لطفا قبل از ايجاد تاپيک در انجمن پارسیان ، با استفاده از کادر رو به رو جست و جو نماييد
فاکس فان دی ال دیتا
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 23

موضوع: نظام آموزشي كره

  1. Top | #1
    پارسیان (شاپرزفا)
    sina آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    78
    نوشته ها
    125,905
    میانگین پست در روز
    47.94
    حالت من : Khejalati
    تشکر ها
    13,655
    از این کاربر 39,997 بار در 29,566 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض نظام آموزشي كره

    ملاحظات تاريخي

    براي اطلاع كامل از تاريخ پيش ازسال 1919 كره جنوبي به تاريخ كره شمالي رجوع شود. بعد ازسال 1919 يك حكومت موقت كره اي به رياست سينگمان ري در شهر شانگهاي چين تأسيس شد.درپايان جنگ جهاني اول،‌دول بزرگ جهان به كره (كه در آن زمان شامل دو كره فعلي بود) وعده استقلال دادند.درآن هنگام قسمتي از كره كه درزيرمدار 38 تحت اشغال امريكا،وقسمت شمالي آن درتصرف روسها بود، تلاش براي اتحاداين دوناحيه به نتيجه نرسيد وسرانجام درسال 1948، تجزيه كره صورت رسمي يافت.جمهوري كره جنوبي در پانزدهم اوت همان سال تشكيل گرديد و سينگمان ري بعنوان اولين رئيس جمهور انتخاب گرديد كه تا سال 1960 حكومت كرد.درسال 1949،سربازان خارجي ازدو كره خارج شدند.در 25 ژوئن سال 1950 به دنبال چند ماه تشنج، سرانجام نيروهاي كره شمالي به كره جنوبي حمله ور شدند.دربيست و هفتم ژوئن همان سال شوراي امنيت سازمان ملل اعلام كرد كه سپاهيان تعدادي از كشور هاي عضو براي مقابله با قواي كره شمالي به منطقه خواهند شتافت.جنگ درگير شد و قواي كره شمالي عقب رانده شد. مذاكرات ترك مخاصمه ازسال1951آغازشد اما به علت اختلافات و مشكلات فراوان تا ژوئيه 1953 نيزادامه يافت.خسارات ناشي ازجنگ، از مشكلات عمده اين كشور بود. در سال 1960 بحران سياسي ناشي از حكومت استبدادي سينگمان ري روي داد.درانتخابات مارس 1960،ري براي چهارمين باربه رياست جمهوري انتخاب شد ولي در مقابل تظاهرات دانشجويان و شورش مردم بر ضد دولت فاسدش استعفاء كرد.در سال 1961 گروهي از نظاميان تحت رهبري ژنرال پارك چونگ هي قدرت رادردست گرفتند.
    حكومت وي18سال به طور انجاميد.مناسبات سياسي عادي بين ژاپن و كره جنوبي با عقد پيماني درسال 1965 برقرارشد.با اين حال كره جنوبي هم اكنون نيز روابط چندان خوبي با ژاپن ندارد.در دهه هفتاد،‌كشور همواره دچار شورشها و قيامهايي بوده كه عمدتاٌ بوسيله قواي نظامي رژيم وابسته به غرب اين كشور، سركوب شده اند. در سال 1975 كوشش براي ترور چونگ هي به ثمر نرسيد. هم اكنون نزديك به 40هزارسربازامريكايي درپايگاههاي خوددراين كشوربه سرميبرند.همچنين بارها مذاكرات ميان دو كره براي اتحاد مجدد شكست خورده است.درسال 1979، پارك چونگ هي بوسيله رئيس سازمان امنيت كشورترورشد و پس ازتشنجات فراواني سرانجام قدرت به دست ژنرال چون دوهوان دست نشانده ديگرغرب رسيد. مهمترين اين تشنجات تصرف شهر كوانگجو به دست دانشجويان مبارزي بود كه سرانجام با دخالت قواي انتظامي سركوب شدند. بعد از اين واقعه ارسال اسلحه از سوي امريكا به كره جنوبي شدت گرفت. درآغازسال 1982 كره جنوبي پيشنهاد اتحاد دوكره را داد و در ماه آوريل يكسري درگيريهاي مرزي با شماليها بروز كرد.
    ملاحظات جغرافيايي

    كره جنوبي با 484،98كيلومتر مربع وسعت (صدوسومين كشورجهان)درنيمكره شمالي،نيمكره شرقي،درشرق قاره آسيا،دركناردرياهاي زرد(درمغرب)،ژاپن (درمشرق)و چين شرقي (درجنوب) ودرهمسايگي كشور كره شمالي در شمال واقع شده است.كره جنوبي كشوري نيمه كوهستاني بوده و ارتفاعات آن عمدتاٌ در نواحي مركزي و شمال شرقي واقع شده اند(ازجمله كوههاي تيسما). جلگه ها در آن وسعت فراواني داشته و مهمترين رودهاي آن عبارتند از: سومجين، كوم، هان، پوكهان، وناكتونگ. داراي جزيره هاي فراواني بوده و جنگلها در آن وسعت زيادي دارند. آب و هواي آن گرم و مرطوب و پرباران است.
    ملاحظات سياسي

    حكومت اين كشور جمهوري بوده و رئيس جمهور چون دوهوا، و نخست وزير نام دوك وو است. قوه مقننه از يك مجلس ملي با 231 عضو (براي يك دوره 6 ساله ) تشكيل گرديده است. قانون اساسي موجود در سال 1948 تدوين شده و در سال 1972 اصلاحاتي بر آن افزوده گرديده است. براساس آخرين تقسيمات كشوري، كره جنوبي از 9 استان و 2 شهر ويژه تشكيل گرديده كه زيرنظر فرماندار انتصابي دولت مركزي اداره مي گردد.فعاليت احزاب در كره جنوبي محدود بوده و احزاب مخالف در آن اجازه فعاليت ندارند. احزاب مهم آن عبارتند از: حزب جمهوري دموكراتيك (DRP) ، حزب دموكراتيك جديد و حزب دموكرايت عدالت.كره جنوبي در سال 1954 مستقل شده و روزهاي ملي آن اول مارس و پانزدهم اوت است. هنوز به عضويت سازمان ملل پذيرفته نشده ولي درسازمانهاي آدب،آسپاك،سي سي دي،اسكاپ،فائو،گات،يا آآ،بانك جهاني،ايكائو،ايفك،يمكو،يم ف،ايتو،اونكتاد،يونسكو، يوپو، وهو و وموعضويت دارد.
    ملاحظات اقتصادي

    واحد پول آن وون (w) معادل 100 چون است که هر 583 واحد آن معادل يك دلار است.ميزان توليد ناخالص ملي در سال 1980حدود 2/59 ميليارد دلار بوده (درآمد سرانه 187،1دلار) كه 34% آن ازصنايع و معادن و 22% از كشاورزي به دست ميآيد.نرخ سالانه رشد توليد ناخالص ملي حدود 6/7% است. درآمد بودجه ملي درسال 1979بالغ بر 9/12 ميليارد دلارو هزينه هاي آن معاد 26/12 ميليارد دلار بوده است. واردات كره جنوبي درسال 1980 حدود 3/22 ميليارد دلار بوده كه بيشترشامل: ماشين آلات،وسائط نقليه،‌غذا، وسائل الكتريكي، منسوجات و الياف ست و اكثراٌ ازكشورهاي ژاپن (38%)، امريكا(25%)، عربستان (10%) و كويت (4%) وارد مي شود. ميزان صادرات نيز حدود 5/17 ميليارد دلار است كه بيشتر شامل: لباس و منسوجات كشتي و توليدات دريايي، وسائل ساختماني، توليدات آهن و پولاد، ماشين آلات،‌ابريشم خام و توليدات الكترونيكي است و اكثراٌ به كشورهاي امريكا (33%) ، ژاپن(31%)، آلمان (5%) و كانادا (4%) صادر مي شود.مهمترين صنايع كشور عبارتند از: نساجي، شيميايي، غذايي، فلزكاري، شيشه، سيمان، ماشين سازي و استخراجي، برنج، جو، سويا، سيب زميني، گندم، توتون و دام نيز مهمترين محصولات كشاورزي آن كشور را تشكيل داده و سرانه زمين مزورعي براي هر نفر بالغ بر 04/0 هكتار مي باشد. توليد ساليانه گوشت گاو 000، 81 تن، گوشت خوك 000، 187 تن و صيدماهي 000، 400، 2 تن مي باشد. توليد سالانه نيروي الكتريسيته نيز معادل 5/31 ميليارد كيلووات ساعت است.معادن مهم آن عبارتند از: تنگستن، زغال سنگ، آهن، گرافيت و آنتراسين، مس، موليبدن، طلا، نقره، بيسموت ، تالك ، كائولين،‌فلوريت ، كلريت و قلع.
    ملاحظات علمي

    كره اي ها بطور سنتي اهميت زيادي براي آموزش بعنوان ابزاري جهت موفقيت شخصي و نيز پيشرفت اجتماعي قائل شده اند.مدارس آكادميك دردهة 1880 ميلادي تاسيس شدند. با تأسيس جمهوري كره در سال 1948 دولت شروع به ايجاد يك نظام آموزشي مدرن نموده، و در سال 1953 شش سال دورة ابتدايي را اجباري نمود.امروزه كره داراي يكي از بالاترين درصدهاي سواد دردنيا مي باشد و اين يك حقيقت ملموس است كه مردم تحصيل كرده كره منبع عمدة رشد اقتصادي سريعي بوده اند كه اين كشورطي سه دهة گذشته تجربه كرده است.
    نرخ ثبت نام ناخالص برمبناي سطوح مختلف آموزشي طي سال1996
    · پيش دبستاني : 88 درصد
    · اولين سطح : 94 درصد
    · دومين سطح : 102 درصد
    · سومين سطح : 3/60 درصد
    نقاط قوت آموزشي

    بهترين نقطة قوت آموزشي كره در برنامة آموزش اولية فراگير آن نهفته است.بعنوان بخشي از آموزش ايدئولوژيهاي سياسي جهت القاي هرچه بيشتر درك اجباري ازايده آلهاي خود كانشيسم را بكار مي گيرد.متدولوژي اموزشي آن ممكن است كاملاً ساده باشد با اينحال از طريق آموزش آداب معاشرت و اخلاق اساس مستحكمي جهت رفتارهاي متين مردم خود در حيات اجتماعي دارد.آموزش اشتراكي كرة برخدمت و وفاداري به جامعه و دولت تأكيد مي ورزد ، اين آموزش حس تعلق ، هويت را در گروه به مردم مي آموزد.
    اين آموزش ممكن است محدوديتهايي در آموزش مردم از وفاداري مطلق و خدمت به دولت و جامعه داشته باشد با اينحال اين ارزشها بخودي خود سرمايه هاي اجتماعي را تشكيل ميدهند
    کاربر انجمن خوش اومدی پارسیان (شاپرزفا)راستی چرا ثبت نام نمی کنی تا بتونی از تمام امکانات سایت استفاده کنی ؟ و حتی راجبه به ارسالها نظرتو بدی یا از پستها تشکر کنی. بفرما داخل انجمن پارسیان و تو جمع ما شرکت کنپارسیان (شاپرزفا)


    [فقط کاربران انجمن قادر به دیدن لینک هستند . برای ثبت نام کلیک کنید..]
    ***************************************
    حسین
    بیشتر از آب تشنه لبیک بود.....افسوس که به جای افکارش زخم هایش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی جلوه دادند. (دکتر شریعتی)

    ****************************************
    جیرجیرک به خرس گفت دوستت دارم .خرس جواب داد: الان می خواهم بخوابم.خرس به خواب زمستانی رفت و هرگز نفهمید عمر جیرجیرک فقط سه روز است.

    پارسیان (شاپرزفا)


  2. Top | #2
    پارسیان (شاپرزفا)
    sina آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    78
    نوشته ها
    125,905
    میانگین پست در روز
    47.94
    حالت من : Khejalati
    تشکر ها
    13,655
    از این کاربر 39,997 بار در 29,566 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض ارتباطات كره جنوبي

    ارتباطات

    در كره جنوبي حدود 600، 45 كيلومتر راه وجود داشته و در سال 1978 تعداد 000، 185 اتومبيل سواري و 000، 162 وسيله نقليه عمومي مورد استفاده بوده است. همچنين در همين سال 328، 92 اتومبيل سواري و 616، 65 وسيله نقليه عمومي توليد شده است. طول راه آهن مورداستفاده نيز بالغ بر 784،5 كيلومتر بوده و ارتباطات هوايي داخلي و بين المللي اين كشور توسط هواپيمايي كره انجام مي شود.سالانه حدود 000، 950 توريست از كره جنوبي ديدن مي كنند.ارتباطات كره جنوبي به صورت دولتي و خصوصي كنترل مي شود. در سال 1977 تعداد 94 فرستنده راديويي و 59 فرستنده تلويزيوني و 000، 574، 14 گيرنده راديويي و 000، 133، 5 گيرنده تلويزيوي مورداستفاده بوده و در سال 1976 تعداد 000، 400، 6 راديو و تلويزيون توليد گرديده است. در 1978 تعداد 400، 978 ، 1شماره تلفن مورداستفاده بوده است. در كره جنوبي بطور متوسط 36 نشريه روزانه با تيراژي حدود 000، 505، 6 و سرانه 173 روزنامه براي هزار نفر (!978) منتشر ميشود.مقياس مورداستفاده سيستمهاي متريك و سيستمهاي قديمي مي باشد.
    اشتغال

    نيروي كار كشور بالغ بر 000، 100، 14 نفر است كه 18% آن در صنايع و 53% در بخش كشاورزي و جنگلداري مشغول كار هستند.
    کاربر انجمن خوش اومدی پارسیان (شاپرزفا)راستی چرا ثبت نام نمی کنی تا بتونی از تمام امکانات سایت استفاده کنی ؟ و حتی راجبه به ارسالها نظرتو بدی یا از پستها تشکر کنی. بفرما داخل انجمن پارسیان و تو جمع ما شرکت کنپارسیان (شاپرزفا)


    [فقط کاربران انجمن قادر به دیدن لینک هستند . برای ثبت نام کلیک کنید..]
    ***************************************
    حسین
    بیشتر از آب تشنه لبیک بود.....افسوس که به جای افکارش زخم هایش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی جلوه دادند. (دکتر شریعتی)

    ****************************************
    جیرجیرک به خرس گفت دوستت دارم .خرس جواب داد: الان می خواهم بخوابم.خرس به خواب زمستانی رفت و هرگز نفهمید عمر جیرجیرک فقط سه روز است.

    پارسیان (شاپرزفا)


  3. Top | #3
    پارسیان (شاپرزفا)
    sina آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    78
    نوشته ها
    125,905
    میانگین پست در روز
    47.94
    حالت من : Khejalati
    تشکر ها
    13,655
    از این کاربر 39,997 بار در 29,566 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض تاريخچه آموزشي

    تاريخچه آموزشي

    يك ضرب المثل قديمي در كره وجود دارد كه مي گويد : نبايد حتي بر روي ساية معلم خود پا گذاشت.اين ضرب المثل ميزان احترامي كه بطور سنتي به معلمان ابراز مي شده را مورد تأييد قرار مي دهد.اگرچه تغييرات زيادي در نظام آموزشي كره از زمان پذيرش روشهاي آموزشي مدرن بوجود آمده است،بسياري از سنن قديمي هنوز جايگاه خود راحفظ نموده اند.
    آموزش دركرة باستان

    عموماً بديهي فرض ميشود كه كره اي ها بطورسنتي اهميت زيادي براي آموزش قائل شده اند و اين ديدگاهي است كه تا به امروز ادامه دارد.
    طبق متون تاريخي باستان،آموزش رسمي دركره طي دوران سه پادشاهي(از57 سال پيش از ميلاد تا 668 ميلادي) تحت تأثير نظام آموزشي كشورچين بوده است.
    درسال 372ميلادي مؤسسه دولتي آموزش عالي با نام TAEHAK( آكادمي ملي كنفوسيوس) در پادشاهي GOGURYEO (37 سال پيش ازميلاد تا 668 ميلادي) تأسيس گرديد.
    مؤسسه مشابه آموزش عالي با نام GUKHAK (كالج ملي كنفوسيوس)درسال 682 دردوران پادشاهي SILLA (57 سال پيش از ميلاد تا 935 ميلادي) ايجاد گرديد.
    دراين اثنا،همچنين سيستم تربيتي منحصربفردي تحت عنوانHWARANGDO(رويش گلهاي جوان) ايجاد گرديد تا جوانان نخبه اشراف را آموزش دهد.
    HWARANGDO درمتحد كردن شبه جزيرة كره طي قرن هفتم ميلادي مؤثربود.پادشاهي BAEKJE(18سال پيش ازميلاد تا 660 ميلادي) نيزآموزش را مورد تاكيد قرار داد و بسياري ازدانشمندان را در موضوعات آكادميك گوناگون تربيت نمود، كه بسياري از آنها سهم مهمي در فرهنگ ابتدايي كشورژاپن ايفا كردند.آموزش عالي در تمامي اين پادشاهي ها تمايل به تمركز بر مطالعة آثار كلاسيك چيني داشت.اگرچه سلسلة بعدي GORYEO (1392 – 918) بودائيسم را بعنوان مذهب دولتي برگزيد، مطالعات كنفوسيوس همچنان تأثيرمهمي بر جوامع آكادميك و نظام آموزشي داشتند.نهادينه شدن خدمت دولتي درنيمة قرن دهم الگوي رفرم آموزشي راايجادنموده و نقش آموزش را بسوي آماده نمودن افراد جوان جهت خدمت عمومي سوق داد.
    GORYEO مؤسـسه اي دولتي جهت آموزش عالي با نام GUKJAGAM (دانشگاه ملي) در سال 992 در پايتخت خود GAESEONG بنيان گذاري نمود.
    تقريباً در همين زمان بود كه دولت مركزي شروع به گسيل كردن دانشمندان به نواحي استاني كرد تا آموزش جهت ساكنان محلي را به اجراء در آورد.با اينحال تا پايان قرن چهاردهم ميلادي بودائيسم بتدريج رنگ باخت.مؤسسين سلسلة JOSEON (1910– 1392) درعوض به عنوان منبع اصول اساسي براي سياست و اخلاق ملي و نهادهاي اجتماعي به كنفوسيونيسم گرويدند.عاليترين مؤسسه آموزشي طي دوران JOSEON كه با نام Seonggyungwan(آدمي كنفوسيوس) خوانده مي شد بعنوان مركز مطالعات كنفوسيوس عمل مي نمود.
    درسطح آموزش متوسطه نيز،2نوع مدرسه وجودداشت:
    · Hakdang در پايتخت Han yang (سئول امروزين)
    · Hyanggyo در مناطق روستايي
    مدارس خصوصي كه Seodang خوانده مي شدند آموزش ابتدايي را به انجام مي رساندند.
    آموزش دردوران سلسلة JOSEON عمدتاً بعنوان ابزاري جهت آماده نمودن اشراف جوان جهت خدمت عمومي آتي نگريسته ميشد.امتحانات چيني كلاسيك معيارهاي اصلي صلاحيتهاي آموزشي به شمار مي آمد.اين سنت بعنوان پاية نظام آموزشي كره تا اواخر قرن نوزدهم باقي ماند يعني زماني كه كره درهاي خود را بسمت غرب باز كرد.
    ظهور مدارس مدرن

    كره در واقع ظهور يك حركت گسترده درجهت مدرنيزه شدن را در اواخر قرن هفدهم و قرن هجدهم تجربه كرد. گروهي ازدانشمندان جوان گرد هم آمدند تا راههاي عملي را جستجو كنند تا دانش آكادميك به جهت مدرنيزه نمودن كشورمورد استفاده قرار گيرد.
    دانش و فكر آنها بعنوان SILHAK يا «آموزش عملي» خوانده شد.اين دانشمندان پيشرو تئوريك غير عملي كه در جوامع محافظه كار آكادميك آن زمان غلبه داشت سرخورده شدند.
    آنها درجستجوي كاربردعملي دانش درتمامي موضوعات آموزشي شامل تاريخ،سياست، علوم طبيعي وانساني بودند و كوشش كردند كه آنها را در ساخت يك دولت مدرن مورد استفاده قرار دهند.اين حقيقت جالب توجه است كه آنها سعي كردند كه ازتجارت كشورچين QING كه بميزان زيادي از تماس خود با غرب آموخته بود درسهايي بگيرند.
    امواج فرهنگ و مدرنيزاسيون غربي كه به ساحل «پادشاهي نفوذ ناپذير» نامي كه غربيها به كره داده بودند ، رسيد به اندازة كافي قدرت داشتند تا پادشاه GOJONG را به صورت فرماني در سال 1882 وا دارند كه درهاي مدارس اداره شده توسط دولت را بر روي شهروندان تمامي طبقات بگشايد.
    YUGYEONG - GONGWON كه نخستين مدرسة كره اي در مناي ميون بود در سال 1886 تأسيس شد.در اين مدرسه معلمين مبلغ آمريكايي به استخدام درآمده بودند كه با كمك مترجمين انگليسي تدريس ميكردند.مدارس تأسيس شده توسط مبلغين مسيحي كمك زيادي به تكامل اوليه آموزش مدرن كره نمودند.نخستين مدرسة مبلغين يعنيBAEJAE HAKDANG درسال 1886 توسط گروه مبلغين كليساي متديست شمالي كه توسط هانري آنپزلراداره ميشدتأسيس گرديد.
    GYEONGSHIN كه يك دبيرستان پسرانه بود درسال 1887 توسط يك گروه پرزبيتاري پايه گذاري شد .
    EWHA HAKDANG كه درسال 1886 توسط گروه مبلغ متديست پايه گذاري شد نخستين مدرسة دخترانة كره اي بود.
    پنج مدرسة مبلغين ديگر درشهرهاي عمده درسالهاي بعد تأسيس گرديدند.دردهة 1900 تعداد زيادي از دبيرستانها توسط كره اي هايي كه اغلب اشراف ثروتمندي بودند كه اهميت آموزش را طي دوران بحراني پيش ازالحاق كره توسط ژاپن درسال 1910 درك كرده بودند تأسيس گرديد.برجسته ترين آنها مدارس پسرانة YANGJEING , BOSEONG و HWIMUN بودندكه به ترتيب درسئول،اوسان وPYEONGYANYتأسيس شدند.
    مدارسدخترانهSNKMYEONG،JINMYEONY و DONYDEOKنيزتماماً در سئول واقع بودند.
    مبلغين مسيحي آمريكايي نيزكالج مسيحيJOSEON را درسال 1905 درسئول تأسيس كردند كه بعداً به دانشگاه YONSEI تكامل يافت.درسال 1906كالج SNNGSIL را درپيرانگ پايه گذاري كردند.تكامل آموزش مدرن طي دوران اشغال استعماري ژاپن بين سالهاي 1910 و 1945دچاروقفه گرديد.
    اگرچه تعداد مدارس عمومي طي دوران استعماري افزايش چشمگيري داشت، آموزش ارائه شده توسط اين مدارس بسياري از خواسته هاي روبه رو شدة كره اي ها دور بود.فرصتهاي آموزشي محدود به تعداد محدودي از كره ايها بود.مثلاَ مدارس ابتدايي تنها 30% تمامي كودكان سن مدارس مدرسه راپوشش ميداد وتنها يك دانش آموزاز20 دانش آموزدر دبيرستان ثبت نام ميكردند.همچنين تعداد بسياركمي از كره ايها ميتوانستند دركالج تحصيل كنند.
    دوران پس از استقلال

    آزاد سازي كره ازاشغال ژاپن درسال1945 نقطة عطفي درتاريخ آموزش بود.زمانيكه كشور گذار تدريجي از فرمانروايي مستبد به دموكراسي را تجربه نمود، نگراني عمده فراهم آوردن امكانات آموزشي مساوي براي همه بود.دوران1945تا1970شاهدگسترش چشمگير آموزشي بود.با وجود تخريب گسترده و مشكلات اقتصادي ايجاد شده توسط جنگ كره،اين كشور قادر به محو تقريباً كامل بي سوادي گرديد.52 سال پس از آزاد سازي تعداد مدارس از3000 به 19887 وتعداد دانش آموزان از5/1ميليون به7/11(حدود يك چهارم كل جمعيت) افزايش يافت. امروزه به هر كودك در سن مدرسة ابتدايي آموزش مجاني مطابق با سيستم آموزش اجباري ارائه مي شود. چنين توسعه سريعي از موقعيتهاي آموزشي طبيعتاً همراه با مشكلاتي بود كه جدي ترين آنها كاهش كيفي آموزش بود. با اين حال درپايان دهة 1960آموزگاران كره اي توجه خود رابه اين مشكلات مبذول كرده و پروژه هاي متعددي انجام شدن تا دوره ها و روشهاي آموزشي بهبوديابند.برجسته ترين اين پيشرفتها لغوامتحان ورودي مقطع مقدماتي متوسطه طي سال 1968 بود.طي پنج سالة بعدي نسبت دانش آموزان ابتدايي كه به مدرسة راهنمايي ميرفتند از55 به 75درصد افزايش يافت.چنين تغييرنه فقط به افزايش سطح آموزش جمعيت كمك كرد بلكه كارگران آموزش ديدة لازم براي صنعتي شدن را فراهم آورد.
    درحاليكه سيستم جديد پذيرش دانش آموزان بر اساس ناحية مدرسه منجر به افزايش توانايي هاي فردي در يك كلاس درس واحد شده است، همچنين مشكلات جديدي براي آموزش فراهم آورده است.با شناخت نياز اصلاحات آموزشي منشور آموزش ملي درسال 1968 اعلام شد. اين منشور بر تعادل بين سنت و توسعه و نيزبر نيازهاي فردي و نيازهاي ملي تأكيد داشت.
    دهة 1970 دوران مدرنيزاسيون سريع بود آموزش نقش حياتي دراين جنبش ملي فراگير توسط توسعة منابع ملي كره ايفا نمود.آموزش فني بويژه بطور فزاينده مورد تأكيد قرار گرفت زماني كه نيازبه تكنسينها افزايش سريع يافت.اما صنعتي شدن همچنين شكاف اجتناب ناپذيري بين توسعة شهري و روستايي ببار آورد.
    SAEMAEUL UNDONG (جنبش جديد جامعه) كه توسط دولت پارك چونگ هي آغازشد به كشاورزان كمك كرد تا استانداردهاي زندگي خود را با حمايت ازدرجه اعتماد به نفس ، تلاش و همكاري متقابل بهبود بخشند.ازتمامي تلاشهاي نوآورانة انجام گرفته درحوزة آموزش در اوايل دهة 1970 پروژة توسعة مدارس ابتدايي و راهنمايي كه توسط دولت به عهده گرفته شد اهميت ويژه اي داشت.هدف اين پروژه اين بود كه كيفيت برنامه هاي ابتدايي و راهنمايي را از طريق بازنگري اهداف آموزشي ، دوره هاي آموزشي و روشهاي آموزشي بهبود بخشد.تحت اين پروژه رقابت درفراخواني دانش آموزان دبيرستاني به جهت طبيعي كردن آموزش راهنمايي كه عمدتاً متمركزبرآمادگي براي امتحانات ورودي دبيرستان ميبود لغو گرديد.كوششهاي بهبودآموزش عالي درهمين زمان با فكراهداف طولاني مدت انجام گرفت.
    كميته مطالعة آموزش عالي درسال 1972تأسيس شد تا مشكلات ونيازهاي آموزش دانشگاهي را تجربه و تحليل كند و يك طرح توسعه اي تنظيم نمايد.اين منجربه معرفي برنامه هاي آزمايشي با هدف تقويت آموزش حرفه اي در مؤسسات منتخب گرديد.هدف آماده كردن بهتر دانشجويان كالجها براي آينده دريك جامعة صنعتي درحال تغيير سريع و تكنولوژي مدار بود.
    بعنوان مثال كالج هاي مهندسي تأسيس شوند تا نيازهاي تخصصي جهت توسعة ملي را هر چه بيشتر به پيش برند. موفقيت مهم ديگراين دوران آغاز اشكال جديد آموزشي مانند مدارس مكاتبه اي بود. هدف آنها عمدتاً فراهم آوردن موقعيت آموزش دبيرستاني يا دانشكده اي براي كارگران و بالغين تمامي سنين بود.سال 1980 شاهد اجراي موفقيت آميز يك خط مشي رفرم آموزشي جسورانه بود القاء آموزش خصوصي به عنوان يكي از بحث انگيزترين موضوعات آموزشي بود.علاقة والدين به آموزش همراه با تب نامنويسي فرزندان خود در به اصطلاح دانشگاههاي درجة يك ، آموزش خصوصي گسترده را آغاز نموده بود با اين وجود اين كار منجر به بار ملي براي والدين شده بود و آموزش مدرسه اي معمول را تحت تأثير منفي قرار داده بود.دولت كه اين تأثيرات نامطلوب راشناخته بود قانوناً اعلام قدغن شدن آموزش خصوصي را نمود و سيستم ورود به كالج را تغيير داد هماهنگ با اين سياست دولت از سال 1981 امتحان دولتي را براي تمام فارغ التحصيلان دبيرستاني كه مايل به ورود به كالج يا دانشگاه هستند قرار داده است. نمرات اين تست كتبي همراه با ركوردهاي دبيرستان دانش آموزاكنون صلاحيت يك دانش آموزجهت نامنويسي دريك دانشكده يا دانشگاه مشخص را معلوم ميكنند.سيستم مذكورهمچنين دانشگاهها و دانشكده ها را ازبرگزاري امتحانات ورودي منع مي كند.
    يك ضرب المثل قديمي در كره وجود دارد كه مي گويد : نبايد حتي بر روي ساية معلم خود پا گذاشت.اين ضرب المثل ميزان احترامي كه بطور سنتي به معلمان ابراز مي شده را مورد تأييد قرار مي دهد.اگرچه تغييرات زيادي در نظام آموزشي كره از زمان پذيرش روشهاي آموزشي مدرن بوجود آمده است،بسياري از سنن قديمي هنوز جايگاه خود راحفظ نموده اند.
    آموزش دركرة باستان

    عموماً بديهي فرض ميشود كه كره اي ها بطورسنتي اهميت زيادي براي آموزش قائل شده اند و اين ديدگاهي است كه تا به امروز ادامه دارد.
    طبق متون تاريخي باستان،آموزش رسمي دركره طي دوران سه پادشاهي(از57 سال پيش از ميلاد تا 668 ميلادي) تحت تأثير نظام آموزشي كشورچين بوده است.
    درسال 372ميلادي مؤسسه دولتي آموزش عالي با نام TAEHAK( آكادمي ملي كنفوسيوس) در پادشاهي GOGURYEO (37 سال پيش ازميلاد تا 668 ميلادي) تأسيس گرديد.
    مؤسسه مشابه آموزش عالي با نام GUKHAK (كالج ملي كنفوسيوس)درسال 682 دردوران پادشاهي SILLA (57 سال پيش از ميلاد تا 935 ميلادي) ايجاد گرديد.
    دراين اثنا،همچنين سيستم تربيتي منحصربفردي تحت عنوانHWARANGDO(رويش گلهاي جوان) ايجاد گرديد تا جوانان نخبه اشراف را آموزش دهد.
    HWARANGDO درمتحد كردن شبه جزيرة كره طي قرن هفتم ميلادي مؤثربود.پادشاهي BAEKJE(18سال پيش ازميلاد تا 660 ميلادي) نيزآموزش را مورد تاكيد قرار داد و بسياري ازدانشمندان را در موضوعات آكادميك گوناگون تربيت نمود، كه بسياري از آنها سهم مهمي در فرهنگ ابتدايي كشورژاپن ايفا كردند.آموزش عالي در تمامي اين پادشاهي ها تمايل به تمركز بر مطالعة آثار كلاسيك چيني داشت.اگرچه سلسلة بعدي GORYEO (1392 – 918) بودائيسم را بعنوان مذهب دولتي برگزيد، مطالعات كنفوسيوس همچنان تأثيرمهمي بر جوامع آكادميك و نظام آموزشي داشتند.نهادينه شدن خدمت دولتي درنيمة قرن دهم الگوي رفرم آموزشي راايجادنموده و نقش آموزش را بسوي آماده نمودن افراد جوان جهت خدمت عمومي سوق داد.
    GORYEO مؤسـسه اي دولتي جهت آموزش عالي با نام GUKJAGAM (دانشگاه ملي) در سال 992 در پايتخت خود GAESEONG بنيان گذاري نمود.
    تقريباً در همين زمان بود كه دولت مركزي شروع به گسيل كردن دانشمندان به نواحي استاني كرد تا آموزش جهت ساكنان محلي را به اجراء در آورد.با اينحال تا پايان قرن چهاردهم ميلادي بودائيسم بتدريج رنگ باخت.مؤسسين سلسلة JOSEON (1910– 1392) درعوض به عنوان منبع اصول اساسي براي سياست و اخلاق ملي و نهادهاي اجتماعي به كنفوسيونيسم گرويدند.عاليترين مؤسسه آموزشي طي دوران JOSEON كه با نام Seonggyungwan(آدمي كنفوسيوس) خوانده مي شد بعنوان مركز مطالعات كنفوسيوس عمل مي نمود.
    درسطح آموزش متوسطه نيز،2نوع مدرسه وجودداشت:
    · Hakdang در پايتخت Han yang (سئول امروزين)
    · Hyanggyo در مناطق روستايي
    مدارس خصوصي كه Seodang خوانده مي شدند آموزش ابتدايي را به انجام مي رساندند.
    آموزش دردوران سلسلة JOSEON عمدتاً بعنوان ابزاري جهت آماده نمودن اشراف جوان جهت خدمت عمومي آتي نگريسته ميشد.امتحانات چيني كلاسيك معيارهاي اصلي صلاحيتهاي آموزشي به شمار مي آمد.اين سنت بعنوان پاية نظام آموزشي كره تا اواخر قرن نوزدهم باقي ماند يعني زماني كه كره درهاي خود را بسمت غرب باز كرد.
    ظهور مدارس مدرن

    كره در واقع ظهور يك حركت گسترده درجهت مدرنيزه شدن را در اواخر قرن هفدهم و قرن هجدهم تجربه كرد. گروهي ازدانشمندان جوان گرد هم آمدند تا راههاي عملي را جستجو كنند تا دانش آكادميك به جهت مدرنيزه نمودن كشورمورد استفاده قرار گيرد.
    دانش و فكر آنها بعنوان SILHAK يا «آموزش عملي» خوانده شد.اين دانشمندان پيشرو تئوريك غير عملي كه در جوامع محافظه كار آكادميك آن زمان غلبه داشت سرخورده شدند.
    آنها درجستجوي كاربردعملي دانش درتمامي موضوعات آموزشي شامل تاريخ،سياست، علوم طبيعي وانساني بودند و كوشش كردند كه آنها را در ساخت يك دولت مدرن مورد استفاده قرار دهند.اين حقيقت جالب توجه است كه آنها سعي كردند كه ازتجارت كشورچين QING كه بميزان زيادي از تماس خود با غرب آموخته بود درسهايي بگيرند.
    امواج فرهنگ و مدرنيزاسيون غربي كه به ساحل «پادشاهي نفوذ ناپذير» نامي كه غربيها به كره داده بودند ، رسيد به اندازة كافي قدرت داشتند تا پادشاه GOJONG را به صورت فرماني در سال 1882 وا دارند كه درهاي مدارس اداره شده توسط دولت را بر روي شهروندان تمامي طبقات بگشايد.
    YUGYEONG - GONGWON كه نخستين مدرسة كره اي در مناي ميون بود در سال 1886 تأسيس شد.در اين مدرسه معلمين مبلغ آمريكايي به استخدام درآمده بودند كه با كمك مترجمين انگليسي تدريس ميكردند.مدارس تأسيس شده توسط مبلغين مسيحي كمك زيادي به تكامل اوليه آموزش مدرن كره نمودند.نخستين مدرسة مبلغين يعنيBAEJAE HAKDANG درسال 1886 توسط گروه مبلغين كليساي متديست شمالي كه توسط هانري آنپزلراداره ميشدتأسيس گرديد.
    GYEONGSHIN كه يك دبيرستان پسرانه بود درسال 1887 توسط يك گروه پرزبيتاري پايه گذاري شد .
    EWHA HAKDANG كه درسال 1886 توسط گروه مبلغ متديست پايه گذاري شد نخستين مدرسة دخترانة كره اي بود.
    پنج مدرسة مبلغين ديگر درشهرهاي عمده درسالهاي بعد تأسيس گرديدند.دردهة 1900 تعداد زيادي از دبيرستانها توسط كره اي هايي كه اغلب اشراف ثروتمندي بودند كه اهميت آموزش را طي دوران بحراني پيش ازالحاق كره توسط ژاپن درسال 1910 درك كرده بودند تأسيس گرديد.برجسته ترين آنها مدارس پسرانة YANGJEING , BOSEONG و HWIMUN بودندكه به ترتيب درسئول،اوسان وPYEONGYANYتأسيس شدند.
    مدارسدخترانهSNKMYEONG،JINMYEONY و DONYDEOKنيزتماماً در سئول واقع بودند.
    مبلغين مسيحي آمريكايي نيزكالج مسيحيJOSEON را درسال 1905 درسئول تأسيس كردند كه بعداً به دانشگاه YONSEI تكامل يافت.درسال 1906كالج SNNGSIL را درپيرانگ پايه گذاري كردند.تكامل آموزش مدرن طي دوران اشغال استعماري ژاپن بين سالهاي 1910 و 1945دچاروقفه گرديد.
    اگرچه تعداد مدارس عمومي طي دوران استعماري افزايش چشمگيري داشت، آموزش ارائه شده توسط اين مدارس بسياري از خواسته هاي روبه رو شدة كره اي ها دور بود.فرصتهاي آموزشي محدود به تعداد محدودي از كره ايها بود.مثلاَ مدارس ابتدايي تنها 30% تمامي كودكان سن مدارس مدرسه راپوشش ميداد وتنها يك دانش آموزاز20 دانش آموزدر دبيرستان ثبت نام ميكردند.همچنين تعداد بسياركمي از كره ايها ميتوانستند دركالج تحصيل كنند.
    دوران پس از استقلال

    آزاد سازي كره ازاشغال ژاپن درسال1945 نقطة عطفي درتاريخ آموزش بود.زمانيكه كشور گذار تدريجي از فرمانروايي مستبد به دموكراسي را تجربه نمود، نگراني عمده فراهم آوردن امكانات آموزشي مساوي براي همه بود.دوران1945تا1970شاهدگسترش چشمگير آموزشي بود.با وجود تخريب گسترده و مشكلات اقتصادي ايجاد شده توسط جنگ كره،اين كشور قادر به محو تقريباً كامل بي سوادي گرديد.52 سال پس از آزاد سازي تعداد مدارس از3000 به 19887 وتعداد دانش آموزان از5/1ميليون به7/11(حدود يك چهارم كل جمعيت) افزايش يافت. امروزه به هر كودك در سن مدرسة ابتدايي آموزش مجاني مطابق با سيستم آموزش اجباري ارائه مي شود. چنين توسعه سريعي از موقعيتهاي آموزشي طبيعتاً همراه با مشكلاتي بود كه جدي ترين آنها كاهش كيفي آموزش بود. با اين حال درپايان دهة 1960آموزگاران كره اي توجه خود رابه اين مشكلات مبذول كرده و پروژه هاي متعددي انجام شدن تا دوره ها و روشهاي آموزشي بهبوديابند.برجسته ترين اين پيشرفتها لغوامتحان ورودي مقطع مقدماتي متوسطه طي سال 1968 بود.طي پنج سالة بعدي نسبت دانش آموزان ابتدايي كه به مدرسة راهنمايي ميرفتند از55 به 75درصد افزايش يافت.چنين تغييرنه فقط به افزايش سطح آموزش جمعيت كمك كرد بلكه كارگران آموزش ديدة لازم براي صنعتي شدن را فراهم آورد.
    درحاليكه سيستم جديد پذيرش دانش آموزان بر اساس ناحية مدرسه منجر به افزايش توانايي هاي فردي در يك كلاس درس واحد شده است، همچنين مشكلات جديدي براي آموزش فراهم آورده است.با شناخت نياز اصلاحات آموزشي منشور آموزش ملي درسال 1968 اعلام شد. اين منشور بر تعادل بين سنت و توسعه و نيزبر نيازهاي فردي و نيازهاي ملي تأكيد داشت.
    دهة 1970 دوران مدرنيزاسيون سريع بود آموزش نقش حياتي دراين جنبش ملي فراگير توسط توسعة منابع ملي كره ايفا نمود.آموزش فني بويژه بطور فزاينده مورد تأكيد قرار گرفت زماني كه نيازبه تكنسينها افزايش سريع يافت.اما صنعتي شدن همچنين شكاف اجتناب ناپذيري بين توسعة شهري و روستايي ببار آورد.
    SAEMAEUL UNDONG (جنبش جديد جامعه) كه توسط دولت پارك چونگ هي آغازشد به كشاورزان كمك كرد تا استانداردهاي زندگي خود را با حمايت ازدرجه اعتماد به نفس ، تلاش و همكاري متقابل بهبود بخشند.ازتمامي تلاشهاي نوآورانة انجام گرفته درحوزة آموزش در اوايل دهة 1970 پروژة توسعة مدارس ابتدايي و راهنمايي كه توسط دولت به عهده گرفته شد اهميت ويژه اي داشت.هدف اين پروژه اين بود كه كيفيت برنامه هاي ابتدايي و راهنمايي را از طريق بازنگري اهداف آموزشي ، دوره هاي آموزشي و روشهاي آموزشي بهبود بخشد.تحت اين پروژه رقابت درفراخواني دانش آموزان دبيرستاني به جهت طبيعي كردن آموزش راهنمايي كه عمدتاً متمركزبرآمادگي براي امتحانات ورودي دبيرستان ميبود لغو گرديد.كوششهاي بهبودآموزش عالي درهمين زمان با فكراهداف طولاني مدت انجام گرفت.
    كميته مطالعة آموزش عالي درسال 1972تأسيس شد تا مشكلات ونيازهاي آموزش دانشگاهي را تجربه و تحليل كند و يك طرح توسعه اي تنظيم نمايد.اين منجربه معرفي برنامه هاي آزمايشي با هدف تقويت آموزش حرفه اي در مؤسسات منتخب گرديد.هدف آماده كردن بهتر دانشجويان كالجها براي آينده دريك جامعة صنعتي درحال تغيير سريع و تكنولوژي مدار بود.
    بعنوان مثال كالج هاي مهندسي تأسيس شوند تا نيازهاي تخصصي جهت توسعة ملي را هر چه بيشتر به پيش برند. موفقيت مهم ديگراين دوران آغاز اشكال جديد آموزشي مانند مدارس مكاتبه اي بود. هدف آنها عمدتاً فراهم آوردن موقعيت آموزش دبيرستاني يا دانشكده اي براي كارگران و بالغين تمامي سنين بود.سال 1980 شاهد اجراي موفقيت آميز يك خط مشي رفرم آموزشي جسورانه بود القاء آموزش خصوصي به عنوان يكي از بحث انگيزترين موضوعات آموزشي بود.علاقة والدين به آموزش همراه با تب نامنويسي فرزندان خود در به اصطلاح دانشگاههاي درجة يك ، آموزش خصوصي گسترده را آغاز نموده بود با اين وجود اين كار منجر به بار ملي براي والدين شده بود و آموزش مدرسه اي معمول را تحت تأثير منفي قرار داده بود.دولت كه اين تأثيرات نامطلوب راشناخته بود قانوناً اعلام قدغن شدن آموزش خصوصي را نمود و سيستم ورود به كالج را تغيير داد هماهنگ با اين سياست دولت از سال 1981 امتحان دولتي را براي تمام فارغ التحصيلان دبيرستاني كه مايل به ورود به كالج يا دانشگاه هستند قرار داده است. نمرات اين تست كتبي همراه با ركوردهاي دبيرستان دانش آموزاكنون صلاحيت يك دانش آموزجهت نامنويسي دريك دانشكده يا دانشگاه مشخص را معلوم ميكنند.سيستم مذكورهمچنين دانشگاهها و دانشكده ها را ازبرگزاري امتحانات ورودي منع مي كند.
    کاربر انجمن خوش اومدی پارسیان (شاپرزفا)راستی چرا ثبت نام نمی کنی تا بتونی از تمام امکانات سایت استفاده کنی ؟ و حتی راجبه به ارسالها نظرتو بدی یا از پستها تشکر کنی. بفرما داخل انجمن پارسیان و تو جمع ما شرکت کنپارسیان (شاپرزفا)


    [فقط کاربران انجمن قادر به دیدن لینک هستند . برای ثبت نام کلیک کنید..]
    ***************************************
    حسین
    بیشتر از آب تشنه لبیک بود.....افسوس که به جای افکارش زخم هایش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی جلوه دادند. (دکتر شریعتی)

    ****************************************
    جیرجیرک به خرس گفت دوستت دارم .خرس جواب داد: الان می خواهم بخوابم.خرس به خواب زمستانی رفت و هرگز نفهمید عمر جیرجیرک فقط سه روز است.

    پارسیان (شاپرزفا)


  4. Top | #4
    پارسیان (شاپرزفا)
    sina آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    78
    نوشته ها
    125,905
    میانگین پست در روز
    47.94
    حالت من : Khejalati
    تشکر ها
    13,655
    از این کاربر 39,997 بار در 29,566 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض سياستهاي آموزشي دولت كره جنوبي

    سياستهاي آموزشي

    دولت كره جنوبي طرحهايي جهت بازبيني نظام آموزشي بمدت چندين سال طراحي نموده است.درزيربرخي ازايده هاي اصلي مطرح شده توسط كميسيون رياست جمهوري كرة جنوبي درخصوص مفاد سياستهاي جديد آموزشي اززمان تأسيس آن درسال 1994 ارائه شده است:
    طراحي برنامه هاي جديد درسي كه به دانش آموزان و مدارس انتخاب بيشتري درگزينش دوره ها مي دهد
    مطالعة زبان خارجي درسنين پايين
    صدورمجوزترتيب برنامه هاي ويژه تفريحي-تحقيقاتي توسطمدارس ومراكز آموزشي
    معرفي برنامه هاي آموزش مدني جهت مقابله با افزايش محسوس درجنايات،عدم صداقت و مشكلات انضباطي دانش آموزان
    ايجاد شوراهاي مدارس به سبك pta جهت دخالت دادن والدين و رهبران جوامع محلي در نظارت برعملكرد مدارس منطقه تحت پوشش خود
    برگزاري كلاسهاي آموزش بزرگسالان با دوره هاي انتخابي فوق العاده بعنوان آلترناتيوي بر تدريس خصوصي
    توسعه امكانات مراكز آموزشي،مدرنيزه سازي مدارس و كاهش نرخ دانش آموزي مراكز آموزشي
    تجهيز مدارس كشور به سيستمهاي جديد كامپيوتري جهت اجازة دسترسي همگاني به اينترنت
    اعطاي خود مختاري بيشتر به دانشگاهها و دانشكده ها بويژه در طراحي برنامه ها و سطوح مختلف آموزشي
    سياستهاي اخيرآموزشي

    از سال 1997 تا 1999 با يك پروژة سه ساله بر اساس برنامه هاي عصر اطلاعات براي مدارس ابتدايي و دبيرستان يك سيستم آموزش باز بايد به هدف ايجاد پتانسيل خلاق براي قرن بيست و يكم بايد ايجاد گردد.در پروسة تكميل آموزش درعصراطلاعات تمامي مدارس در كره بايد تا سال 1999؛ تحت افزارهاي لازم و دسترسي به اينترنت تا سال 2000 مجهز گردند.تا سال 2000 از طريق ساخت يك شبكة الكترونيك و اتصال به اينترنت درتمامي مدارس ابتدايي و دبيرستانها كره طراحي افزايش تعداد كاربران محيط ارتباط اطالعاتي را مي بيند . اطلاعات از طريق اينتترنت جمع آوري خواهند شد تا توانايي تحقيق را افزايش دهد و خلاقيت دانش آموزان را شريك كند وشبكه توسط معلمان بكارخواهد رفت تا كار آئي آموزش و تعليم را افزايش دهد.درجهت آمادگي براي جامعه اطلاعات سطح بالاي آينده 195 كلاس درس مولتي مديا در شانزده دفتر آموزش شهري و استاني و 180 دفتر منطقه اي آموزشي نصب خواهد گرديد.اين تسهيلات موقعيت تربيت معلمان مدارس ابتدايي و راهنمايي را جهت افزايش توانايي آنها در جهت عملكرد با سيستم هاي مولتي مديا فراهم خواهند آورد .
    Edunet يك سيستم اطلاعات آموزش محلي رايگان است كه كاربران نهايي چون معلمان ، دانش آموزان يا والدين آنها براحتي اطلاعات آموزش با كيفيت بالا را ازطريق ارتباطات كامپيوتري دريافت نمايند.
    Edunet كه در روز 11 سپتامبر 1996 با 100000 كاربر پايه گذاري شده است سرويس را چنان فراهم آورده است كه كاربران با وضعيت تجهيزات كامپيوتري خود محدود نگردند.
    کاربر انجمن خوش اومدی پارسیان (شاپرزفا)راستی چرا ثبت نام نمی کنی تا بتونی از تمام امکانات سایت استفاده کنی ؟ و حتی راجبه به ارسالها نظرتو بدی یا از پستها تشکر کنی. بفرما داخل انجمن پارسیان و تو جمع ما شرکت کنپارسیان (شاپرزفا)


    [فقط کاربران انجمن قادر به دیدن لینک هستند . برای ثبت نام کلیک کنید..]
    ***************************************
    حسین
    بیشتر از آب تشنه لبیک بود.....افسوس که به جای افکارش زخم هایش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی جلوه دادند. (دکتر شریعتی)

    ****************************************
    جیرجیرک به خرس گفت دوستت دارم .خرس جواب داد: الان می خواهم بخوابم.خرس به خواب زمستانی رفت و هرگز نفهمید عمر جیرجیرک فقط سه روز است.

    پارسیان (شاپرزفا)


  5. کاربر مقابل از sina عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    elham.love2009 (Monday 3 May 2010-1)

  6. Top | #5
    پارسیان (شاپرزفا)
    sina آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    78
    نوشته ها
    125,905
    میانگین پست در روز
    47.94
    حالت من : Khejalati
    تشکر ها
    13,655
    از این کاربر 39,997 بار در 29,566 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض ساختارآموزشي

    ساختارآموزشي

    سيستم مدرسه اي در كره پيرو يك الگوي نردباني 4-3-3-6 ميباشد كه متشكل از مدرسة ابتدايي(كلاس اول تا ششم) راهنمايي(كلاس هفتم تا نهم)دبيرستان (كلاس دهم تا دوازدهم) و كالج دو ساله ، كالج و دانشكده مي باشد.مدرسة ابتدايي شش سال آموزش اجباري ابتدايي را به كودكان بين شش تا يازده سال عرضه ميكند.مدرسة راهنمايي سه سال آموزش راهنمايي پايين را به بچه هاي 12 تا 14 سال ارائه ميكند.دبيرستان سه سال آموزش راهنمايي عاليتر را به دانش آموزان بين 15تا 17 ساله ارائه ميكند.فارغ التحصيلان دبيرستان ميتوانند براي دريافت آموزش عالي داوطلب يك كالج دو ساله يا يك كالج يا دانشگاه شوند .
    دبيرستانها عموماً به دو گروه تقسيم مي شوند :
    عمومي و حرفه اي .
    دبيرستانهاي مكاتبه اي درگروه عمومي جاي ميگيرند، درحاليكه دبيرستانهاي كشاورزي، تجاري،ماهيگيري و تكنيكي دردبيرستانهاي نوع حرفه اي ميگنجند.تعداد محدودي از مدارس به اصطلاح از نوع (جامع)وجوددارند كه آموزش عمومي وحرفه اي هردو را عرضه ميكنند. همچنين دبيرستانهاي علوم و سايردبيرستانهاي اختصاصي شامل دبيرستانهاي زبان خارجي ، هنر وورزشي وجود دارند.مؤسسات آموزش عالي شامل كالج هاي حرفه اي دو يا سه ساله ودانشكده ها ودانشگاههاي چهارساله ميباشند.
    دانشگاههاي آموزشي وكالجهاي آموزشي بورد و دوره هاي چهار ساله برگزار مي كنند.
    علاوه برسيستم پلكاني مدارس عمومي،مدارس تجاري سطح2وجوددارند كه آموزش حرفه اي بسيار تخصصي ارائه ميكنند.دبيرستانهاي مدني كه اصلاً قصد ارائه دوره هاي سواد آموزي را داشتند.اكنون آموزش سطح ابتدايي وراهنمايي راعمدتاً براي دانش آموزان دچار مشكلات مالي فراهم مي آورند.با وجود گسترش نيازهاي آموزش اجباري تا كلاس ششم با اين وجود اين مدارس كم كم درحال ناپديد شدن ميباشند.
    همچنين مدارس ويژه اي وجوددارند كه آموزش ابتدايي وراهنمايي رابراي ناشنوايان،نابينايان وسايرافراددچاراشكال درآموختن فراهم مي آورند.
    به طور كلي مي توان ساختار آموزشي كشور كره را به شرح ذيل خلاصه نمود :
    آموزش پيش دانشگاهي
    آموزش پايه
    سن آغار دوره: 6
    سن اتمام دوره: 15
    آموزش ابتدايي
    مدت زمان دوره : 6 سال
    بين سطوح سني 6 تا 12سال
    آموزش مقدماتي متوسطه
    مدت زمان دوره : 3سال
    بين سطوح سني 12 تا 15سال
    مدرك اعطايي : ديپلم
    آموزش تكميلي متوسطه
    نوع مدارس ارائه كننده: دبيرستانهاي آكادميك
    مدت زمان دوره : 3سال
    بين سطوح سني 15 تا 18سال
    آموزش فني و حرفه اي
    نوع مدارس ارائه كننده: هنرستانهاي حرفه اي
    مدت زمان دوره : 3سال
    بين سطوح سني 15 تا 18سال
    سيستم مدرسه اي در كره پيرو يك الگوي نردباني 4-3-3-6 ميباشد كه متشكل از مدرسة ابتدايي(كلاس اول تا ششم) راهنمايي(كلاس هفتم تا نهم)دبيرستان (كلاس دهم تا دوازدهم) و كالج دو ساله ، كالج و دانشكده مي باشد.مدرسة ابتدايي شش سال آموزش اجباري ابتدايي را به كودكان بين شش تا يازده سال عرضه ميكند.مدرسة راهنمايي سه سال آموزش راهنمايي پايين را به بچه هاي 12 تا 14 سال ارائه ميكند.دبيرستان سه سال آموزش راهنمايي عاليتر را به دانش آموزان بين 15تا 17 ساله ارائه ميكند.فارغ التحصيلان دبيرستان ميتوانند براي دريافت آموزش عالي داوطلب يك كالج دو ساله يا يك كالج يا دانشگاه شوند .
    دبيرستانها عموماً به دو گروه تقسيم مي شوند :
    عمومي و حرفه اي .
    دبيرستانهاي مكاتبه اي درگروه عمومي جاي ميگيرند، درحاليكه دبيرستانهاي كشاورزي، تجاري،ماهيگيري و تكنيكي دردبيرستانهاي نوع حرفه اي ميگنجند.تعداد محدودي از مدارس به اصطلاح از نوع (جامع)وجوددارند كه آموزش عمومي وحرفه اي هردو را عرضه ميكنند. همچنين دبيرستانهاي علوم و سايردبيرستانهاي اختصاصي شامل دبيرستانهاي زبان خارجي ، هنر وورزشي وجود دارند.مؤسسات آموزش عالي شامل كالج هاي حرفه اي دو يا سه ساله ودانشكده ها ودانشگاههاي چهارساله ميباشند.
    دانشگاههاي آموزشي وكالجهاي آموزشي بورد و دوره هاي چهار ساله برگزار مي كنند.
    علاوه برسيستم پلكاني مدارس عمومي،مدارس تجاري سطح2وجوددارند كه آموزش حرفه اي بسيار تخصصي ارائه ميكنند.دبيرستانهاي مدني كه اصلاً قصد ارائه دوره هاي سواد آموزي را داشتند.اكنون آموزش سطح ابتدايي وراهنمايي راعمدتاً براي دانش آموزان دچار مشكلات مالي فراهم مي آورند.با وجود گسترش نيازهاي آموزش اجباري تا كلاس ششم با اين وجود اين مدارس كم كم درحال ناپديد شدن ميباشند.
    همچنين مدارس ويژه اي وجوددارند كه آموزش ابتدايي وراهنمايي رابراي ناشنوايان،نابينايان وسايرافراددچاراشكال درآموختن فراهم مي آورند.
    به طور كلي مي توان ساختار آموزشي كشور كره را به شرح ذيل خلاصه نمود :
    آموزش پيش دانشگاهي
    آموزش پايه
    سن آغار دوره: 6
    سن اتمام دوره: 15
    آموزش ابتدايي
    مدت زمان دوره : 6 سال
    بين سطوح سني 6 تا 12سال
    آموزش مقدماتي متوسطه
    مدت زمان دوره : 3سال
    بين سطوح سني 12 تا 15سال
    مدرك اعطايي : ديپلم
    آموزش تكميلي متوسطه
    نوع مدارس ارائه كننده: دبيرستانهاي آكادميك
    مدت زمان دوره : 3سال
    بين سطوح سني 15 تا 18سال
    آموزش فني و حرفه اي
    نوع مدارس ارائه كننده: هنرستانهاي حرفه اي
    مدت زمان دوره : 3سال
    بين سطوح سني 15 تا 18سال
    کاربر انجمن خوش اومدی پارسیان (شاپرزفا)راستی چرا ثبت نام نمی کنی تا بتونی از تمام امکانات سایت استفاده کنی ؟ و حتی راجبه به ارسالها نظرتو بدی یا از پستها تشکر کنی. بفرما داخل انجمن پارسیان و تو جمع ما شرکت کنپارسیان (شاپرزفا)


    [فقط کاربران انجمن قادر به دیدن لینک هستند . برای ثبت نام کلیک کنید..]
    ***************************************
    حسین
    بیشتر از آب تشنه لبیک بود.....افسوس که به جای افکارش زخم هایش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی جلوه دادند. (دکتر شریعتی)

    ****************************************
    جیرجیرک به خرس گفت دوستت دارم .خرس جواب داد: الان می خواهم بخوابم.خرس به خواب زمستانی رفت و هرگز نفهمید عمر جیرجیرک فقط سه روز است.

    پارسیان (شاپرزفا)


  7. کاربر مقابل از sina عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    elham.love2009 (Monday 3 May 2010-1)

  8. Top | #6
    پارسیان (شاپرزفا)
    sina آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    78
    نوشته ها
    125,905
    میانگین پست در روز
    47.94
    حالت من : Khejalati
    تشکر ها
    13,655
    از این کاربر 39,997 بار در 29,566 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض آموزش پيش‌ دانشگاهي‌

    آموزش پيش‌ دانشگاهي‌

    تحصيلات‌ ابتدايي‌ از سن‌ 6 سالگي‌ اغاز مي‌ شود و به‌ مدت‌ 6 سال‌ ادامه‌ دارد. در اين‌ دوره‌ دانش‌ اموزان‌ دروس‌ پايه‌ را فرا مي‌ گيرند سپس‌ دانش‌ اموزان‌ دوره‌ دبيرستان‌ را شروع‌ مي‌ كنند كه‌ خود به‌ دو دوره‌ سه‌ ساله‌ تقسيم‌ مي‌ گردد. دوره‌ اول‌ دبيرستان‌ (Middle School) سه‌ سال‌ است‌ كه‌ دانش‌ اموزان‌ علاوه‌ بر دبيرستان‌ هاي‌ عمومي‌ مي‌ توانند در دبيرستانهاي‌ فني‌ و حرفه‌ اي‌ نيز ادامه‌ تحصيل‌ دهند. دوره‌ دوم‌ دبيرستان‌ (High School) نيز سه‌ سال‌ است‌ كه‌ مشابه‌ دوره‌ اول‌ است‌ و در مجموع‌ تحصيلات‌ پيش‌ دانشگاهي‌ در كره‌ جنوبي‌ 12 سال‌ مي‌ باشد كه‌ دانش‌ اموزان‌ موفق‌ به‌ اخذ ديپلم‌ دبيرستان‌ مي‌ شوند .
    کاربر انجمن خوش اومدی پارسیان (شاپرزفا)راستی چرا ثبت نام نمی کنی تا بتونی از تمام امکانات سایت استفاده کنی ؟ و حتی راجبه به ارسالها نظرتو بدی یا از پستها تشکر کنی. بفرما داخل انجمن پارسیان و تو جمع ما شرکت کنپارسیان (شاپرزفا)


    [فقط کاربران انجمن قادر به دیدن لینک هستند . برای ثبت نام کلیک کنید..]
    ***************************************
    حسین
    بیشتر از آب تشنه لبیک بود.....افسوس که به جای افکارش زخم هایش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی جلوه دادند. (دکتر شریعتی)

    ****************************************
    جیرجیرک به خرس گفت دوستت دارم .خرس جواب داد: الان می خواهم بخوابم.خرس به خواب زمستانی رفت و هرگز نفهمید عمر جیرجیرک فقط سه روز است.

    پارسیان (شاپرزفا)


  9. Top | #7
    پارسیان (شاپرزفا)
    sina آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    78
    نوشته ها
    125,905
    میانگین پست در روز
    47.94
    حالت من : Khejalati
    تشکر ها
    13,655
    از این کاربر 39,997 بار در 29,566 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض آموزش ابتدايي

    آموزش ابتدايي

    ساختارآموزشي

    اگرچه قوانين مربوطه درسال1948تصويب شدند.آموزش ابتدايي براي كودكان تا سال 1953بواسطة تلاشهاي بازسازي پس ازجنگ كره آغاز نگرديد.قانون اساسي دربند21 قيد كرده است كه مسئوليت تمامي والدين و اولياء است كه ازيك آموزش ابتدايي براي كودكان بين 6 تا 11سال خود اطمينان حاصل كنند و نيز اين آموزش مجاني ميباشد.
    ثبت نام درمراكز آموزش ابتدايي ازسال1952افزايش چشمگيري نشان داد ودرسال1971به اوج خوديعني5ميليون نفررسيد.افزايش ثبت نام دانش آموزان درطول آن سالها برخي مدارس را به اعداد ثبت نامي ده هزار يا بيشتر كشانيد و دربرخي مدارس بيش از90 دانش آموز در يك كلاس ازدحام مي كردند.بسياري از مدارس لازم ديدند كه كلاسها را دو يا حتي سه شيفت كاري اداره كنند.ازآغازسال 1997تعداد 6623 مدرسة ابتدايي شامل 902 مدرسه منشعب ازآنها در كل كشور وجود داشت و 3782986 دانش آموز در107860كلاس جاي داده شده و 138670 معلم مسئول آموزش آنها بودند.عمدة معلمان ابتدايي فارغ التحصيلان كالجهاي آموزشي چهار ساله هستند.بند 93 قانون آموزش بيان ميدارد كه هدف آموزش ابتدايي آموزش اصول اساسي لازم براي يك زندگي مدني پربار مي باشد.بمنظور نيل به اين هدف دوره هاي اصلي براي آموزش ابتدايي به نه (9) موضوع عمده به شرح ذيل تقسيم ميشود:
    آموزش اخلاقي،زبان كره اي، مطالعات اجتماعي،رياضيات،علوم طبيعي،آموزش فيزيك، موسيقي، هنرهاي زيبا و هنرهاي عملي
    تعداد معلمين زن
    تعداد كل معلمين
    تعداد دختران ثبت نامي
    تعداد كل ثبت نامي
    تعدادمدارس
    سال
    68604
    136800
    2362050
    4868520
    6235
    1990
    -
    -
    2306271
    4758505
    6245
    1991
    -
    -
    2204629
    4560128
    6122
    1992
    76494
    142201
    2095930
    4347317
    6058
    1993
    72561
    123905
    1975372
    4110302
    5914
    1994
    73227
    123074
    1873071
    3915848
    5881
    1995
    74659
    122265
    1813066
    3810932
    5733
    1996
    کاربر انجمن خوش اومدی پارسیان (شاپرزفا)راستی چرا ثبت نام نمی کنی تا بتونی از تمام امکانات سایت استفاده کنی ؟ و حتی راجبه به ارسالها نظرتو بدی یا از پستها تشکر کنی. بفرما داخل انجمن پارسیان و تو جمع ما شرکت کنپارسیان (شاپرزفا)


    [فقط کاربران انجمن قادر به دیدن لینک هستند . برای ثبت نام کلیک کنید..]
    ***************************************
    حسین
    بیشتر از آب تشنه لبیک بود.....افسوس که به جای افکارش زخم هایش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی جلوه دادند. (دکتر شریعتی)

    ****************************************
    جیرجیرک به خرس گفت دوستت دارم .خرس جواب داد: الان می خواهم بخوابم.خرس به خواب زمستانی رفت و هرگز نفهمید عمر جیرجیرک فقط سه روز است.

    پارسیان (شاپرزفا)


  10. کاربر مقابل از sina عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    elham.love2009 (Monday 3 May 2010-1)

  11. Top | #8
    پارسیان (شاپرزفا)
    sina آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    ناظـر ســایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    78
    نوشته ها
    125,905
    میانگین پست در روز
    47.94
    حالت من : Khejalati
    تشکر ها
    13,655
    از این کاربر 39,997 بار در 29,566 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض آموزش پيش دبستاني در کره جنوبی

    آموزش پيش دبستاني

    ساختارآموزشي

    آموزش پيش مدرسه اي توسط كودكستانها ارائه ميشود.آموزش پيش از مدرسه در سيستم آموزش رسمي گنجانده نمي شود با اين وجود اهميت آن به نسبت نظام آموزش رسمي شايان توجه است.كودكستان مركزعمده جهت آموزش پيش دبستاني دركره است.ازآغازسال1997، تعداد9010 كودكستان با نامنويسي567814 كودك وجودداشته است.اين ميزان7/27 درصد كودكان پيش مدرسه اي دركره با محدوديت سني بين 3 تا 5 سال را در برميگيرد.بواسطة شماركم ثبت نام كنندگان وزارت آموزش و توسعة منابع انساني اخيراً سياستهايي را درجهت افزايش و دسترسي به آموزش كودكستاني بنيان نهاده است.
    آموزش كودكستاني با هدف فراهم آوردن محيط مناسبي براي پرورش وتكامل كودك بوسيلة فعاليتهاي جالب گوناگون و روشهاي گوناگون آموزش ايجاد شده است.
    دوره ها متشكل از5ناحية حياتي ميباشند:فيزيكي،اجتماعي،ما ي،زباني وپرسشگري اززندگي.
    تعداد معلمين زن
    تعداد كل معلمين
    تعداد دختران ثبت نامي
    تعداد كل ثبت نامي
    تعدادمدارس
    سال
    17309
    18511
    196842
    414532
    8354
    1990
    -
    -
    203772
    425535
    8421
    1991
    -
    -
    214341
    450882
    8498
    1992
    18135
    18176
    222382
    470271
    8515
    1993
    19608
    19654
    240487
    511043
    8910
    1994
    21044
    21098
    248117
    530245
    8960
    1995
    22154
    22205
    260169
    552755
    8939
    1996
    کاربر انجمن خوش اومدی پارسیان (شاپرزفا)راستی چرا ثبت نام نمی کنی تا بتونی از تمام امکانات سایت استفاده کنی ؟ و حتی راجبه به ارسالها نظرتو بدی یا از پستها تشکر کنی. بفرما داخل انجمن پارسیان و تو جمع ما شرکت کنپارسیان (شاپرزفا)


    [فقط کاربران انجمن قادر به دیدن لینک هستند . برای ثبت نام کلیک کنید..]
    ***************************************
    حسین
    بیشتر از آب تشنه لبیک بود.....افسوس که به جای افکارش زخم هایش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی جلوه دادند. (دکتر شریعتی)

    ****************************************
    جیرجیرک به خرس گفت دوستت دارم .خرس جواب داد: الان می خواهم بخوابم.خرس به خواب زمستانی رفت و هرگز نفهمید عمر جیرجیرک فقط سه روز است.

    پارسیان (شاپرزفا)


  12. کاربر مقابل از sina عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    elham.love2009 (Monday 3 May 2010-1)

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

پارسیان (شاپرزفا) مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •