لطفا قبل از ايجاد تاپيک در انجمن پارسیان ، با استفاده از کادر رو به رو جست و جو نماييد
فاکس فان دی ال دیتا
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6

موضوع: حضرت عیسی و دین مسیح

  1. Top | #1
    پارسیان (شاپرزفا)
    Mohammad آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    15
    نوشته ها
    175
    میانگین پست در روز
    0.07
    تشکر ها
    0
    از این کاربر 95 بار در 38 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض حضرت عیسی و دین مسیح

    حضرت عیسی(ع)




    ادوار نبوت: دوره پنجم نبوت

    القاب:مسیح،روح ا...

    معنای اسم:عیسی در زبان عبری به معنی نجات دهنده است.

    مادر:مریم(ع)

    تاریخ ولادت:۵۵۸۵ سال بعد از هبوط آدم.

    مدت عمر:۳۳ سال

    بعثت:در فلسطین مبعوث شد.

    محل دفن: ان حضرت به اسمان عروج نمود.

    نسب مادر ان حضرت:مریم دختر عمران بن ماتان بودو ماتان به ۲۷ پدر نیز به یهود بن یعقوب بن اسحاق بن ابراهیم خلیل ا... می رسد.

    مختصری از زند گینامه

    حضرت عیسی (ع) از پیامبران اولوالعزم می باشد که نام و سرگذشتش در قران ذکر شده است خداوند متعال با قدرت لا یزال خود وی را بدون پدر در رحم مادرش مریم، که در زهد و چاکدامنی شهرت بسیار داشت، قرار داد. پس از تولد در گهواره لب به سخن گشود و فرمود: من بنده خدا هستم و خداوند به من کتاب داده و مرا به پیامبری برگزیده است حضرت عیسی با پشتکار دین الهی را تبلیغ می نمود او به هر شهر و دیاری که می رسید بیماران،کران و کوران را شفا می داد. ولی جمعی از یهودیان متعصب، با وی سخت دشمنی کردند و تصمیم گرفتند. با کمک پادشاه وقت او را به صلیب بکشند اما ان حضرت به امر خداوند به اسمانها عروج نمود و شخص دیگری را که به قدرت خداوند شبیه ان حضرت گردید به جای ایشان به صلیب کشیدند.

    فهرست سورههایی که در ان نام عیسی یا مسیح یا ابن مریم ذکر شده:

    بقره- ال عمران- نساء- مایده- انعام- توبه- مریم- مومنون- احزاب- شوری- زخرف- حدید- صف

  2. کاربر مقابل از Mohammad عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    amir4802 (Wednesday 6 October 2010-1)

  3. Top | #2
    پارسیان (شاپرزفا)
    Mohammad آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    15
    نوشته ها
    175
    میانگین پست در روز
    0.07
    تشکر ها
    0
    از این کاربر 95 بار در 38 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض

    پند های حضرت عیسی (ع)



    حضرت عیسی (ع) از هر فرصتی برای پند آموزی به حواریون پیرامون خود و مردم عادی بهره می برد تا توجه آنها را به امور مهمی جلب کند که تا آن زمان از آن غافل گشته بودند .

    برای مثال به چند نمونه از این پند ها اشاره می کنیم :

    1 0 پند آموزی عملی به حواریون

    در بعضی کتابهای تاریخی نقل شده است که روزی حضرت عیسی (ع) با گروهی از حواریون به سوی شهری در حرکت بودند . در نزدیکی آن شهر گنجی ظاهر شد. حواریون به طمع افتادند و به قصد حیازت گنج از ادامه همراهی با حضرت مسیح سرباز زدند. عیسی (ع) به آنان فرمود : این گنج جز رنج و مشقت ثمره ای ندارد اما من در این شهر گنج بی رنجی سراغ دارم که به سوی آن می روم. حضرت وارد شهر شد و پسرک یتیم خارکشی را مورد تفقد و عنایت قرار داد آنچنانکه در عرض سه روز آن پسر از حضیض خارکشی به اوج پادشاهی آن شهر رسید . در پایان روز سوم که حضرت عیسی (ع) برای خداحافظی نزد آن تازه پادشاه رفت او از تخت پادشاهی پایین آمد و به عیسی (ع) عرض کرد : پرسشی برایم پیش آمده که خواب و راحت را از من گرفته است ؟ گفت : در این اندیشه ام تو که قادری در عرض سه روز مرا از حضیض خارکشی به اوج پادشاهی برسانی چرا خود به آن جامه های کهنه قناعت کرده ای و خدم و حشمی نداری ؟

    حضرت فرمود : فرزندم این نیت های فانی دنیوی در نظر کسی ارزش دارد که از لذت های جاودان اخروی بیخبر باشد کسی پادشاهی ظاهری را اختیار می کند که لذت پادشاهی معنوی را نچشیده باشد.

    همان کسی که تو اکنون به جای او بر این تخت پادشاهی نشسته ای اینک زیر خاک خفته است و کسی از او یاد نمی کند . پس همین یک مورد برای عبرت گرفتن کافی است. دولتی که به مذلت و فراموش شدن می انجامد به چه کار می آید ؟

    هنگامیکه سخنان حضرت عیسی(ع) به پایان رسید پادشاه جوان دوباره دست به دامان ایشان شد و گفت ای بزرگوار آنچه را گفتی فهمیدم و شبهه ام زدوده شد ولی پرسش و ابهام محکم تری برایم پیش آمد . عیسی (ع) فرمود : چه پرسشی عرض کرد با اطمینانی که نسبت به شما دارم گمان ندارم که در آشنایی با کسی خیانت کنی و آنچه را حق نصیحت و نیکو خواهی او باشد فرو گذاری . شما که بر من و مادرم منت گذاشتی و به خانه ما آمدی سزاوار نبود چیزی را که اصیل و باقی است از من دریغ ورزی و مرا در رسیدن به امر فانی و ناچیز یاری رسانید و از سلطنت جاوید و لذت حقیقی محروم گردانید.

    عیسی (ع) فرمود : می خواستم تو را بیازمایم و ببینم آیا شایسته آن مرتبه های عالی هستی یا نه ؟ و آیا پس از ادراک این همه لذتهای فانی برای ادراک لذتهای باقی آنها را ترک می کنی یا نه ؟

    اکنون اگر اینها را ترک کنی هم پاداش بزرگ نصیب تو خواهد شد و هم حجتی خواهد بود برای آنان که زخارف باطل دنیا را مانع سعادت کامل آخرت می دانند.

    جوان با شنیدن این سخنان جامه های زیبا و زیور های گرانبها را به دور افکند از تخت پادشاهی پایین آمد و در راه دستیابی به پادشاهی معنوی گام نهاد. عیسی بن مریم (ع) او را نزد حوارییون آورد و گفت : آن گنجی که من در پی آن بودم این در یتیم است در عرض سه روز او را از خوارکشی به پادشاهی رساندم ولی او به همه آن مقامهای ظاهری پشت پا زد و در راه اطاعت از من گام نهاد .

    شما پس از سالهای دراز پیروی از من به این گنج پر رنج فریفته شدید و از من دست برداشتید و مرا تنها گذاشتید . گفته اند فرزند آن پیرزن که حضرت عیسی (ع) او را پس از مردن برای مدت بیست سال دیگر زنده کرد همین جوان بود . آن جوان بعد ها از بزرگان دین گشت و گروه بسیاری به برکت او به راه حق هدایت شدند.



    2. دلیل از بین رفتن شادابی چهره

    از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که فرمود برادرم حضرت عیسی (ع) وارد شهری شد دید مرد و زنی با یکدیگر نزاع می کنند عیسی (ع) پرسید : چرا دعوا می کنید ؟ مرد گفت : ای پیغمبر خدا این زن من است و بسیار زن خوبی است ولی من او را دوست ندارم و می خواهم از او جدا شوم . عیسی (ع) فرمود چرا می خواهی از او جدا شوی و چرا او را دوست نمیداری ؟ مرد گفت صورت او کهنه شده و طراوتی ندارد بی آنکه پیر شده باشد . حضرت عیسی (ع) به آن زن فرمود : دوست داری طراوت و تازگی صورت تو بر گردد ؟ عرض کرد بلی فرمود : وقتی چیزی می خوری کمتر از قدر سیری بخور چون هنگامیکه غذا در سینه ( معده) زیاد شود می جوشد و روح را کهنه می کند و تازگی آن را از بین می برد .

    آن زن به دستور حضرت عیسی عمل کرد پس از آن شادابی چهره اش برگشت و محبوب شوهر خود گردید .

    3 . زیبایی پدیده ها

    در روایتی نقل شده است : روزی حضرت عیسی (ع) با حوارییون از راهی گذر می کردند ناگاه به مردار گندیده سگی رسیدند حوارییون گفتند چقدر این سگ بوی بدی دارد و متعفن است . حضرت عیسی (ع) فرمود : این سگ چه دندانهای سفید و خوش آیندی دارد . ایشان با این سخن به حوارییون آموختند که در کنار بدی خوبی را نیز می توان دید.

    4. اثر محبت دنیا

    در روایت دیگری نقل شده است روزی حضرت عیسی (ع) نشسته بود و به پیرمردی می نگریست که بیل در دست با كوشش بسیار زمین را برای کشت و کار می کند . آن حضرت عرض کرد خداوندا طول امل را از او بردار چون دعای آن حضرت مستجاب شد پیرمرد بیل را به زمین انداخت و خوابید. عیسی (ع) دوباره دعا کرد خداوندا طول امل را به او برگردان.

    پیرمرد همان ساعت برخاست بیل را به دست گرفت و به کار پرداخت . حضرت عیسی (ع) از او پرسید چرا بیل را انداختی و دوباره آن را برداشتی گفت : در میانه کار به ذهنم رسید تا کی می خواهی کار کنی به این مرتبه از پیری رسیده ای و نمی دانی که از عمر تو چه مقدار باقی خواهد بود پس بیل را انداختم و خوابیدم . اما دوباره به ذهنم رسید تا زنده ایم معیشتی می خواهیم . پس برخواستم و به کار پرداختم .

    5 . ویژگیهای هم نشین

    به سند معتبر از نبی اکرم (ص) نقل شده است : حوارییون به عیسی بن مریم (ع) عرض کردند : ای روح الله با چه کسی هم نشینی کنیم ؟

    فرمود با کسی بنشینید که دیدار او خدا را به یاد شما آورد و گفتار او بر آگاهی شما بیافزاید و عمل او شما را به آخرت علاقه مند کند .

    6. اثر فرزند صالح در آخرت

    نبی اکرم (ص) فرمود : روزی حضرت عیسی (ع) از کنار قبری گذشت که صاحب آن را عذاب می کردند سال بعد از کنار همان قبر گذشت ولی دیگر صاحب آن را عذاب نمی کردند . عیسی (ع) به خداوند عرض کرد : خداوندا سال پیش از کنار این قبر گذشتم صاحبش را عذاب می کردند ولی امسال عذاب برداشته شده بود سبب این امر چیست ؟ به آن حضرت وحی رسید ای روح الله صاحب این قبر فرزندی داشت چون به سن بلوغ رسید صالح شد و راهی از راههای موحدان را برای ایشان اصلاح کرد که عبورشان از آن آسان باشد همچنین یتیمی را نزد خود جای داد پس او را برای آنچه فرزند او کرد آمرزیدم .

    7 . اثر بد گویی

    نبی اکرم (ص) فرمود : روزی عیسی (ع) به یحیی گفت اگر کسی در حق تو صفت بدی را بگوید که در تو باشد بدان آن گناهی است که به یاد تو آورده است . پس از آن گناه توبه و استغفار کن اگر هم در حق تو گناهی را که در تو نباشد بگویند بدان آن حسنه ای است که برای تو نوشته شده است . بی آنکه رنج و سختی بکشی .

    8. فرجام دنیاخواهی

    روزی حضرت عیسی (ع) برای انجام کاری رهسپار محلی گردید سه تن از اصحابش نیز با او هم سفر شدند در میانه راه به سه خشت طلا رسیدند که بر سر راه افتاده بود . حضرت به اصحاب خود گفت : این طلاها مردم را خواهد کشت . همین که کمی پیشتر رفتند یکی از اصحاب پیش آمد و عذر خواست و گفت که کاری دارد و مرخص شود و برگردد چند گامی دیگر که رفتند دومی و سومی نیز همین بهانه را آوردند و جدا شدند .

    هر سه برگشتند تا خشتهای طلا را بردارند دو نفر از آنها به سومی گفتند تا ما اینها را جمع می کنیم تو برو و طعامی برای همه ما بخر و بیار . او رفت و غذایی خرید آنگاه زهری درون آن ریخت تا آن دو نفر را بکشت و خود همه طلاها را فرا چنگ آورد . از سوی دیگر آن دو نیز با یکدیگر نقشه کشیدند که چون او باز گشت او را بکشند و خود طلاها را تصاحب کنند وقتی او برگشت آن دو نفر برخواستند و او را کشتند سپس از طعامی که وی آورده بود خوردند و هر دو مردند. هنگامي كه حضرت عيسي (ع) از كار خود برگشت، ديد هرسه مرده اند. آنان را به امر خدا زنده کرد و گفت نگفتم که این خشت ها مردمان بسیاری را خواهد کشت ؟

    ورام ابن ابی فراس می گوید : عیسی (ع) به حوارییون فرمود : ای گروه حوارییون من دنیا را برای شما به رو بر زمین انداختم و شما را از دنیا جدا کردم پس چنان نباشد که پس از من دوباره او را از زمین بلند کنید و به آن علاقه مند گردید زیرا از پستی دنیاست که خدا را در آن نافرمانی کنند و معصیت خداوند در آن انجام شود و از پستی دنیاست که آخرت جز با واگذاردن آن به دست نیاید . پس دنیا را گذرگاه بدانید و آن را بازسازی نکنید و بدانید که اصل و ریشه هر خطائی محبت و دوستی دنیا است و چه بسا شهوتی که برای صاحبش اندوهی دراز به بار آورد.



    9. مقایسه کار برای دنیا و کار برای آخرت

    از امام صادق ( ع) روایت شده است عیسی بن مریم به اصحاب خود فرمود برای دنیا کار می کنید در صورتی که بدون کار و عمل در دنیا روزی می خورید و برای آخرت کار نمی کنید با این که در آنجا جز از راه کار و عمل روزی ندارید .

    10. پند آموزی به دانشمندان بدکار

    وای بر شما ای دانشمندان بدکار مزد می گیرید ولی کاری انجام نمی دهید . نزدیک است که کار فرما کار خود را بخواهد و زود است که شما از این دنیا به تاریکی قبر بروید .

    11. دنیا

    امام سجاد (ع) فرمود : عیسی بن مریم (ع) به حواریون فرمود: جز این نیست که دنیا مانند پل است پس از آن بگذرید و به آبادانی آن نپردازید .

    12 . بیان حال دنیا پرستان

    امام رضا (ع) فرمود عیسی بن مریم (ع) به حواریون گفت ای بنی اسرائیل هنگامی که دین شما سالم بود بر دنیای از دست رفته خود تاسف نخورید . دنیا پرستان هنگامی که دنیایشان سالم است برای آن چه از دینشان رفته است تاسف نمی خورند .



    13 . یاد آوری مرگ

    حضرت عیسی مسیح (ع) به یاران خود فرمود :

    به حق و راستی می گویم اگر دل های خود را با یاد مرگ نرم نکنید و به دشواری عبادت آن را هموار نسازید سنگین و سرکش می شود . خانه تاریک را چه سود می بخشد چراغی که در بامش روشن کنند در حالی که میان خانه تاریک و وحشتناک باشد . به همین ترتیب نور علمی که از دهان های شما بیرون آید و دلهای شما از آن بی بهره باشد به شما سودی نمی رساند پس بشتابید و در خانه های تاریک خود چراغ بر افروزید دل های سنگین و تیره خود را به نور حکمت روشن گردانید پیش از آن که زنگ گناهان بر آن ها بنشیند و از سنگ سخت تر شود چگونه می تواند بارهای سنگین بر دارد کسی که در بر داشتن آن ها از مردم یاری نجوید ؟ چگونه از گناهان سبک می شود کسی که آمرزش آنها را از خداوند نخواهد ؟

    چگونه پاکیزه می شود جامه کسی که آن را بپوشد و نشوید ! چگونه از گناهان پاک می شود کسی که آن ها را به حسنات تکفیر نکند ! چگونه از غرق شدن نجات می یابد کسی که از دریا بدون کشتی گذر کند چگونه از فتنه های دنیا رهایی می یابد کسی که در عبادت نکوشد چگونه مسافر بی راهنما به منزل می رسد چگونه به بهشت می رسد کسی که مسائل دین خود را نداند ؟

    چگونه به خشنودی خدا می رسد کسی که فرمانبرداری او نکند چگونه عیب روی خود را می بیند کسی که در آیینه نظر نکند چگونه دوستی با دوست خود را کامل می گرداند کسی که بعضی از آن چه را نزد خود دارد در راه او ندهد چگونه محبت پروردگارش را کامل می گرداند کسی که بعضی از آن چه را خدا روزی او قرار داده است به خدا قرض ندهد !

    به راستی همان گونه که اگر کشتی در دریا غرق شود به دریا زیانی نمی رساند گناهان شما نیز از بزرگی خدا چیزی نمی کاهد و به او زیانی نمی رساند بلکه به خود زیان می رسانید همان گونه که نور آفتاب با استفاده ی مردم کاهش نمی یابد و همه از آن بهره می برند هر اندازه به بندگان خود بدهد از خزانه خدا چیزی کاسته نمی شود شما به روزی او زندگی می کنید و هر که شکر نعمت او کند خداوند نعمتش را افزون می گرداند .

    14 . روز رستاخیز

    امام صادق (ع) فرمود عیسی (ع) به اصحاب خود فرمود :

    ای فرزندان آدم از دنیا به سوی خود بگریزید و دل هایتان را از آن بردارید زیرا شما شایسته آن نیستید و دنیا نیز شایسته شما نیست شما در آن نخواهید ماند و دنیا برای شما پایدار نمی ماند دنیایی است پر فریب و پر ماجرا فریب خورده کسی است که مغرور آن گردد و زیان کار کسی است که به آن دل ببندد و هلاک شونده کسی است که آن را دوست بدارد و بخواهد به درگاه آفریدگار خود توبه کنيد و از پروردگار بترسید، واهمه کنید از روزی که پدر مجازات پسر را نکشد و فرزندی به جای پدر مجازات نشود .

    پدرانتان کجا هستند ؟ مادرانتان کجایند ؟ خواهران و برادرانتان کجایند ؟ فرزندانتان کجایند ؟ آنان را خواندند آنان نیز اجابت کردند و این جهان را بدرود گفتند با مردگان همنشین گشتند و در شمار هالکان در آمدند و از دنیا رفتند از دوستان جدا شدند و به آن چه از پیش فرستادند نیازمند گردیدند و از آن چه به جای نهادند بی نیاز گشتند تا به چه کسی پند داده شوید ؟ و تا چند جلوگیری شوید ولی خودداری نکنید و در بی خبری و سرگرمی باشید چرا از کسی که شما را آفریده است شرم ندارید با این که او نافرمان خود را به دوزخ تهدید کرده است و شما تاب آن را ندارید و فرمانبردارش را وعده بهشت و زندگی در فردوس اعلا داده است پس شما در رسیدن به بهشت با یکدیگر رقابت کنید و از بهشتیان باشید و نسبت به خود انصاف دهید و با ناتوانان و نیازمندان مهربان باشید از روی اخلاص به درگاه خدا توبه آرید بندگانی نیکوکار باشید نه پادشاهی ستمکار و فراعنه ای سرکش که در برابر خدایی که آنان را به مرگ در بند کرده است سر کشی می ورزند او جبار جباران پروردگار زمین و آسمان معبود پیشینیان و آیندگان و فرمانروای روز جزا سخت کیفر و دارای عذاب دردناکی است هیچ ستمکاری از دست وی در نرود و چیزی از او فوت نشود هیچ چیز بر وی نهان نماند و چیزی از او نهفته نگردد دانش وی همه چیز را شمارش کرده و به جایگاهش فرود آورد بهشت باشد یا دوزخ .

    ای آدمی زاده ي ناتوان به کجا می گریزی از کسی که در تاریکی شب و روشنی روزت،تو را می جوید و در هر حالی از حالت ها تو را می طلبد؟ به خوبی تبلیغ کرد هر که پند داد و رستگار گردید و هر که پند گرفت .

    شیخ مفید در کتاب اختصاص از امام صادق روایت کرده است عیسی بن مریم (ع) فرمود من بیماران را مداوا کردم و به اذن خدا ایشان را شفا دادم . کور مادر زاد و شخص برص دار به اذن خدا بهبودی دادم و مردگان را زنده کردم ولی شخص احمق را نتوانستم اصلاح و درمان کنم

    به آن حضرت گفتند : احمق کیست فرمود شخص خود پسند و خود رای کسی که هر فضیلت و بر تری را برای خود می بیند نه برای دیگران و همه جا حق را به خود می دهد نه دیگران این است احمقی که بهبودی و مداوایش ممکن نیست .

    15 . ترک شهوت

    حضرت عیسی (ع) فرمود خوشا به حال کسی که ترک کند شهوت حاضری را برای ثوابی که به او وعده کرده اند و ندیده است .

    16 . ویژگی های مال

    عیسی بن مریم (ع) فرمود:«سه ویژگی در مال است: یا از راه حرام کسب می کند که عقاب دارد یا از حلال کسب و در غیر جایگاه مصرفش، خرج می کند که آن نیز عقاب دارد. يا این که از حلال کسب و در جایگاه مصرفش خرج می کند که اصلاح مال، او را به عبادت پروردگارش مشغول می سازد».

  4. Top | #3
    پارسیان (شاپرزفا)
    Mohammad آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    15
    نوشته ها
    175
    میانگین پست در روز
    0.07
    تشکر ها
    0
    از این کاربر 95 بار در 38 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض

    مسيح در قرآن

    بیشتر مردم سعی کرده اند کشف کنند که واقعاً حضرت عیسی که بوده و با لین که مسائل بسیاری به دست آورده اند اما در باره وی معلومات و اطلاعات ناچیزی دارند .

    در باره تعلیمات و بخشی از کارهای او شواهد محدودی وجود دارد ولی درباره این که او عملاً و لحظه به لحظه چگونه زندگی کرده و روابط روزمره او با مردم چگونه بوده دانش اندکی به دست آمده است .

    مسلم است تصاویری که جمعی در باره این که عیسی که بوده و چه کرده ارائه داده اند چیزهای تحریف شده ای هستند اگر چه حقایقی هم در میان آن ها به چشم می خورد اما اساس همه آنها همان چهار انجیل رسمی است که نه تنها قرن ها دستخوش تحریف و سانسور شده بلکه گزارش مستقیم هم نیستند نخستین انجیل همان انجیل مر قس است که در حدود 60 تا 75 بعد از میلاد نوشته شده است او همشیره زاده بر نا بای قدیس بود متی هم یک مامور مالیاتی بود او کارمند پایین رتبه ای بود که هرگز با حضرت عیسی مسافرتی به اطراف نکرده بود انجیل نقا خیلی بعد نوشته شده و در حقیقت ماخذ آن همان ماخذ انجیل های مرقس و متی است کوقا طبیب پولس بوده و همچون خود پولس هرگز عیسی را ندیده بود انجیل یوحنا از منابع مختلفی است و در حدود صد بعد از میلاد نوشته شده است اما نباید با یو حنای دیگری که خود یکی از شاگردان بوده اشتباه شود برای مدت دو قرن مناقشه داغی وجود داشت که آیا انجیل باید به عنوان یک گزارش واقعی از زندگی حضرت عیسی پذیرفته بشود و آیا انجیل باید در ردیف کتب مقدس قرار بگیرد یا نه ؟کشف کتیبه های بحر المیت نور تازه ای بر چهره جامعه ای که عیسی در آن ولایت یافته بود افکند انجیل بر نابا زندگی عیسی را بسیار وسیع تر از سایر اناجیل تحت پوشش قرار می دهد قرآن و احادیث اسلامی چهره تاریخی عیسی را بهتر آشکار می سازند .

    آن چه از مسیح می دانیم :

    ما می دانیم که عیسی ـ در معنی حقیقی کلمه ـ فرزند خدا نبوده بلکه همچون ابراهیم و موسی که قبل از وی می زیسته اند و حضرت محمد (ص) که بعد از وی می زیسته رسولی بود که مانند هر بشری غذا می خورده و به بازار می رفته است .

    ما می دانیم که او خودش را در گیر مبارزه با کسانی کرده که شهواتشان با تعالیم وی در تضاد بوده است این ها نه رهنمود هایی که او از طریق وحی در یافت کرده پذیرفته اند و نه به حقانیت آن ها پی برده اند به علاوه به خاطر مصلحت قدرتمندان و ثروتمندان و شهرت طلبی راه تجاهل را انتخاب کرده اند .

    ما می دانیم که زندگی حضرت عیسی در روی زمین یک بخش مهم تاریخ یهود را فرا گرفته و برای فهم تاریخ زندگی وی از مطالعه تاریخ یهود گریزی نیست او طی دوران زندگیش به بازسازی و اصلاح تعالیم اصلی حضرت موسی که به مرور زمان دستخوش تحریف و تغییر شده بود پرداخت .

    در نهایت ما می دانیم که شخصی که به دار آویخته شد عیسی نبود بلکه شبیه عیسی بود .

    قرآن و اناجیل

    تاریخ واقعی تولد حضرت عیسی معلوم نیست مطابق انجیل لوقا این تاریخ به آماری بر می گردد که در سال ششم میلادی گرفته شده است همچنین گفته شده است که او در دوران سلطنت هرد که شش سال قبل از میلاد مرده متولد شده است اما وینسنت تایلور به این نتیجه رسیده است که تاریخ تولدش می تواند در حدود هشت سال قبل از میلاد باشد در آن سال همزمان با انتشار اخبار ولادت واقعی یا خیالی عیسی هرد فرمان داد که باید همه کودکانی که که روزانه در بیت النحم به دنیا می آیند سر بریده شوند و بنا بر این واضح است که ولادت وی بر مرگ هرد تقدم دارد حتی اگر ما انجیل لقا را هم تبعیت کنیم اختلاف میان دو جمله از همان انجیل در حدود ده سال است بیشتر مفسران معتقدند که دومین جمله اشاره دارد به این که او در سال چهارم قبل از میلاد متولد شده است .

    انعقاد نطفه وتولد معجزه اسای حضرت عیسی موضوع بحثهای بسیاری بوده است بعضی معتقد ند که او چیزی بیشتر از جسم و خون پسر یوسف نبود در حالی که دیگران به حاملگی معصو مانه ای معتقدند و به همین جهت اظهار می دارند که عیسی پسر خداست اما مطلبی که باقی می ماند این است که آ یا این عبارت باید به معنی حقیقی گرفته شود یا به معنی مجازی ؟

    انجیل لوقا می گوید جبرئیل ملک از جانب خداوند بر دوشیزه ای که نامش مریم بود نازل شد فرشته نزد او آ مد وگفت سلام تو زنی هستی که فوق العاده مورد لطف و احسان میباشی هنگامی که مریم او را دید ترس وجودش را فرا گرفته و فکر می کرد که این چگونه سلام ودرودی می تواند باشد فرشته به او گفت مریم نترس زیرا تو مورد لطف و احسان خداوند واقع شده ای و بنگر که در بطن خود آبستن می شوی و دور از انظار فرزندی به دنیا می آوری که نامش عیسی است مریم به فرشته گفت این چگونه ممکن است در حالی که من مردی را نمی شناسم فرشته پاسخ داد که در پیشگاه خداوند هیچ چیزی غیر ممکن نیست مریم گفت کنیز خدا را بنگر باید وضعیت من بر طبق این کلمه باشد و فرشته از او دور شد .

    همین حادثه در قرآن مجید این گونه شرح داده شده است به یاد آور هنگامی که فرشتگان گفتند ای مریم خداوند تو را بر گزیده و تطهیر کرده و ترا بر زنان مردم جهان بر گزیده است ... ای مریم خداوند تو را مژده می دهد به کلمه از خویش که نامش مسیح عیسی بن مریم است و در دنیا و آخرت و جاهت یافته و از مقربان است ...

    مریم گفت چگونه برای من فرزندی است در حالی که بشری مرا حس نکرده است گفت این گونه است که خداوند هر چه را که بخواهد خلق می کند هنگامی که امری را حتمیت ببخشد به او می گوید باش و او می شود .

    مرقس و یوحنا در باره ولادت حضرت موسی ساکت اند متی به طور غیر جدی به آن اشاره می کند از آن طرف نوقا خودش را با دادن یک دودمان بشری به وی مخالف جلوه می دهد در حالی که مرقس و یوحنا متذکر چنین مطلبی نمی شوند .

    متی میان حضرت آدم و حضرت عیسی بیست و شش واسطه قرار می دهد و لوقا در این لیست چهل و در نام می دهد بنابر این میان این دو شانزده واسطه اختلاف است اگر ما چهل سال را به عنوان میانگین سن یک انسان بپذیریم میان این دو انجیل ششصدو چهل سال به لحاظ فاصله زمانی میان آدم تا عیسی اختلاف است در قرآن مجید چندین تناقضاتی در باره انعقاد نطفه حضرت عیسی و ولادت معجزه آسای وی وجود ندارد قرآن قاطعانه الو هیت عیسی را مردود می شمارد چنانکه در شرح مختصر حوادثی که بعد از ولادت وی اتفاق افتاده چنین آمده است طفل را در حالی که با خود حمل می کرد نزد قوم آورد گفتند ای مریم چیز شگفت انگیزی آورده ای ای خواهر هارون پدرت مرد بدی نبود و مادرت زن بد کاره ای نبود مریم به طفل اشاره کرد ( که با او تکلم کنید ) گفتند چگونه با کسی تکلم کنیم که کودکی است در گهواره ؟ طفل گفت من بنده خدایم که به من کتاب داده و مرا پیامبر ساخته و مرا هر جا که باشم مبارک گردانید و مرا تا زنده ام به نماز و ذکات و نیکی به مادرم سفارش فرموده و مرا ستمکاری بد بخت نساخته سلام بر من در آن روزی که متولد شدم و روزی که بمیرم و روزی که زنده مبعوث شوم این است عیس بن مریم همان سخن حقی که ممدوح من است و مردم در باره او شک می کنند شایسته خدا نیست که فرزندی بگیرد او منزه است هر گاه امری را حتمیت ببخشد به او می گوید باش و او می شود .

    پیدایش حضرت آدم بزرگترین واقعه بود زیرا او بدون پدر و مادر به وجود آمد .

    پیدایش حوا نیز واقعه ای بزرگ بود بزررگ تر از واقعه حضرت عیسی زیرا او بدون مادر به دنیا آمد قرآن مجید می گوید ان مثل عیسی عند الله کمثل ادم خلقه من تراب ثم قال له کن فیکون ( آل مثل عیسی در پیشگاه خداوند مانند مثل آدم است که او را خاک آفریده سپس به او گفت باش و او هستی یافت )

    بهترین ماخذ

    بهترین و دقیق ترین و کامل ترین منبع در باره حضرت عیسی قرآن است این کتاب آسمانی که بر آخرین پیامبر خدا نازل شده است مارا در جریان جنبه های مختلفی از زندگی حضرت عیسی قرار می دهد و در این ارتباط نکاتی مطرح می کند که برای اکثر پیروان او ناشناخته و مجهول است قرآن ضمن ترسیم دقیق مسیر زندگی عیسی که خود از پیام آوران راستین اسلام و از بشارت دهندگان بعثت آخرین پیامبر است بر عشق و احترام ما نسبت به پیامبری که خدا او را روح خود نامیده است می افزاید .

    قرآن مجید آن چه را برای آگاهی از زندگی و تعالیم مسیح مهم است به ما می گوید و نقش پیامبرانه او را در دیدگاه گسترده ای به ما نشان می دهد هیچ منبع تاریخی و دینی وجود ندارد که بتواند همچون قرآن مجید حتی گوشه ای از زندگانی خلیل را به انسان های طالب و عاشق نشان دهد .

    اصولاً سبک قرآن مجید که همواره درباره زندگی انسان هایی که مظهر و سمبل توحید و تعبد و اخلاص یا مبدا طغیان و استکبار و استضعاف بوده اند مسایل و مطالبی را مطرح می کند که از لحاظ تربیتی و سازندگی اثر نیک داشته و به همین جهت بر خلاف کتب تاریخی از تاریخ تولد و مرگ و زادگاه و محل مرگ و محل دفن و غیره سخن نمی گوید در باره حضرت عیسی نیز کتاب آسمانی به همان روش عمومی خود سخن می گوید و نکات آموزنده و و آگاهی بخش زندگی او را مطرح می کند و آفرینش آدم تلقی و از آن به عنوان معجزه ای یاد می کند و چنین می گوید ان مثل عیسی عند الله کمثل آدم ( مثل عیسی نزد خدا مانند ( مثل) آدم است .

    از نظر قرآن آفرینش عیسی با آفرینش انسان ها ی دیگر متفاوت است بکرزایی یک مادر از پدیده های استثنایی تاریخ بشریت است و تا آن جا که ما اطلاع داریم جز در مورد عیسی اتفاق نیفتاده است .

    قرآن در این باره تعبیری بس زیبا به کار برده می فرماید انما المسیح عیسی بن مریم رسول الله و کلمه القیها الی مریم .

    جز این نیست که مسیح عیسی بن مریم پیامبر خدا و کلمه است که به مریم القا کرده است مادر عیسی از زنان بر جسته تاریخ است او از حیث بکرزایی منحصر به فرد است .

    اما از لحاظ تقوا و قداست بی نظیر نیست بلکه کم نظیر است مادرانی همچون ساره ، هاجر ، مادر موسی ، خدیجه کبری نظایر اویند اما هیچ یک از آن ها به حضرت صدیقه (ع) نمی رسند از تعبیرات قرآن استفاده می شود که او نیز مانند اقران خود مرتبط با عالم غیب و محدثه است قرآن از قول رسول یا فرشته ای که بر مریم نازلف شده به او می گوید : ان الله یبشرک بکلمه منه اسمه المسیح عیسی بن مریم ( خداوند تو را به کلمه ای از خود به نام مسیح عیسی بن مریم مژده میدهد مسیح قرآن ادامه دهنده و استمرار بخش رسالت پیامبران پیشین و مکمل جهانبینی و ایدوئولژی آن ها است او مانند همه آن ها دارای معجزاتی است و امروز نه تنها معجزه او بلکه معجزه همه پیامبران بیش از او به وسیله قران که خود معجزه جاویدان اسلام است ثابت می شود .

    بر حسب آیه 110 سوره مائده خداوند به عیسی دستور می دهد که به یاد نعمت هایی باشد که خداوند به او و مادرش عطا کرده است این نعمت ها از این قرارند :

    1- تایید به وسیله موجود یا فرشته بزرگوار و والامقامی به نام روح القدس

    2- تکلم با مردم در گهواره و در دوران طفولیت

    3- تعلیم کتاب و حکمت و تورات و انجیل

    4- ساختن مرغ از خاک و دمیدن در ان و زنده شدن آن به اذن خداوند

    5- شفای کور مادر زاد و مبتدا به پیسی به اذن خداوند

    6- بیرون آوردن و زنده کردن مردگان به اذن خداوند

    7- باز داشتن بنی اسرائیل از آزار او که عده ای از آن ها در برابر معجزات و بینات او به راه کفر رفتند و کارهای او را سحر و ساحری تلقی کردند این ها شئوناتی است که یک پیغمبر خدا باید دارا باشد مسلماً انجیل کنونی نتوانسته است چهره واقعی عیسی را ترسیم کند به خصوص که اناجیل مختلف بعد از وی و به دست افراد مختلف و در از منه طولانی نگاشته شده و با انجیلی که بر آن بزرگوار نازل شده کم ارتباط است قرآن بیانگر معیار ها و مقیاس های رهبری و رسالت و الوالعزمی حضرت عیسی است ولی انجیل یا اناجیل به هیچ وجه معیار و مقیاس درستی به دست نمی دهند سرنوشت عیسی به سرنوشت همه پیامبران گره خورده است آنها از مستکبران زمان جز تکذیب پاسخی نمی شنیدند و از شمشیر کین آن ها در امان نبودند.

    قرآن ضمن بیان مقامات و مراتب و درجات حضرت ابراهیم خاطر نشان می کند که به او اسحاق و یعقوب و داوود و سلیمان و ایوب و یوسف و و موسی و هارون بخشیده و نیکوکاران را این گونه پاداش می دهد سپس می گوید و نیز به ابراهیم بخشیدم زکریا و یحیی و عیسی و الیاس که همگی از صالحانند و نیز اسمائیل و الیسعو یونس و لوط را و همه را بر جهانیان برتری بخشیدیم .

    این سلسله و این سلاله پاک که عیسی یکی از حلقات گرامی آن است تا پیامبر اسلام در قالب رسالت و امامت ادامه می یابد سپس تا امام دوازدهم و تنها با مقام مسند امامت استمرار پیدا می کند این جاست که می بینیم قرآن در معرفی مفام عیسی به گونه ای حرکت می کند که او را از گذشته و آینده جدا نکند و او را در خط مستمری قرار دهد که از گذشته های دور آغاز شده و تا قیامت دوام دارد .

    فرزند مریم نه فرزند خدا

    قرآن مجید در 23 مورد مسیح یا عیسی را به عنوان فرزند مریم یاد کرده و این جوابی است قاطع و محکم و دندان شکن به آن هایی که مصرانه این پیامبر خدا را به غلط فرزند خدا خوانده اند .

    از دیدگاه قرآن چنین مردمی کافرند و همه لوازم و آثار کفر را با خود به همراه دارند و بار هر گونه زور و وبالی را باید به دوش بکشد و این باره می فرماید یهود گفتند عزیز پسر خداست .

    مسیحیان گفتند مسیح پسر خداست این است سخن آن ها به دهانهایشان که با سخن کافران پیشین مشابهت دارند خداوند آن ها را بکشد که چگونه از حق باطل کشانده می شوند .

    از این آیه می شود که یهودیان و مسیحیان از آیین وحی منحرف شدند و در دام عقاید بت پرستان و کافران سلف گرفتار آمدند .

    بعضی از محققان عصر تلاش کرده اند که محتوای عهدین را با عقاید بوداییان بر هماییان تطبیق کنند آن ها به این نتیجه رسیده اند که هدف عهدین و بسیاری از داستان های اناجیل چیزی جز میرائی از بو دائیان و بت پرستان نیست این جاست که مرز جمله یضاهوون قول الذین کفروا من قبل و اشارت اعجاز آمیزان به دست می آید .

    عیسی در رحم مریم پرورش یافته و همچون کودکان دیگر از مادر ولادت یافته و دوران شیر خوارگی و گهواره را پشت سر گذاشته و به مرتبه لاوغ رسیده است چنین مخلوقی چگونه ممکن است که فرزند خدا باشد ؟

    او مثل انسانهای دیگر گرسنگی و تشنگی و غم و شادی و خواب و بیداری و آسایش دارد و از نوع انسان است درباره چنین کسی نمی توان تردید کرد که نه خداست و نه پسر خدا بنابراین آنجا که مسیحیان مسیح را پسر خدا می نامند مشابه و مشاکل کفار بت پرست می شوند و آن جا که او را خدا یا عنصر سوم دستگاه تثلیث می نامند جامه کفر بر تن می کنند قرآن می گوید لقد کفر الذین قالوا ان الله هو المسیح ابن مریم .

    آنها که گفتند خداوند همان مسیح ابن مریم است کافر شدند و نیز می گوید لقر کفرالذین قالوا ان الله ثالث ثلاثه و ما من اله الا اله واحد .

    آنها که گفتند خداوند سومین عنصر از عناصر سه گانه تثلیث است کافر شدند و خدایی جز خدای واحد نیست .

    از آیات بر می اید که درباره حضرت مسیح سه گونه تعبیر وجود دارد : 1 – پسر خدا 2 – اقنوم سوم از اقانیم سه گانه 3 – خود خدا .

    آیا واقاً در میان مسیحیان راجع به حضرت عیسی سه عقیده وجود دارد آیا بعضی از مذاهب مسیحیت او را خدا و بعضی او را پسر خدا و بعضی او را اقنوم سوم دانستند ؟ بی شک در کنا ر مسیحیت اصیل و غیر منحرف که همواره تکیه بر توحید ناب داشته و جمع زیادی قربانی و شهید داده است مذاهب بسیاری وجود دارد که تعداد آنها از هفتاد هم گذشته است .

    این مذاهب در بسیاری از مسائل عقیدتی با یکدیگر اختلاف داشته و دارند و هرگز نتوانستند به عقیده واحد و مشترکی دست بیازند .

    اما آیا روش قرآن دخالت در جزئیات است ؟ ایا قرآن همان طوری که وارد جزئیات زندگی اشخاص نمی شود و فقط بر آن مسائلی تکیه می کند که با اهداف خودش مربوط است در مورد ادیان و مذاهب نیز همین رویه را دارد یا خیر ؟ تردیدی نیست که قرآن در مورد ادیان و مذاهب هم وارد جزئیات نمی شود و وجه مشترک آنها را بیان می کند .

    ادیان و مذاهبی که توسط پیامبران و اوصیای بر حق آنها تبلیغ شده مورد تأیید و تصدیق قرآن است و آنها هم یکی هستند و اگر اختلافی است بر اثر تکاملی است که آیین یعدی نسبت به آیین قبلی پیدا کرده است .

    وجه مشترک همه آنها با مفهوم اسلام مشخص شده و جامع مشترک همه پیروان ادیان الهی مسلم است .

    چنانکه یعقوب در وصیت به فرزندان خود می گوید : لا تمخوتن الا و انتم مسلمون ( البقره 132 )

    ( مبادا جز در حال مسلمانی بمیرید . )

    اما ادیان و مذاهب دیگر وجه مشترکشان کفر و شرک است اما این ادیان و مذاهب به صدها شاخه و گروه تقسیم می شوند . همه در کفر و شرک با هم مشترکند و قرآن هدفش مبارزه با کفر و شرک است و نیازی ندارد که قالبهای بی شمار آن را مطرح کند .

    ملکانیه معتقد بودند که عیسی حقیقتاً فرزند خداست و نسطوریه عقیده داشتند که فرزندی عیسی از قبیل اشراق نور است . برجی شفاف و بلورین و یعقوبیه می گفتند که خداوند متعال انقلاب یافته و به شکل انسانی در آمده که دارای گوشت و خون و استخوان و غیره است ( المیزان ج 3 ص 312 )

    بعید است که نظر قران در تعبیرات سه گانه خود ناظر بر این عقاید باشد بلکه ناظر است به وجه مشترک همه مذاهب شرک مسیحیت که عیسی را پسر خدا می دانند . اگر چه درباره اینکه فرزندی چگونه است با هم اختلاف دارند اگر عیسی را فرزند خدا ندانیم بلکه اورا مخلوق خدا و فرزند مریم بدانیم همه اشکالات مرتفع می شود و اگر او را فرزند خدا بدانیم هم او را از سنخ خدا دانسته ایم که مفاد آیه ان الله هو المسیح ... است و هم گرفتار مشکلات دیگری می شویم که اهم آنها تثلیث است و در آیه ان الله ثلاث الثلاثه به آن اشاره شده و نیز دستور داده شده که لا تقولوا ثلاثه . ( النساء 171 )

    ( نگویید سه خدا )

    در انجیل یوحنا از زبان عیسی آمده است که : آنچه می گویم از خودم نمی گویم بلکه پردم اکنون در کالبد من است و این کارها را انجام می دهد . به من ایمان آورید من در پدر و پدر در من است من از خدا خارج شده و آمده ام و از جانب خودم نیامده ام . او مرا فرستاده است من و پدرم یکی هستیم . بروید و همه امتها را تعلیم دهید و آنها را به نام پدر و پسر و روح القدس غسل تعمید دهید . ( بابهای 8 و 10 و 14 و 28 )

    اما در انجیل مرقس چنین آمده است : ای اسرائیل بشنو خداوندی که خدای ماست یک خداوند است . ( باب 12 آیه 19 )

    کسی که بخواهد تابع این اناجیل باشد و ایمان و اعتقاد خود را بر این مطالب محرف منطبق سازد باید هم عیسی را پسصر خدا بداند و هم قایل به نثلیث شود و هم در پی توحید باشد به همین جهت بود که مسیحیان مشرک به شعار تثلیث در وحدت روی آوردند تا هم توحید را حفظ کنند و هم فرزندی عیسی و هم سهم روح القدس را که غسل تعمید باید به نام هر سه باشد .

    کسانی که گرایش به تثلیث در وحدت دارند معتقدند که ذات خداوند جوهری است که دارای سه اقنوم است و اقنوم عبارت است از نحوه ظهور و بروز و تجلی شیئی برای غیر پس اقنوم صفتی است از صفات خدا و صفت عین موصوف است . اقانیم سه گانه عبارتند از اقنوم وجود اقنوم علم ( یعنی کلمه ) و اقنوم حیات ( یعنی روح ) این سه اقنوم بر پدر و پسر و روح القدس تطبیق می شوند .

    پسر که اقنوم علم و کلمه است به همراه روح القدس که اقنوم حیات است و اشیاء را روشنی می بخشد از جانب پدر که اقنوم وجود است نازل گردید . ( المیزان ج 3 ، ص 314 )

    به راستی که چقدر پر پیچ و خم است راهی که یک طرفش توحید و یک طرفش تثلیث است و در نهایت معلوم نیست که می خواهد سالک را به قله توحید ببرد یا در تثلیث گرفتار سازد . از این قبیل تعبیرات گیچ کننده و انحرافی در تعبیرات امثال جنید و حلاج و غیره هم آمده است .

    تعبیرات از قبیل سبحان الذی خلق الاشیاء و هو عینها یا سبحانی ما اعظم شانی یا لیس فی جیتی سوی الله یا ... در کلمات اینان چیزی جز بیان شرک در قالب توحید است .

    قرآن می خواهد با چنین عقیده ای مبارزه کند و بنیان شرک را متلاشی سازد و راه هموار توحید را آشکار سازد و انسانها را از سقوط در چنین منجلابهایی نگاه دارد

  5. Top | #4
    پارسیان (شاپرزفا)
    Mohammad آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    15
    نوشته ها
    175
    میانگین پست در روز
    0.07
    تشکر ها
    0
    از این کاربر 95 بار در 38 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض

    کمی از کتاب مقدس براتون می نویسم شاید متوجه بشین



    خداوند می گوید , هان زمانی فرا می رسد که با خاندان اسرائیل و خاندان یهودا عهدی جدید خواهم بست .
    این عهد مانند عهدی نخواهد بود که با نیاکانشان بستم ,
    آن روز که دست ایشان را گرفتم تا از سرزمین مصر به در آورم .
    زیرا خوداند می گوید , ایشان به عهد من وفادار نماندند .
    پس , از ایشان روی گرداندم .
    اما خداوند چنین اعلام می کند :
    این است عهدی که پس از آن ایام با خاندان اسرائیل خواهم بست .
    احکام خود را در ذهنهای ایشان خواهم نگاشت .
    من خدای ایشان خواهم بود , و ایشان قوم من خواهند بود .
    از آن پس , کسی به همسایه خود تعلیم نخواهد داد و یا کسی به برادر خود نخواهد گفت ,
    خداوند را بشناش ,
    زیرا همه از خرد و بزرگ , مرا خواهند شناخت .
    از آن رو که من شرارت ایشان را خواهم آمرزید
    و گناهانشان را دیگر به یاد نخواهم آورد .
    ( عبرانیان - باب هشتم - آیه 8 تا 12 )

  6. Top | #5
    پارسیان (شاپرزفا)
    Mohammad آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    15
    نوشته ها
    175
    میانگین پست در روز
    0.07
    تشکر ها
    0
    از این کاربر 95 بار در 38 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض

    ادامه

    از همین رو , مسیح واسطه عهدی است جدید , تا فراخواندگان بتوانند میراث جاودانی موعود را دریافت کنند . زیرا اکنون مرگی به منزله بهای راهایی رخ داده تا آنان را از گناهانی که در متن عهد نخست
    واقع شد , آزاد سازد . زیرا در هر عهدی لازم است مرگ ِ عاملی که عهد را رسمیت می بحشد به میان آید , زیرا هر عهدی تنها بر اساس چنین مرگی ارزش قانونی می یابد . چون تا زمانی که عامل
    رسمیت بخشنده به عهد زنده است , آن عهد اعتباری ندارد . از همین رو , حتی عهد نخست نیز بدون خون , قایل اجرا نبود . آن هنگام که موسی هر یک از احکام شریعت را به تمامی قوم اعلام کرد ,
    خون گوساله ها را گرفته , همراه با آب و پشم قرمز و شاخه های زوفا , بر طومار و همه قوم خود پاشید و گفت : (( این است خون عهدی که خدا شما را به نگاه داشتنش حکم فرموده است . ))
    همچنین آن خون را بر خیمه و بر هر آنچه در آیینهای آن به کار می رفت پاشید . در خقیقت , بنا بر شریعت , تقریبا همه چیز به وسیله خون پاک می شود و بدون ریختن خون , آمرزشی نیست .
    پس می بایست شبیه چیزهای آسمانی با این قربانی ها پاک شود , اما اصل آنها با قربانیهایی بهتر از اینها . زیرا مسیح به محرابگاهی داخل نشد که ساخته دست بشر و تنها شبیه محرابگاه
    حقیقی باشد , بلکه به خود آسمان داخل شد تا اکنون به نمایندگی از ما در حضور خدا ظاهر شود . و نیز به آنجا داخل نشد تا خویشتن را بارها چون قربانی تقدیم کند , همانند کاهن اعظم که هر ساله به
    قدس الاقداس داخل می شود , آن هم با خونی که خون خودش نیست . زیرا در این صورت مسیح می بایست از زمان آفرینش جهان , بارها رمج کشیده باشد . اما او اکنون یک بار برای همیشه در
    نقطه اوج تمامی اعصار ظاهر شد تا با قربانی خود , گناه را از میان بردارد .
    ( عبرانیان - باب نهم - آیه 15 تا 26 )

  7. Top | #6
    پارسیان (شاپرزفا)
    Mohammad آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    شماره عضویت
    15
    نوشته ها
    175
    میانگین پست در روز
    0.07
    تشکر ها
    0
    از این کاربر 95 بار در 38 ارسال تشکر شده است.

    موضوع پیش فرض

    وعده های انجیل هم برای کسانی است که در ایمان استوار و قوی هستند . نه این که فقط به طور ظاهری ایمان بیارن که عیسی پسر خداست - و برای گناهان بشر به صلیب کشیده شد و سه روز بعد از مردگان برخاست .

    که البته خداروشکر خیلی کم پیش میاد که طرف در ایمان ضعیف بشه یا به صورت قبل برگرده .
    چون به مدد روح القدس ما همواره در حال رشد روحانی هستیم

    این صحبتها برای کسی که روح را دریافت نکرده خیلی بچه گانه و ابتدایی و غیر قابل درک می باشد .


    ایمان , ضامن چیزهایی است کخ بدان امید داریم و برهان آنچه هنز نمی بینیم . به سبب ایمان بود که درباره پیشینیان به نیکویی شهادت داده شد .
    با ایمان است که در میابیم کائنات به وسیله کلام خدا شکل گرفت , بدان گونه که آنچه دیده می شود از آنچه دیدنی است , پدید نیامد .
    ( عبرانیان - باب 11 - آیه 1 تا 3 )


    با ایمان بود که نوح هنگامی که از جانب خدا درباره اموری که تا آن زمان دیده نشده بود هشدار یافت ,] آن را با خداترسی به جد گرفت و برای نجات خانواده خویش کشتی ساهت . او با ایمان خود دنیا را محکوم کرد و وارث آن پارسایی شد که بر ایمان استوار است
    ( عبرانیان - باب 11 - آیه7


    با ایمان بود که براهیم توانایی یافت نسلی داشته باشد , با اینکه سارا نازا و خود او نیز سالخورده بود . چرا که وعده دهنده را امین شمرد .
    ( عبرانیان - باب 11 - آیه 11 )

پارسیان (شاپرزفا) مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
پودر چاقی
پودر بومبا
مودم وایرلس
شرکت تجهیزات پزشکی
باند های پزشکی
افزایش وزن
مکمل افزایش وزن
افزایش وزن سریع
پودر چاقی بومبا
راههای افزایش وزن
چای لاغری تیما
خرید چای لاغری تیما
راههای افزایش وزن
چای سبز تیما
ژل افزایش قد سیلکونی
ژل افزایش قد
خرید ژل افزایش قد
ژل افزایش دهنده قد
آموزش خیاطی خانم عمرانی
خیاطی خانم عمرانی
سیما عمرانی آموزش خیاطی
دستبند پاور بالانس
خرید دستبند پاور بالانس
قیمت یخچال و فریزر
فروش ماشین لباسشویی
خرید یخچال فریزر
فروش لوازم خانگی
خرید آنلاین لوازم خانگی
خرید سینمای خانگی
خرید دستگاه آب تصفیه کن
خرید ماشین ظرفشویی
خرید ماشین لباسشویی
خرید اسپلیت
خرید کولر دوتیکه
خرید لوازم خانگی
فروش کولر دوتیکه
فروش سینمای خانگی
فروش آب تصفیه کن
خرید آب تصفیه کن
دستگاه آب تصفیه کن
فروش دستگاه آب تصفیه کن
فروش کولر اسپلیت
فروش ماشین ظرفشویی
فروش یخچال فریزر
خرید تلویزیون
فروشگاه ساز
فروشگاه ساز رایگان
ساخت فروشگاه اینترنتی
فروشگاه ساز اینترنتی
ایجاد فروشگاه اینترنتی
ایجاد فروشگاه اینترنتی رایگان
ساخت سایت رایگان
سایت ساز رایگان
سایت رایگان
تبلیغات در اینترنت
تبلیغات متنی
تبلیغات در سایت
تبلیغات بنری
تعرفه تبلیغات
هزینه تبلیغات در سایت
قیمت تبلیغات در سایت