و دخترى كهدر خانواده بد رشد و نمو يافته است ، نهى شده است ، از جمله اين حديث مشهور است كهرسول خدا (صلى الله عليه و آله ) فرمود: از ازدواج باخضراءدمنبپرهيزيد. پرسيدند: يا رسول الله ، مقصود از خضراء دمن (سبز روييده درمزبله ) چيست ؟ فرمود: المراة الحسناء فى منبت السوءيعنى زن زيبا رويى كه در خانواده اى پست وفرومايه ، به بار آمده باشد.

    همچنين زنان آلوده ، لجباز، نافرمان ،حقير و پست در نظر فاميل خود، سركش در برابر شوهر، رام و تسليم در مقابل ديگران ،ناموافق با شوهر، كينه توز، فخر فروش ، بى پروا در انجام كارهای زشت ، و ... در روايات نكوهششده اند و از اين گونه زنان به عنوانشرار النساءياد شدهاست .

    در مقابل ، مردان به ازدواج با دوشيزگان ، زيبا رويان ، فرزند آوران ، عفيفان ونجيبان ، صاحبان اخلاق نيكو، ديندار و امين ، فرمانبرداران از شوهر و حافظان مال وآبروى همسر و ... تشويق شده اند .
    از پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله)روايت است : از جمله عواملى كه موجب صلاح و اصلاح مرد مسلمان مى شود آن است كههمسرى داشته باشد كه هر گاه به او بنگرد، خوشحال و مسرور شود و اگر از زنش دورباشد، آن زن،حافظ و نگهبان آبرو و حرمت شوهر باشد و اگر به او دستورى داد، اطاعت كند.

    و در روايت ديگر چنين است : هيچ مرد مسلمانىپس از اسلام ، بهره اى بيشتر از اين نبرده است كه همسرى مسلمان داشته باشد كه اگربه او بنگرد، شادمان شود و اگر به او فرمان دهد اطاعت كند و هر گاه از همسرش دور باشد،در هنگام غیبت او، نسبت به خود و مال شوهرش ، نگهبان و امين باشد.
    و رسول خدا (صلى الله عليه و آله ) فرمود: من سعادة المرء الزوجة الصالحة؛
    همسر صالح و شايسته ، از جمله عوامل خوشبختىمرد است .
    رهنمود اين احاديث ، عبارت از اين است كه از معيارهاى همسر خوب ،عفیف بودن،مراعات حقوقهمسروصيانت از مال و آبرواست . همين عوامل ومراعات اين نكات ، به قوام و استحكام بنياد خانواده پس از شکل گیری و در دراز مدت كمك مى كند. روابطمناسب عاطفى زن و شوهر با يكديگر، فرزندان ، بستگان ، حفظ حقوق آنان وانجام وظايف متقابل ، عامل ديگرى براى تضمین سلامت خانواده است
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  13. کاربر مقابل از Bauokstoney عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    ndshams (Saturday 25 September 2010-1)

  14. Top | #8
    پارسیان (شاپرزفا)
    Bauokstoney آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    شماره عضویت
    3
    نوشته ها
    72,809
    میانگین پست در روز
    4.50
    حالت مـن:
    Asabani
    تشکر ها
    1,464
    از این کاربر 18,850 بار در 14,692 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض زنان و زمان در طبقه بندی سه گانه

    "زنان و زمان در طبقه بندی سه گانه"
    به نام خدا

    * با این همه کینه توزی و نامردی من معتقدم دوباره برمی گردی
    * گفتی که شما دعا کنید ای مردم! مولا! به خدا شکسته نفسی کردی!
    * عطر دل انگیز نیمه شعبان در صفحات تقویم ما جاری شده است.

    آیا تا به حال به محاسبه خود نشسته ای؟ آیا تا به حال فکر کرده ای که در کدام گروه قرار داری؟

    من امروز می خواهم خودم را بین گروه های سه گانه ای که خداوند در قرآن دسته بندی کرده، جستجو کنم. اگر دوست داری تو هم می توانی در این جلسه محاسبه با من همراه شوی.

    گروه اول: اسیران زمان

    این گروه همان هايند که سختی ها و رنج های زندگی آنان را می گریاند. آن ها که همواره بلاها و مصائب را به خداوند نسبت می دهند و از آن گلایه مندند:( وَأَمَّا إِذَا مَا

    ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ)

    آن گاه که دنیا بدان ها روی می آورد و خوشی ها و پیروزی های دنیوی به سویشان سرازیر می شود سرمستانه می خندند و خود را مورد عنایت خاص خدا می بینند. به گونه ای که برای خود شآنی بالا و ماهیتی فراتر از دیگران قائلند. آن ها همان هايند که با لبخند دنیا می خندند.( فَأَمَّا الْإِنسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ)

    کودک را دیده ای که در اوج گریه با عروسكي آرام می شود؟ تا به حال به آن طفل کوچک فکر کرده ای که تمام دنیا برایش در همین عروسك معنا می یابد؟! گروه اول شبیه ترین انسان ها به چنین کودکی هستند.

    زن در اسارت زمان، خواسته هاي خود را محور زندگی خانواده قرار می دهد. از نظر او كسب امكانات مالي و تثبیت موقعیت های اجتماعی بر مدیریت همسر و فرزندان و تربيت آموزشي فرزند ارجح است و گاه تا بدانجا پيش مي رود كه حضور اجتماعي را بر همسر و فرزند رحجان مي دهد نه آنكه حضور اجتماعي را يك وظيفه شرعي و در محدوده مشخص ببيند.

    گروه دوم: عالمان به زمان

    این طیف در برابر سختی ها و مصائب تسلیم رضای خداوندند. مقابل هر بلایی شاکرند و صبور. به زمان اجازه تسلط بر احوال خود را نمی دهند. به گروه اول با نگاهی پر از تاسف می نگرند و در درون خود حیرت زده می پرسند:"آیا اینان واقعا نمی دانند، روزی دنیا تمام می شود؟ آیا خبر ندارند که مرگ در کمین انسان است؟! آیا نمی دانند این دنیاطلبی ها بال های پروازشان را می چیند؟"

    زن گروه دومی آن زنی است که دنیا برایش ابزار آخرت است. از دنیا و موقعیت های آن برای کمال خود و خانواده اش بهره می جوید. فرهنگ استفاده صحيح از زمان را در خانه نیز انتشار می دهد.

    گروه سوم: امامان زمان

    این دسته از انسان ها بر زمان مسلطند با ایمان به آیه"ان الله لایغیر ما بقوم الا یغیروا ما بانفسهم" در صدد اصلاح جامعه بر می آیند. از نظر آنان عمل صالح منطبق بر خواست خداوند و هدف خلقت است .

    پنجاه زنی که در قیام امام عصر(عج) حضور دارند، از این گروهند. زن آخرالزمانی که در غرب به نام اسلام در برابر حکومت ها می ایستد و در احیاء حقیقت حجاب از دانشگاه اخراج می شود ولي مبارزه مي كند ، در این دسته قرار می گیرد.

    در هر زمان، زنی که برای احیاء حق به پا خاسته، امامت زمان خود را به عهده داشته است. اداره زمان در دست چنین زنانی است که با اعتقاد انقلابی خود، تحولات رو به کمال در خانه و جامعه را بنیان می نهند و آن را رهبری می کنند. انتظار معنایی جز قرار گرفتن در این گروه ندارد.

    برای من و تو که در آخرالزمان به سر می بریم، امامت زمان بیش از هر زمان دیگر ملموس است. بیرون آمدن از گروه اول برای من و تو کافی نیست. هرچند علم به زمان مقدمه امامت زمان است، اما برای من وتو که به هدف نهایی خلقت می اندیشیم کافی نیست.

    بیا به قله های گروه سوم بنگریم و بکوشیم خود را از این دره های تاریک بیرون کشیم. بیا منتظر واقعی باشیم. و یادمان باشد مصلحان منتظر خود باید صالح باشند.
    «« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

  15. کاربر مقابل از Bauokstoney عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    ndshams (Saturday 25 September 2010-1)

صفحه 1 از 8 12345 ... آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

پارسیان (شاپرزفا) مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات جذب مدیر
پارسیان (شاپرزفا)
مختصری از ما انجمن پارسیان در حال تغییرات اساسی در روند فعالیت خود می باشد و امید داریم تا دوباره با حضور گرم شما کاربران محترم بتوانیم پارسیان فروم را به جایگاه واقعی خود برسانیم.منتظر خبرهای جدیدی از طرف ما باشید...